čtvrtek 29. října 2015

Winter is coming


Kabáty, hrubé bundy, tlusté svetry..to všechno pomalu začínáme vytahovat ze skříní a chystat se tak na přicházející mrazivé dny. Winter is coming (I got you, GoT fans!). A když si rekapituluji celý letošní rok, mrzí mne, že tento trench coat nedostal více příležitostí. Oblékl jsem ho přesně třikrát. Jednou na jaře a 2x teď na podzim. A že mi v něm dnes už byla celkem zima (a to už něco znamená, viz níže). Nevím, jestli je to počasím, kdy jednoduše teplé dny v překotně rychlém sledu vystřídalo pár klasicky podzimních, kterých jsme si nestačili ani všimnout (to jsou ty, kdy ráno vám je děsná zima a odpoledne zase děsně teplo, protože slunce prostě musí ještě naposled dokázat, že umí hřát), aby je nahradily chladné, často až mrazivé šedé polodny (protože co jiného to je, když v pět odpoledne je tma jak v pytli), které nám vydrží až do jara. 



Anebo je to tím (= mnou), že od gymplu mám problém s termoregulací, který mne ještě neopustil. Možná proto jsem začátek letošního podzimu odchodil v triku a koženém křiváku (kterého se pořád nemohu nabažit) a zapomněl na to, že vedle něj na věšáku visí trench coat. A to i ve chvílích, kdy jiní už nosili péřovky a na hlavách čepice. No mě prostě bylo v této kombinaci akorát. To máte tak. Tam, kde většina lidí klepe kosu, já začínám teprve pociťovat přicházející chlad. Tam, kde v ineriéru ostatní musí mít alespoň dvě vrstvy oblečení, nejlépe triko a pořádný huňatý svetr, já bych si tak nějak vystačil s tílkem nebo nejlépe nahoře bez (ale to nechceš). Vypadá to jako prkotina, ale já trpím. A trpí i mé okolí. V práci ani po letech se mi nedaří v tom obrovském open spacu přesvědčit kolegy, že oni si na sebe ještě jednu vrstu mohou obléct, kdežto já si to triko jednoduše sundat už nemohu (a ne, nevymlouvám se na dress code). V tramvaji zase otvírám okno, zatímco sedící důchodkyně o mě málem přerazí hůl, protože ji to rozfouká trvalou a budou ji bolet od toho průvanu přece klouby (což o tom, že venku je nula a v přetopené tramvaji asi čtyřicet a je tak narvaná, že si kabát sundat nemůžete..pak stačí vylézt ven, foukne vítr a farmaceutickým firmám se zase o něco zvýší zisk - občas mám pocit, že mají nějakou tajnou dohodu s dopravními podniky). 



Zvláštní je, že v létě se to až tak neprojevuje. Vedra snáším lépe a ten rozdíl mezi mnou a lidmi okolo je minimální (rozuměj, sneseme se a neotravujeme se navzájem rozdílnými nároky na výkon klimatizace). Doufal jsem, že se to změní třeba věkem nebo tím, když shodím. Mám o 30 kilo méně než na začátku vejšky a nezměnilo se vůbec nic. Lékař mě odbyl tím, že někteří lidé to tak holt mají. Takže s tím žiju, občas trpím, no i přes to všechno včera byl den, kdy i mě bylo v košili (šité na míru) a trench coatě dost chladno. Tepleji už letos prý nebude. A hádejte co..dnes jsem oblékl mikinu, kožený křivák, ale navíc se zabalil ještě do oversized šálu..a je mi dobře..vlastně, skvěle =)

Jak funguje vaše termoregulace? A máte taky nějaký kus oblečení, který byste normálně vynosili více, ale prostě se to letos nevyvedlo?



Bow tie - Krispol Store
Bespoken shirt - Suit & Me
Jeans - Divided
Trench coat - Zara
Shoes - F&F
Watch - Corniche


Photographed by - Made by Boy 

For more follow me on instagram / facebook / ASK.fm


33 komentářů:

  1. Winter is coming <3 Hneď som spozornela :D Milujem GoT <3
    Skvelý outfit, sekne ti to ;) Ten motýlik by som hneď brala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky ;), nemůžu se dočkat další série =)

      A děkuju =)

      Vymazat
  2. nie som si istá celkovou kombináciou fitu :) ale motýlik je úžasný :))

    http://miskaholla.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co konkrétně bys změnila? =) Zajímají mě názory a tipy, takže se toho nebojte tady v komentářích =)

      Vymazat
  3. I love your winter colors! kiss

    www.stylentonic.com

    OdpovědětVymazat
  4. Moje termoregulace stoji za houby, mrznu az do jara v cemkoli.... Momentalne bych rad nejaky barevny zimni kabat (mineno cerveny, zluty treba), lec to si asi v nasich obchodech musim nechat zajit chut...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ty jsi v tomhle můj protipól..no taky není co závidě..
      Barevné kabáty v českých obchodech nehledej, no..v Zaře jsem viděl hodně tmavě vínový, všude letos najdeš camel coaty..no já osobně bych šel třeba do tohoto z ASOS

      Vymazat
  5. Moc ti to sluší, krásný kabát a pěkně padnoucí jeany. Moje termoregulace je na nic, zimu nemám ráda a pořád mrznu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji =). No a proti zimě se skvěle bojuje vrstvením =D, kterého já si moc neužiju, protože bych se roztopil =(

      Vymazat
  6. Já mrznu furt a to hlavně kvůli tomu, že se léčím s krví, takže i v létě spím pod dekou a taková ta "prostěradla" na přikrytí u moře, kdy i mikina zahřeje víc byla šílená... obzvlášť když si přítel nastaví na klimatizaci 23 stupňů, já mrznu a jemu je vedro :| :D
    Getmovin by Deni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak prostěradla na dovolené jsem taky nesnášel, hlavně jako dítě..ale teď už jsem si nějak zvykl =D
      A přítele musíš donutit ke kompromisu ;)

