čtvrtek 26. května 2016

10 dní detoxu úspěšně za mnou + podrobný deníček


Dali jsme to! Na 95% (více níže v deníčku), ale dali a jsem na sebe - na nás - pyšný. Nebyla to procházka růžovým sadem a snad jen díky typu mé práce bylo možné projít detoxem a zároveň si nevybírat drahocennou dovolenou. Narovinu říkám, že mít fyzicky náročné zaměstnání, tak do toho nejdu, respektive jedině, že bych byl na tu dobu doma. 
Nechci opisovat to, co už u sebe na blogu napsal o Neeře Patrik, takže jen ve zkratce, co mi to dalo a co mi to vzalo. Neera detoxikační kůra spočívá v tom, že úplně vynecháte pevnou stravu a pijete pouze směs čisté vody, sirupu Neera (obsahující kanadský javorový sirup, který vám dodává energii a směs palmových sirupů, které naopak dodávají potřebné minerály a vitamíny), citronové šťávy (pro zbavování se hlenů a škodlivých látek) a špetky kajenského pepře (na chuť a jako pomoc se spalováním tuků). 

Co mi Neera vzala? 
- Několik hodin ve fitku, které jsem musel z unavenosti a nechuti vynechat. Tohle jsem nečekal, ale bohužel, stalo se. Nešlo to. 
- Několik schůzek s kamarády, protože mi bylo trapně před nimi popíjet vodu a zároveň koukat, jak se nacpávají a zapíjí to drinky. To je asi tak vše. Nic, co by člověk na 10 dní neoželel. 
- Během kůry chodíte často na wc, až to spolupracovníkům v kanceláři je podezelé =D, zároveň máte v ústech dost nepříjemnou pachuť, takže jsme si čistili zuby i 4x denně.

Co mi Neera dala? 
- Nemám chuť na sladké (viz níže), vůbec. Já, závislák na čokoládě. Nerozumím tomu a zatím se trochu děsím chvíle, kdy zase něco sladkého ochutnám a co bude pak. 
- Nemám potřebu jíst pečivo. OK, občas se objeví chuť na čerstvou francouzskou bagetu, ale to je tak vše. Nemáme ji doma, nemohu ji tudíž ani sníst. 
- Vyhýbáme se polotovarům, nadobro. Předtím už jsme to dělali také, ale ne na 100%. Občas lenost vyhrála a člověk si udělal těstoviny a k nim hotovou omáčku z obchodu, případně hotové lasagne atp. Tentokrát ale cítím, že se k tomu nevrátíme (nějaké máme ještě doma, nepoužité, chce si je někdo odnést? =D ). 
- Cítím se mnohem víc nabitý energií. V odpoledních hodinách nepropadám letargii a nutnosti jít si dát šlofíka, hlava mi nepadá na klávesnici a já jsem fresh i v osm večer. 
- Zlepšil se mi neuvěřitelně spánek. Prosím tvrdě celou noc a ráno vstávám a cítím se skvěle (včera jsem se dokonce samovolně probudil v 5 ráno a už neusnul a bylo mi fajn)
- Zjistil jsem, že mi asi nedělá dobře mléko, nadýmá mě. Zvláštní je, že se to netýká tvrdých sýrů, jogurtů apod., prostě pouze mléko.
- Mám pocit, že všechno mi chutná nějak intenzivněji (možná je to jen dozvuk a možná jen placebo, tohle je hodně subjektivní pocit) a dokážu si jídlo mnohem více vychutnat (asi proto, že si ho po 10 dnech bez něj mnohem víc vážím =D )
- Kávy jsem se nevzdal, piji ji zase (samozřejmě čistou, bez mléka a cukru..ale já nikdy nesladil), zatím dva šálky denně.
- A pak je tady ten bonusový příjemný efekt ve ztrátě několika kilogramů a centimetrů. Kolik to bylo u mě? Kilogramů ubylo celkem 7, centimetrů okolo hrudníku 4, okolo pasu 4, v bocích pak 5. Nicméně by mi vůbec nevadilo, kdyby tyto věci zůstaly na původních hodnotách. Cílem detoxu by nikdy neměla být primárně touha zhubnout, znovu opakuji, že to je pouze jen příjemný vedlejší efekt. 


