neděle 1. listopadu 2015

Diagnóza: pozorovací typ


Podzimní slunce se odráželo od lesklých střech a oken. Ze stromu padalo zežloutlé listí, ve vzduchu byl cítit přicházející chlad. Lidé na ulici spěchali, nevšímali si jeho ani okolí, proudili všemi směry, za svými každodenními osudy. On si ale všímal. Díval se jim do tváří, hledal úsměvy. Pozoroval, co mají na sobě, hledal něco jedinečného. Začali ho nudit. Očima zamířil k fasádám domů, ty nikdy neomrzí. Hleděl do oken, hledal život za záclonami. Když spatřil, že některými vidí až dovnitř, zkoumal stropy, lustry. Pak zrakem stoupal výš, k posledním patrům, ke střechám. Obdivoval architekturu a představoval si, ve kterém z nich a jaký by vedl život on. Miloval toto pozorování, kdy jeho fantazie neznala hranic a prolínala se s realitou okolo něj. Diagnóza: pozorovací typ.



Nějak takto vypadá "dovolená", když jsme v cizím městě. Ať je to Londýn, Paříž, Oslo, Varšava..chodím s hlavou "v oblacích" a večer v posteli lamentuji nad tím, jak mě bolí za krkem. Nenalákáte mě na nákupní třídy, výstavní síně, muzea (minimálně první den, dva..), vždycky nejdříve toužím nasát město zvenčí, přes domy, ulice, lidi. Dokonce i cestou k hotelu se často zastavuju, koukám po architektuře, co na tom, že je třeba deset hodin večer a tma..a pro ostatní účastníky výletu jsem pomalu napřesdržku. Už dlouho si přeji navštívit New York City, no na druhou stranu se bojím, že právě díky tomuto mému chození s hlavou v oblacích se tam buď ztratím nebo skončím v nemocnici se závratěmi..všechny ty mrakodrapy jsou tak vysoké, že by si mohly varšavský Palac kultury i nauki dát ke snídani. A to se mi hlava točila už z něj (a pokud si dobře vzpomínám, museli jsme ho obejít 3x!! Jednou mi to nestačilo. Nějak si nedokážu představit, že budu 3x obcházet takový Empire State.) Ale kdo ví..ono se říká, že mnohdy to nejlepší objevíme náhodou..tak proč se třeba jen tak náhodou neztratit v New Yorku




Asi proto jsem nikdy nevyhledával organizované zájezdy s přesným itinerářem, vyměřenými časovými mezerami na poznávání jednotlivých památek. Chci mít svobodu. Co když se mi někde zalíbí tak, že tam budu chtít strávit mnohem více času, zatímco na dalším místě bych zase byl hotov během pár minut a znuděně čekal na zbytek skupiny? Tohle není pro mě. I když to znamená přípravy před cestou, trochu plánování, pročtení blogů a průvodců, sepsání si hlavních bodů, prostě stojí to čas a práci, ale miluju to. Sice se nejednou stalo, že jsme pak za celý pobyt nestihli vše, co jsme chtěli, na to jsem se už naučil si odpovědět - alespoň máme důvod se vrátit! A na vracení se je skvělé to, že spousta té práce odpadá, protože člověk už ví a zná. No není to pak skvělé?



Tak to bychom měli. Teď už víte, že cestovat se mnou občas není žádný med, i když se pak s odstupem času a odpočatým pohledem na ten či onen výlet všechny prvotní chmury v ten med přetaví. Vydali byste se na cesty se mnou? Anebo raději si necháte vše naplánovat, přesně časově odměřit a navrch ještě odvykládat průvodcem? 



Leather Biker Jacket - ASOS
Sweater - Lbt-Lbt
Jeans - Bershka
Sneakers - New Balance
Watch - Komono
Socks - SocksInBox.cz

Photographed by - Made by Boy

#fotimnikonem D7100

For more follow me on instagram / facebook / ASK.fm

58 komentářů:

  1. Já se takhle v NYC párkrát ztratila :D když jsem šla z "domova" z Brooklynu pěšky k Applu na 57th street na Manhattanu :D na té mapě mi to přišlo, že to musí být chvilka, protože celý Manhattan má ulice jak podle pravítka a tak se přeci nemůžeš ztratit :D nakonec jsem to šla strašně dlouho, protože na každé ulici mě něco zaujalo... a šla jsem to asi 4 hodiny i s oběděm. Pak mi "doma" řekli, že ta moje procházka měla asi 12km :D
    Getmovin by Deni