      Vymazat
  7. Miluji tvého motýlka!:)

    Jinak já nedokážu být bez teplých ponožek :D :) Ono je celkem vtipné, když v létě doma mám třeba tílko, kratasy + teplé, chlupaté ponožky :D ale já bych bez nich fakt zmrzla, i když se všichni pečou.. ale ven v nich v létě opravdu nevylézám, to zase ne :D :)

    Nyní si chci koupit nějaký krásný, teplý kabát na zimu, ale mám pocit, že sehnat nějaký, který mě fakt dostane do kolen je prostě nemožné a to si nedávám ani žádný finanční limit, prostě pokud bude krásný, teplý a kvalitní, tak jdu do něj... ale já ho furt né a né najít :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Motýlci jsou nej ;)
      Tak teplé ponožky v létě, to musí být fakt weird =D
      No a kabát..zkoušela ses poohlédnout po nějakých českých návrhářích? Takový www.sophistic.cz třeba =)

      Vymazat
  8. Jééj ten motýlek je super osvěžení :3 líbí se mi, když se chlapi nebojí experimentovat a dbají na to, jak vypadají ^-^ Cappuccino Lover

    OdpovědětVymazat
  9. Sekne ti to! Ten motýlek je párádní. Já to mám s termoregulací různě :) Dneska ráno jsem si vyrazila v šatech, přes ně jsem přehodila trench coat a bylo mi teplo :) Jsou však dny, kdy mohu zmrznout! A i já uznávám za pravdu, že některé věci jsem letos vytáhla ze skříně třeba jen 2x a některé i vůbec. No taková ženská realita :)
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju =), takže já vlastně s tím oblečením zažívám ženskou realitu, jo? No díky =D ;)

      Vymazat
  10. Ja som teda neskutočná zmrzlina. V zime chodím nababušená a keď teraz začali tieto chladné dni a ja som nahodila takmer všetky vrstvy, musela som sa brzdiť s tým, že veď čo budem nosiť v zime :D Ale môj muž to má asi nejak ako ty, celú zimu by dokázal chodiť v teniskách a v tričku s krátkym rukávom a vetrovke.

    NITA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ale přesně tak =D, je třeba myslet dopředu na to, že co budeš nosit, až bude -10 nebo více =D

      Vymazat
  11. Outfit uzasny! Taky jsem novy trench mela jen parkrat na sobe a tma v oet je silena. Ale slunovrat bude za chvilku, do Vanoc se to vzdycky prekuli! Termoregulaci Ti snad i zavidim, mam to jako klasicka zenska uplne obracene i kdyz me muj drahy doma docela otuzil - nejleosi topeni svetr. Ale je fakt, ze bych s Tebou taky pracovat nemohla :-D. Nekolikrat jsem to zazila a muze to kolektivu pekne zavarit. Krasny podzim at uz ve svetru ci bez!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No už by se to koulet mohlo =), nedokážu si představit, že bych žil třeba v Tromsø..
      A máš pravdu, ono to kolektivu dost často tady zavařuje..ale prostě..my už si fakt nemáme co svléknout =/

      Vymazat
  12. Mamma Mia! Tak jste mi opět kapnul do noty. Já už dokonce psala na dopravní podnik, proč v zimě, kdy mají na sobě všichni kabáty a bundy, pretapeji tramvaje a busy, že se těžko můžu svlekat já a moje dítě, to je prostě nesmysl. Odpověděli mi, že na to je předpis, že topit musí a že každý to teplo vnímá subjektivně. Za mě no comment. A to mám opačný problém než vy, mně je zase pořád zima (nomen- omen) ;-)
    Chválím celkový vzhled, jen nepatřím k fanouškům motylku, takže bych ho klidně vypustila. Košile je báječná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na dopravní podnik píši pravidelně i já..dostávám vždy stejnou odpověď jako Vy. Bohužel. Tak samo metro. Na Ačku to aktuálně kvalině profukuje, no přestoupíte do vozu Cčka a tam člověk může chcípnout, jak je vzduch vydýchaný a jaké tam je teplo..ale ne, podle předpisů a hygieny je vše vpořádku. Achjo. Někdy si říkám, že bych fakt raději sedl do auta, časově mě ta cesta vyjde na stejno..

      Vymazat
  13. Perfect outfit for the winter!! and oh my god we almost have the same pictures with the leaves ;-) haha TWINS.. same phone same picture, no I'm just joking ;-)

    Kevin
    http://justkvn.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, I like this idea =D..when visiting Amsterdam, we can make some shooting ;)

      Vymazat
  14. Winter is coming... pro nás ale až na jaře, kdy by měla být další serie GoT :D Ani se mi ten článek nechtělo číst, ale po tom nadpisu jsem prostě musela :D
    Já jsem asi stejná jako většina, co se teploty týče, když je většině zima, mě je pravděpodobně taky. Ale nezvávidím ti to, teď v zimě to musí být naprd, no. Ale je pravda, že třeba i když jdu jenom do obchoďáku, tak je tam také hrozně přetopíno. Nebo třeba když jdu ke kamarádům, kteří doma topí na 28°C, u nás doma je kolem 18-20°C a to mi vyhovuje :D Když je víc, už se slíkám :D
    Pěkný outfit :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, doufám, že další řada bude lepší, než předchozí, která mě dost zklamala..pomalu se totiž v ní skoro nic nestalo =/

      Vymazat
  15. this place looks beautiful !!

    http://bloggersboyfriend.com/

    OdpovědětVymazat