pondělí 9. května 2016

Lépe vidět


Od mala trpím na jednom oku tupozrakostí. Je to vlastně i jediný důvod, proč ještě nesedávám za kniplem letadla (a zřejmě asi nikdy ani nebudu, protože je to zatím stále neléčitelné). Druhé oko mám naštěstí zdravé, byť i ono potřebuje půl dioptrie korekce na dálku. A tak brýle nosívám do kina, při řízení auta nebo na přednášky (abych viděl na projekci). Často je ale nasadím i při práci s počítačem, připadá mi, že nemám na konci dne oči tak moc unavené. A protože jsem už po osmi letech fakt potřeboval nové obruby, řekl jsem si, že by bylo fajn si nechat i oči celkově vyšetřit a třeba se poptat, zda by se s tou tupozrakostí přece jen něco nedalo dělat (doba od prvních laserových operací přece už pokročila). 


Oční klinika DuoVize je jednou z nejznámějších v republice a pozitivní reakce na internetu mě přesvědčily, že tam by to mohlo být fajn. Primárně se zaměřují na operace očí, kterým vždy předchází podrobné vyšetření, které jsem podstoupil i já. Při objednání jsem dostal doporučení, abych si vyhradil na něj zhruba tři hodiny a nejezdil autem, protože oči se musí zhruba v půlce “tour de vyšetřovny” rozkapat a následujících 12-24 hodin máte opravdu problém zaostřit (psát na mobilu těsně po odchodu z kliniky je fun, ještě že mě napadlo si předtím nastavit největší písmo =D ). Rozpisem jednotlivých vyšetření vás nebudu zatěžovat, vše najdete na stránkách DuoVize. Musím ale pochválit neuvěřitelně příjemnou atmosféru, která na pracovišti panuje. Sestřičky jsou usměvavé, hodné a klidným hlasem vše dopodrobna vysvětlují, i když jste už několikátý pacient toho dne. Následuje konzultace se samotnou paní doktorkou, která s vámi probere výsledky a navrhne řešení (u mě žádné bohužel nebylo..mohli by mi odstranit tu půlku dioptrie ze zdravého oka, ale i když jsou operace bezpečné, nikdy člověk neví, co se může stát a bohužel druhé tupozraké oko nejde nijak vyléčit ani “opravit”). Kdyby všechna vyšetření u doktorů byla takto v pohodě, byl by náš svět hezčí =D, nikdo by se jich asi nebál.. Jedinou nepříjemností za celou dobu bylo jen měření slzivosti oka (Schirmerův test), protože osobně nesnesu v okolí oka ani v něm NIC (proto nenosím kontaktní čočky) a při tomto testu vám pod víčko strčí savý papírek, který zároveň vyvolá slzivost. Trochu to píchá a škrábe, vydržet se to těch pět minut dá.


Dostal jsem i předpis na nová skla, pojišťovna sice hradí jen minimum, ale aspoň něco, že ;). Nové obruby Pierre Cardin jsem měl už nějaký čas doma, nicméně jejich výběr je něco, co ze srdce nenávidím. Nesluší mi asi 96% obrub na trhu, takže najít ty správné a které by navíc byly i poměrně univerzální a hodily se k několika outfitům, je oříšek. Po návštěvě asi osmi různých optik a vyzkoušení zhruba stovky brýlí jsem našel takové (rozuměj, vrátili jsme se do té první optiky pro ty třetí obruby, co jsem zkusil..nechápu, proč jsem musel pak ještě absolvovat ten maraton..to je prostě takové to typické - co když někde najdu lepší..stydím se!), které jsem si ještě před čtyřmi pěti lety na sobě nedovedl představit. 


Skla jsem si vybral antireflexní, odlehčená, ztenčená, podle prodavačky zlatý střed. Zatím se mi s nimi žije fajn =). Ještě by někdo mohl vymyslet taková, co se neupalcují! Nicméně, minulý týden jsem zjistil, že jsem si toho mohl nadiktovat mnohem více - třeba mohly obsahovat vrstu Omega XBlue, která eliminuje poslední dobou velmi diskutované modré světlo z obrazovek počítačů, tabletů a telefonů.. O tom ale už brzy v dalším článku. 

Jak se vám líbí moje nové brýle? A taky je pro vás jejich výběr takový problém? =))



12 komentářů:

  1. Classy style!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    OdpovědětVymazat
  2. O výbere okuliarov mi ani nehovor :D V práci sme dostávali flexipassy ktorými šlo platiť v optike, tak som si za to kúpila trojo okuliarov -- ale každé ma stáli aj dva mesiace rozhodovania!

    OdpovědětVymazat
  3. Nosim roky cock, a mela byhc mit v zaloze i bryle. T ymam, ale asi 12 let stare a udajne i se spatnymi dioptriemi. Chystam se na koupinovych. Tyto se mi libi moc, mam v planu neco podobneho, uvidime:-). Tak ostry zrak preji:-). M.

    OdpovědětVymazat
  4. Beautiful glasses, suits really good on your face and also the outfit that you are wearing (love the brown leather jacket) P.S. a big yes for the beard..
    Enjoy your evening
    Kevin

    OdpovědětVymazat
  5. Osobně mi výběr brýlí problém absolutně nedělal, protože prodavačka v optice jako by měla šestý smysl a hned na poprvé mi pomohla vybrat ty, co by mi seděly, takže to byla pohoda :) Tvůj problém s tupozrakostí jinak moc dobře znám. Trpí tím u nás muži v rodině. Táta je tupozraký na levé oko a skoro na něj nevidí, brácha je na levé oko taky tupozraký, u něj ale byla snaha v dětství s nošením brýlí, takže na tom teď není tak špatně. Bohužel se může stát, že to bude mít zhoršující tendenci :/ Tobě se snad zrak zhoršovat nebude :) A brýle určitě udělají hodně parády :)

    OdpovědětVymazat
  6. Brýle vypadají skvěle :-) také pokukuji po nových, ale to rozhodování je šílené! A mimochodem strniště také paráda 👌🏼

    OdpovědětVymazat
  7. Míšo, neskutečně ti to sluší !! Kombinace brýlí a strniště, to je luxus :)

    OdpovědětVymazat
  8. Beautiful glasses !! stylish !


    xx


    http://www.thetrendysurfer.com/

    OdpovědětVymazat
  9. I must say, glasses suits you gorgeously, Michael. Perfect pics, btw!
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    OdpovědětVymazat
  10. Nové okuliare sa mi naozaj páčia a myslím si, že ti náramne pristanú :)

    http://lamodaeanarchia.blogspot.it/

    OdpovědětVymazat