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale to muselo být zase strašně super!! V NYC bych se takto rád ztratil taky! A pro turistu taková procházka, no náhodou bájo. Chápu, že pokud by se takto ztratil běžný obyvatel toho města, tak to fun není =D, ale zase..najdeš a objevíš takto věci, ke kterým by ses klasickým způsobem nedopátrala ;)

      Vymazat
  2. My jsme byly s kamarádkou na začátku září v Římě.. poprvé, co jsme jely bez nějaké agentury, na vlastní pěst, vše jsme si samy zařídily a naplánovaly (ona je organizační typ přes hotely, letenky a já přes plánování tras a výletů).. několikrát jsme se ztratily, něco jsme nestihly, něco jsme viděly navíc ..a bylo to naprosto úúžasnéé! takže už nikdy s žádnou společností ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, píšeš mi z duše! =) Objevíš tak místa, na která bys jinak nejspíš nenarazila a je to dobrodružství =)
      Kam razíte příště? ;)

      Vymazat
  3. Nice look, love your NB :)
    kiss

    http://inspirationswithm.blogspot.pt/

    OdpovědětVymazat
  4. Love the jacket, such a great style :) Have a great day ahead, Michael!

    www.nevernotinspired.de

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem taky spíš na ty cesty/výlety, kdy si všechno můžu naplánovat sama. Za prvé si to můžu "ušít" na míru a za druhé se vyhnu davům, davové psychóze, ušlapání či jiné zájezdové lahůdky :D

    Ten svetr a ponožky jsou boží mimochodem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje řeč =). I když davové psychóze se nemusíš vyhnout ani na vlastnomyslně plánovaných výletech, zvlášť pokud cestuješ Ryanairem =D (čerstvá zkušenost)

      A děkuju, mikinu zbožňuju i já, stejně jako ponožky!! =)

      Vymazat
  6. Ano, take to tak mam. Krasne napsane. Nikdy neprestavej chodit s hlavou v oblacich <3

    OdpovědětVymazat
  7. Ja som ešte na organizovanom poznávacom zájazde nebola a ani ma to neláka. Tiež mám radšej spoznávanie na vlastnú päsť bez striktného časového rozvrhu. Takže ja by som s tebou pokojne šla ;)

    NITA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono už ten název "organizovaný poznávací zájezd" zní děsivě, no ne? =D

      Vymazat
  8. Very cool look!!! Love the leather jacket in combination with your sweater.. I love dots.
    Enjoy your evening :)
    Kevin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, I love dots too ;), thank you, mate, for a nice comment.

      Vymazat
  9. krásný článek, máš talent na psaní ;). Já osobně nevím, co bych volila, někdy je fajn jít s průvodcem, co mi o daném místě něco řekne a není aspoň nuda, ale někdy je opravdu lepší se pozastavit, podívat se po místě... :) Pěkné fotky.

    http://somethingbykatep.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju =). Já mám třeba rád prohlídky s průvodcem v různých hradech, zámcích a pevnostech..tam si myslím, že je to ta nejrozumnější investice =)

      Vymazat
  10. these socks, very nice dude

    http://www.mrwichtig.de/

    OdpovědětVymazat
  11. Majki, skvělé fotky i článek :-)
    Varšava mě tolik za srdce nechytla, asi tam na mě úplně nedýchla ta historie, i kduž je fakt, že staré město je vážně nádherné. A procházka až k parku Lazienki byla super, tam to má úžasné kouzlo :-)
    A jinak jsem na tom stejně. Taky věčně okukuju a natahuju krk, aby mi něco neuteklo...Dostat mě do muzea je nadlidskej výkon. V NY jsme byli jen v MoMA, chtěli jsme do Guggenheimova, ale probíhala rekonstrukce :-/ Každopádně...Asi jsem jediná divná, ale NY na mě byla šílená smršť. Nejvíc jsem si užila den v Central Parku a procházku po High Line. Tam prostě nebyl čas na to se zastavit a nasávat tu atmosféru. Naše štěstí bylo, že jsme se každý den vraceli ke známým do přírody hodinu od NY - to byla naše oáza :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Varšava nechytá za srdce..ale pokud se ponoříš hlouběji do její historie, hlavně teda té okolo 2. světové války, tak pak jen těžko hledáš cestu zpátky..je to prostě neuvěřitelné, co dokázali..proto mě teď děsí, jak všude okolo, nehledě na polohu, historii místa atd. vyrůstají ty mrakodrapy..