Jestli bych šel do toho zase? Ano, ale asi jen na 5 dní. To mi přijde jako ideální kompromis mezi vším (a zřejmě si to také příští jaro zopakujeme). Jsem rád, že mi tato zkušenost změnila pohled na jídlo jako takové, že jsem našel nové chutě a možnosti a že se můj každodenní život obejde bez cukrovinek a pečiva. Nicméně bez masa si život představit opravdu nedokážu ;). 

Teď už ale slíbený deníček, který jsem si každý den zapisoval (a samozřejmě vodu a Neeru jsem pil mnohem častěji než je v deníčku, Neera se má popíjet každých 30-60 minut a k tomu za celý den vypít další 2l čisté vody). Na konci najdete i shrnutí šesti dní od ukončení:

12.05.
11:00 - mám v sobě první sklenici, hlad nepociťuji, jen mi chybí v puse něco žvýkat..
15:00 - fyzický hlad se nedostavuje, jen potřeba něčím poškádlit chuťové buňky.. Dostavuje se odpolední útlum. 
17:00 - je mi zima. Mě, kterému je pořád teplo. Hlad stále nemám, ale nedokážu si představit, že budu schopný Neeru pozřít třetí nebo čtvrtý den..a kde je ten desátý!! 
20:00 - spím, naprostý útlum, chybí mi něco žvýkat
23:00 - hlad se za celý den nedostavil, ale přemohla mě únava a usínám i přes hodinový spánek večer

13.05.
05:10 - budím se, hlad nemám, ale musím na malou
07:00 - hlad stále žádný, ale znova musím na malou..mám pocit, že tam nechávám menší jezero
08:00 - piju dnešní první Neeru, kupodivu chutná, cítím se fajn
11:00 - kvůli meetingu jsem se 2 hodiny nenapil Neery a poprvé cítím hlad
14:00 - Neera hlad zahnala, je mi fajn
16:00 - jsem unavený a cítím menší hlad, strašně se potím a v ústech mám polepšovnu
20:00 - mám chuť na všechno..dorty, hamburgery, zeleninu, ovoce, brambůrky..prostě všechno!! 
22:00 - bolí mě hlava, čas jít spát

14.05. 
05:00 - sousedův kašel mě budí, jdu na malou a nechávám tam jezero
09:00 - podařilo se mi pak znova usnout, teď se válím v posteli jen abych nemusel pít Neeru. Celkově se cítím fajn, plný energie.
10:30 - přece jen si dávám sklenici Neery, nechutná nakonec až tak zle, zapíjím deci vody s lístky máty
12:00 - jeli jsme do zahrádkářství
15:00 - nemám hlad, ale všude okolo jsou lidé, co něco jí a já z toho pomalu šílím..jen tak něčím poškádlit chuťové buňky..
16:00 - dostavuje se bolest hlavy, jdu si zdřímnout
18:00 - budím se s velkou žízní, bolest hlavy je naštěstí pryč
21:00 - koukáme na film a chybí mi něco chroupat, nemusí to být brambůrky, stačí mrkev!!

15.05.
05:00 - opět mě budí soused, usnout znovu se mi dlouho nedaří, necítím se unavený, nakonec ale přeci spím
09:00 - vstávám a piju vodu, hlad necítím, na Neeru nemám ani pomyšlení
11:00 - piju Neeru a zapíjím bylinkovým čajem, cítím ve stehnech slabost jako po náročném dřepování
12:00 - člověk až nyní si uvědomuje, jak je obklopen reklamou na jídlo..všude! Jsem v šoku.
15:00 - hodina saunování ze mě vyčerpala poslední zbytky energie, piju Neeru a za tím hned půl litru vody
17:00 - procházka do centra svižným krokem
19:00 - píšu články na blog, ale moc mi to nemyslí..kreativní tvorba a Neera si moc nerozumí
22:30 - s bolestí hlavy padám do postele a usínám

16.05. 
07:50 - zaspali jsme!
09:00 - piju první dnešní Neeru a kupodivu mi dnes chutná
11:00 - poslal jsem asi 20 emailů, vyřídil nespočet telefonátů, připadám si jak králíček Duracell
15:00 - únava a totální útlum je tady..jenže v práci se nikde na hodinu ke spánku uložit nemohu..
17:00 - žral bych i trávu před domem..jen abych měl na jazyku jinou chuť než Neeru
20:30 - přestávka v divadle, neopouštíme sedačky..pohled na nacpávající se diváky by nás asi deprimoval..závidíme hercům na jeviští banány a hroznové víno
23:30 - kupodivu mě nezmáhá únava, nechce se mi spát, ale prevetivně jdu

