čtvrtek 12. května 2016

Jdeme do toho!


Každé jaro ze všech stran na nás útočí zaručené návody na detoxikační kůry. Vždycky jsem nad tím ohrnoval nos a říkal si, že tělo se přece umí detoxikovat samo. Jenže toto jaro na mě dolehla “jarní únava” jako ještě nikdy před tím. Potíž vyhrabat se ráno z postele, i přes delší a dobrý spánek se ve čtyři odpoledne nacházím v totálním útlumu a kdyby to šlo, zabořím hlavu do polštáře a asi normálně spím jako by byla noc. Prostě totální letargie. Neuvěřitelný problém se přemluvit k nějaké činnosti (byť i návštěvu wellness části fitka, o cvičení raději ani nehovořím). Nechuť vařit, uklízet, mluvit na lidi. Stav, který mě upřímně letos opravdu zaskočil. Řekl jsem si A dost! 

Přečetl jsem spoustu publikací, článků a zkušeností. Probral to s mámou lékárnicí a rozhodl se zkusit Neeru z e-shopu Dar z přírody. A protože Patrik na tom nebyl o moc líp, rozhodli jsme se jít do toho spolu. Ve dvou se to lépe táhne a budeme se alespoň navzájem podporovat a povzbuzovat =D. A když už, tak si rovnou dáme 10 denní kůru. Víme, že to bude náročné, zvlášť když při tom budeme chodit běžně do práce a také nechceme moc zanedbávat cvičení a jógu (která se naopak při tom doporučuje), ale věříme, že to spolu dotáhneme do zdárného konce =). Sem tam pustíme nějakou informaci z průběhu na naše facebook stránky a instagramy, nicméně den po dni vám potom popíšeme každý ve svém souhrném článku. 

Bylo by dobré asi říci, co od Neera detoxu očekávám. V prvé řadě je to stabilizace mého zažívání. Nebudu si nic nalhávat, není na tom nejlíp a podle všeho mám dokonce zpomalený metabolismus. Věřím, že se mi ho podaří znovu nastartovat! K tomu samozřejmě patří ona detoxikace organismu a já doufám, že se tímto také vyčistí můj trávicí trakt od letitých nánosů všeho toho dobrého jídla, co si všichni dopřáváme =D S tím vším také souvisí to, že bych se pak neměl cítit tak unavený a právě naopak, energie by mělo být přebytek. Také se těším na to, že si moje tělo odpočine od mouky a pečiva (i když to jsme v posledním půl roce už hodně omezili) a sladkostí (jsem asi závislý, minimálně na čokoládě). Vedlejším (v mém případě příjemným) efektem je pak ztráta několika kilogramů a centimetrů. 

Nejsem si jistý, zda těch 10 dní bude GOOD TIME ^_^

Je tady ale i pár věcí, kterých se obávám.. Během kůry se nesmí pít kafe. Ach ne, můj každodenní rituál, můj startovač a já se ho musím na dva týdny vzdát, dokážu to? A co když na mě přijde mlsná? Přece ji nemohu zahnat Neerou (prý můžu..no uvidíme!). A co když v práci přijde náhlý stres..budu si okusovat nehty? Trhat si vlasy? Škrábat kůži na rukou? Ne, vemu si staré papíry z kopírky a budu je trhat na proužky..a pak obdélníčky a nakonec čtverečky =D. Ano, už teď si promýšlím krizové scénáře.. 

Máte zkušenosti s detoxem? Nebo přímo Neerou? Podělte se =) A pokud máte nějaké otázky, sem s nimi! Odpovědi pak zahrnu to shrnujícího článku.

11 komentářů:

  1. Pokud se nepletu, neco podobneho prosla kamaradka, citila se pak bajecne. Drzim pesti!:-) M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad to taky přijde, zatím 8. den jsou pocity všelijaké smíšené =D

      Vymazat
  2. S detoxem teda žádné zkušenosti nemám, ale držím palce, ať se vydaří!
    Podobná únava mě potkala taky - pak jsem začala vstávat kvůli práci o půl 5 ráno, věděla jsem, že po práci musím na nákup, uklidit, uvařit, jít se učit, psát diplomku, a nějak jsem tu únavu přemohla - rázem mi nevadily ani 4hodiny spánku. Dneska je po dlouhé době první den, kdy jsem vstávat nemusela a celý den strávila doma a je to hrůza. K něčemu se dokopat je nereálné! :D Asi už zas potřebuju ten svůj pevný režim:)

    ...Instantní krása...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se fakt těším na to a věřím tomu, že se změna dostaví, až se vrátíme k jídlu (a už teď vím, že budu ještě více pečlivější ve výběru!) a bude znát pozitivní změna =)

      Vymazat
  3. Ahoj, taky jsem si koupila tenhle detox na 10 dní, jedu třetí den a jsem překvapivě uplně v pohodě, bála jsem se migrén a ,že mi bude nevolno, ale nic s toho se nestalo, jen mě občas honí mlsná, už se mi o tom jídle i zdálo:D..Kamarádka do toho šla semnou, abych v tom nebyla sama, tak se zájemně podporujem :D Tak hodně štěstí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsme v osmém dni a mám to podobně jako ty..kupodivu mlsná mě nehoní na sladké, ale na maso, zeleninu a ovoce =D.
      Tak ať to zvládnete!!

      Vymazat
  4. Já mám zkušenosti s Neerou, bohužěl by pro mě bylo snadnější pít jen čaje než tento nápoj, protože mi hroozně nechutnal a přišel mi takový nasládlý a dělalo se mi z něho opravdu špatně, ale zase kámoška úplně v pohodě a přišel jí naopak bez chutí (kéž by)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já to mám půl na půl, některé dny mi chutná a jiné ho nemůžu ani cítit..naštěstí už počítám poslední dva dny =D

      Vymazat
  5. Obdivuju a držím vám palce! Já bych to za 'normálního provozu' nedávala, a vlastně ani teď o zkouškovém :D Maximálně vždy tak tři dny jím opravdu lehce, piju hodně vody a míchám si ajurvédský čaj, který je svým způsobem taky detox :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No nedokážu si představit, že bych pracoval fyzicky, protože to bych opravdu nedal..při počítačové práci se to naštěstí dá, i když pozoruji na sobě, že jsem nervóznější a náchylný k unáhleným reakcím..(naštěstí se mi to daří filtrovat =D )

      Vymazat