      Vymazat
  12. Uuuuf, najlepsi text a fotky. A myslim, ze my by sme boli super cestovatelske duo, pretoze ja to mam rovnako. Milujem sledovat ludi, co maju na sebe, kam sa ponahlaju, preco sa mracia a preco usmievaju. Rovnako zboznujem, ked mi niekto opatuje usmev a v Amerike ci v Kanade sa aj velakrat prihovoria :) Velakrat len zavriem oci a nasavam tu atmosferu. Kazde mesto vonia inak, ma iny feel a atmosferu. No a potom je tu architektura :) musim vzdy vsetko ochytat a detailne poobzerat. Ja fotim/hltam vzdy hlavne ocami. O New Yorku sa hovori, ze si ho bud zamilujes alebo zazijes obrovske sklamanie. Kazdy z nas ma od tohto mesta ine ocakavania a ja som rada, ze som sa do neho zamilovala v roku 2013 a dufam, ze sa tam coskoro vratim :) Myslim si, ze by si sa zalubil aj ty Misko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej, no já bych asi nevěděl, jak se zachovat, kdyby se ke mně někdo přihovořil =). Asi bych se ačervenal =D. Ja si myslím, že si New York zamiluju..stejně podobně mě varovali před Paříží a hle..stěhoval bych se hned.. Vlastně jediné místo, ze kterého jsem kdy odjížděl smutný, byly Benátky..možná to ale bylo počasím a ročním obdobím..konec listopadu asi není to nejlepší..

      Vymazat
  13. Hlavně bych ti chtěla hrozně moc pogratulovat k TOP 10 v Blogerovi roku! Měla jsem z tebe radost! Zasloužíš si to!

    ...Instantní krása...

    OdpovědětVymazat
  14. My jezdíme jenom na vlastní pěst. Občas to bývá dost drsný, ale vždycky krásný vzpomínky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A o to jde! O ty vzpomínky =), ty podle mě prostě s organizovaným zájezdem mít nikdy nebudeš takový.. =)

      Vymazat
  15. Oceňujem Paťove foto schopnosti, že ste sa na fotky vošli celý ty a celá budova! Ej ej dobre, pochváľ ho doma!
    Architektúra je fajn, ale mňa vždy na cudzích miestach berie celá atmosféra. Aj v NY. Síce som samozrejme pozerala po budovách, ale skôr ma zaujal celý ten new yorský životný štýl. A ja to mám skôr naopak ako ty- ja radšej sedím a pozerám na ľudí. Vždy ma to dokáže fascinovať. Mám svoje momenty, kedy fakt iba sedím a sledujem ľudí. Ako sa tvária, ako sa vyjadrujú a už premýšľam, čo sa za tým konkrétnym človekom skrýva.
    Ty to máš asi tak s architektúrou:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je šikovný =)
      Tak samozřejmě, že jde o celou atmosféru..špatně sis to vyložila..vždyť jsem psal, že pozoruju lidi, jak vypadají, jak se tváří, co dělají..a když me začnou nudit, jdu hltat budovy a cel ten pulzující život ;)

      Vymazat
  16. Ahoj Majki :). Já to teda vnímám podobně jako ty, jsem taky "pozorovací typ" a tuším by mě nebavilo mít nějaký "organizovaný" výlet, kde bych měla následovat program, co vytvořil někdo jiný ... někdy to vyžaduje "domácí přípravu", abych zjistila, co na daném místě je, ale daleko radši to nechávám jen tak ... ty hlavní "atrakce" člověk najde i bez hledání a ten zbytek už je fakt jen o tom pozorování a užívání si toho, co je :). Měj se krásně a třeba zas někdy na viděnou :). Terez

    OdpovědětVymazat
  17. Dneska strašně málo lidí kouká jinam než do svého displeje telefonu. Přitom i tady v Praze je tolik překrásné architektury, chce to jen zvednout hlava.

    I mě baví koukat po lidech, pozorovat je, hledat inspiraci. A večer rozsvícenými okny šmírovat životy druhých! :) je to zábava!