17.05.
07:30 - budíček..ani za nic se nám nechce z postele, na doporučení paní Jarmily z Darzprirody.cz (výhradní dovozce Neera detox kůry) piji sklenici teplé vody s rozpuštěnou lžičkou mořské soli, má pomoct s vyprazdňováním a pročištěním trávicího traktu (to mi doteď totiž moc nefungovalo..), paní Jarmila ráda odpoví a pomůže, stačí napsat email
09:30 - voda se solí zabrala, jupííí
13:00 - všichni okolo mě něco jedí, chroupou, žvýkají..jak já jim závidím!!!!
17:00 - už nemůžu, nechutná mi to, vařím si slabý mátový čaj a jdu z práce domů
18:00 - dávám si malinu, jednu velkou malinu, převaluji ji na jazyku co nejdéle..exploze chuti je neuvěřitelně intenzivní
20:00 - piju Neeru, dnes už poslední, pak vařím mátový čaj. Je to poprvé, co jsem vypil jen 1,5l Neery během dne, víc ale do sebe dostat nedokážu.
23:00 - jdeme spát..usínám rychle

18.05.
07:30 - budíček, vstávat..dnes se cítím dost rozbitý a ještě bych spal
08:00 - piju sklenici teplé vody s lžičkou soli..po třetím hltu mi to chce jít ven vrchem =/, ale piju dál
09:30 - voda se solí opět účinkuje
10:20 - piju dnešní první sklenici Neery, cítím se plný energie
14:00 - chybí mi káva, nejen její chuť, ale také to nakopnutí
17:00 - Neeru už piji fakt s odporem, experimentovali jsme s různým množstvím citronové šťávy a velikosti špetky kajenského pepře, ale nic nepomáhá..
18:00 - ta pachuť v ústech je celkem nechutná..
19:00 - jím tři maliny, zase ta neuvěřitelně silná exploze chuti
20:00 - jdeme do sauny
21:30 - sauna nás úplně vyčerpala, ale příjemně
22:00 - poslední sklenice Neery, před spaním ještě piju mátový čaj
23:00 - dobrou noc

19.05.
08:00 - piju teplou vodu se solí a dělá se mi na pár sekund zle
09:30 - voda se solí opět funguje, vyplavují se poslední nánosy
11:00 - dnes mi Neera po delší době opět chutná..netuším čím to je 
15:30 - mám hlad, ale fakt obrovský..Neera už mi zase nejde dolů krkem =/
18:00 - cesta z práce domů pěšky přes centrum
20:30 - jsme doma a cítím se megaunavený, Neeru už dneska nepiju, jen mátový čaj
23:00 - usínám sotva ulehnu

20.05. 
07:30 - vstávám a jsem plný energie
08:00 - voda se solí, již tradičně
10:45 - stále se cítím úplně nabitý energií, ale Neera už mi fakt nechutná
12:00 - po důkladném uvážení se rozhodujeme, že Neeru nedotáhneme úplně do konce a poslední sklenici vypijeme 10. den ráno (zítra) a budeme pokračovat šťávami
15:30 - Neeru do sebe hodím vždy rychle a hned zapíjím vodou, nic naplat, ta chuť už mi vyloženě vadí
20:00 - dnešní večer je mi fajn, únava se nekoná, plánujeme víkendové výlety
23:00 - jdeme spát, vidina poslední sklenice na snídani je po tolika dnech vyloženě úžasným snem

21.05.
08:30 - poslední sklenice Neery vypita, vyrážíme na farmářský trh na Jiřáku nakoupit nějakou zeleninu na vývar a do obchodu pro ovoce na šťávy
11:00 - pijeme první šťávu, kterou jsme koupili ve Fruitisimu (a připravili ji před mýma očima), řepa, řapíkatý celer, celer, spousta mrkve..každý doušek si vychutnávám a vypít sklenici mi trvá téměř 20 minut