    OdpovědětVymazat
  18. Tak to máme hodně podobné! Když to řeknu hodně zjednodušeně, tak muzea, galerie, hotely, kavárny apod. jsou všude na světě téměř stejná. To, proč ráda cestuju, je ten vnější pohled. Jen mám takový problém - nejen, že mě bolí za krkem, ještě ke všemu mám většinou omrzlé prsty (pokud zrovna není léto), protože mám pořád vytažený iPad a fotím každou kravinu. Ostatní se mi smějí, že jsem jak Japonec, ale vždycky, když ho zandám, že se budu jen kochat, ho do pár minut znovu vytahuju, protože by mi bylo líto, kdybych tuhle budovu nebo tamten patník nevyfotila a nemohla se k němu doma kdykoli vrátit... Nějak by ta fotogalerie nebyla plná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, ja taky často lítám s iPhonem a fotím, baterka ubývá rychlostí blesku, vtipné situace pak ještě nastávají, když se mi někdy podaří ten iPhone vytáhnout z kapsy i s visící nabíječkou a tak fotím =D
      Ale občas úplně fotit zapomínám, když mě něco zaujme nebo jsem v euforii..a pak sedím v hotelu na pokoji, koukám na fotky a divím se, že mi něco chybí..

      Vymazat
  19. beautiful photos !! love that biker !!

    http://instagram.com/bloggers_Boyfriend

    OdpovědětVymazat
  20. Určitě jeď sám (bez cestovky) a kam tě to táhne. :) Je to úplně o něčem jiném. V NY jsem byla před pár lety a připadal mi dost přehledný, takže jsem se neztratila, ale v Málaze se mi to teda daří snadněji. :D Paradoxně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. =D mě NY přijde přehledný hlavně v tom smyslu, že všechno je narýsované jako podle pravítka =), prostě máš jistotu, že ulice je dlouhá tak akorát a že za jejím rohem něco vždy bude =D

      Vymazat
  21. Amazing sweater Michael !! so cool .


    xx

    http://www.thetrendysurfer.com/

    OdpovědětVymazat
  22. Awesome photos and fabulous style. Love your jacket.
    Liza
    Liza’s Corner l Instagram l Bloglovin

    OdpovědětVymazat
  23. Moc ti to sluší! My jsme se vydali na vlastní triko do NY letos. Naplánovali jsme si to tak skvěle, že manžel se tam choval jak doma. Nemohla jsem tomu uvěřit! Tak detailně si prošel google maps, že jsme věděli kam přesně jít nebo kde to je. Když jsme měli problém, tak jsme se zeptali. Měli jsme skvělé ubytování v centru Manhattanu u známé. Pár bloků od nás se zdržovala Madonna. Byla to moje nejlepší "městská" dovolená. Vždycky to byl můj sen. Kdybys chtěl tip na ubytko, není problém. Ubytování v NY je hodně drahé. Nezapomenu na Marty slovo, když nám říkala hlavně se dívejte i na lidi kolem sebe a ne jen do výšky na mrakodrapy. Uvidíte ten spěch a NY život :) Stále jsem nerozhodná, ale příští rok chci letět znovu!
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vy mě tu všichni s tím NYC tak nabuzujete, že fakt ty letenky koupím a příští rok čau =D. O tip na ubytku si určitě napíšu, zjišťoval jsem si ho už před rokem a půl a jak píšeš, žádná láce to nebyla..

      Vymazat
  24. Majki, to bychom di rozumeli. Na organizovane cestovani mi neuzije. Max. aby mi cestovka dopravila do destinace a tam uz si to cele prosmejdim sama. Vadi mi to same, co tobe, nekde stravim vic casu, nekde zase mene.A hlavu v oblacich mivam casto, stejne jako mi bavi pozovat, jak tiji lide za okny. :)
    Mimochodem svetr a ponozky jsou pecka

    OdpovědětVymazat
  25. Super outfit :) NY je krásne mesto plné inšpirácie, užívaj! :))
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  26. Hey Michael,
    sorry for not being activ on your blog for so long! It's been a super buy time..
    Anyway, I hope you are doing good.. and I am in love with those pictures and also with the outfit.. the sweater is awesome!

    my Thailand post is finally online :)
    have a good week!
    xx Oliver

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No worries, Oli, it is ok =) Thank you very much for your kind comment =) and I am so happy you are back in blogosphere ;)

      Enjoy the weekend!!

      Vymazat