Odpoledne přidáváme mimo další zeleninové šťávy ještě ovocnou šťávu a při tom vaříme zeleninový vývar s bylinkami, který máme na večeři (pouze vodu). V ústech je to pak exploze chutí, všechno je intenzivnější a hlavně, všeho stačí sníst méně. V neděli jsme vyrazili pro kuře, které jsme se zeleninou připravili v páře s trochou koření a spoustou čerstvých bylinek na pondělí na oběd do práce. Zeleninový vývar jíme večer už i se zeleninou, mrkev mi přijde šíleně sladká. Nakonec pak absolvuji ve fitku aerobní hodinu piloxingu. Po 20 minutách už některé sestavy nedávám, ale snažím se. Pak si dávám ještě 3x 10 minut v páře a po příchodu domů se cítím úžasně příjemně odpočatě.

Dnes je čtvrtek, 6. den po ukončení Neera detox kůry. Zatím jsem nevzal do úst pečivo, neláká mne to (ale večer jdeme na grilovačku, takže možná něco k masu přikousnu, uvidím). Stejně jako jsem neměl zatím žádnou sladkost, cukrovinku chcete-li. Vůbec na to nemám chuť (a to už jsme několikrát šli kolem dortů a doma máme jednu rozbalenou čokoládu), což je pro mne osobně šokující, protože já byl na čokoládě závislý. Užívám si zeleninu, ovoce, luštěniny, maso, sem tam jogurt a sýry. Když mě honí mlsná, vemu si do hrsti pár rozinek nebo oříšků, případně do misky si nasypu pár mražených malin a nechávám je rozpouštět na jazyku. Včera jsme byli ve fitku na kardiu a pak v páře a sauně, hodně dobře se mi usínalo. Dnes ráno jsem se znova vážil a měl jsem další kilogram dole, příjemný nečekaný bonus. Následující měsíc ale bude hodně náročný. Hned zítra nás čeká třídenní pobyt ve Veroně spojený s koncertem Adele. Přesně za týden pak usednu do letadla směr Vancouver, kde strávím 10 dní. Pak se vrátím na 4 dny domů a následně vyrazíme na skoro dva týdny do Karibiku. Upřímně se bojím, jak to bude se stravou. Na dlouhých transatlantických letech si toho člověk moc nevybere a složení jídla, které na palubě dostane, si může jen domýšlet. Asi pak napíšu ještě nějaký kratší sumář ve stylu - měsíc po detoxu. Držte palce!

Děkuji za důvěru a odpovědi na moje všetečné dotazy paní Jarmile z www.darzprirody.cz

PS: pokud máte jakékoliv dotazy, napište do komentářů nebo na ontheleaf@yahoo.com

7 komentářů:

  1. Hmmmm, tak to je bomba. Ty vysledky v cm i kg, ty ucinky produktu. Ja teda nevim, zda bych 10 dni vydrzela, je to ale lakave.
    A co je snad jeste lakavejsi, jsou ty vase planovane vylety vcetne koncertu Adele, tak ta zase uprimne zavidim ja:-D, ale v dobrem;-). Uzijte si to, ja se budu tesit na reporty a stastne navraty preji. M.

    OdpovědětVymazat
  2. Velmi vtipně napsaný deník, moc mě to pobavilo, i když to asi ve skutečnosti muselo být těžké... Gratuluju a obdivuju vás oba, že jste to dali. Ať účinky a dobrý pocit vydrží!
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byl to boj pevné vůle a chutí!! Ale zvládli jsme to =).
      A děkuju!

      Vymazat
  3. I had to translate this post and I think it's about detoxing. You wrote is very funny and it's very good that you have tried it. Maybe I should do it as well
    Kevin :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Yes, it is about a detox =), I think if you feel the need inside you, you should try it ;)

      Vymazat
  4. Díky za zajímavý článek se zkušenostmi :). Objevila jsem Neeru teprve včera na jedné facebookové skupině a uchvátila mě natolik, že jsem za den pročetla snad tucet stran recenzí a zkušeností + odbornější články o Neeře jako takové. Přes počáteční nerozhodnost jsem se ji nakonec rozhodla objednat a připojila se ke mně i máma, takže začneme spolu, ale trochu mírněji, jen třídenním detoxem... tak jsem na to zvědavá :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že jste to obě s mámou zvládly a splnilo to očekávání ;)

      Vymazat