čtvrtek 5. listopadu 2015

#chefsdiary_1 - Avokádo plněné vejcem


Vařím už od mala..jako první jsem se naučil..ne, čaj to nebyl =), kupodivu míchaná vajíčka (u nás ve Slezsku zjednodušeně vaječina). A od té doby se toto jednoduché jídlo stalo asi mým nejoblíbenějším (ok, než jsem poprvé ochutnal pravou italskou pizzu). Ono vůbec, cokoliv s vajíčky já moc rád. I na tu pizzu si ho nechám sem tam rozklepnout. Šílenství kolem avokáda jsem prvně jen tak po očku sledoval na zahraničních webech už před šesti, sedmi roky, že co s tím všichni mají. Potom na dovolené na Kanárech jsem poprvé ochutnal guacamole a už jsem byl chycen v síti. Poslední roky víkend bez avokáda jako by nebyl víkend =D.

Sehnat v českých obchodech dobré avokádo je často nesplnitelný úkol (pokud za něj nechcete utratit průměrný dvouhodinový plat). A tak jsem se tentokrát rozhodl kousek mdlejší chuti zapéct. Jak jinak než s vajíčkem. Bylo to jednoduché a po delší době jsme měli k snídani něco teplého (a nakonec i chutného). 



Budete potřebovat:

1 avokádo
2 vejce (spíš menší)
50g kvalitní slaniny nebo šunky (vegetariáni vypustí nebo nahradí pažitkou apod.)
špetku soli (ano ano)
špetku pepře

  1. Zapněte troubu a nechte ji předehřát na 200 stupňů 
  2. Avokádo rozkrojte na půl, vyndejte pecku a lžičkou ještě vydlabejte malou část dužiny (to aby se tam vešel obsah vajíčka)
  3. Vemte kousek špejle a zapíchněte ji do úzkého konce avokáda tak, aby po vložení do zapékací misky bylo v rovině (a vejce vám nevyteklo)
  4. Posolte povrch avokáda a rozklepněte do každého důlku jedno vejce (pro potěšení oka se můžete pokusit dostat do něj nejdříve žloutek a pak bílek, který zároveň rozetřete po jeho povrchu)
  5. Posypte nakrájenou slaninou/šunkou a z lehka popepřete
  6. Vložte zapékací misku do trouby a pečte 15-20 minut, záleží na tom, jaké máte rádi vajíčko ;)
  7. Pak už jen vyndejte z trouby, přesuňte na talíř a třeba dozdobte pažitkou




Nejlépe chutná s čerstvou francouzskou bagetou! V Praze třeba od La Petite France, pro které chodím o sobotách na Jiřák na trhy =)

PS: Chcete více receptů? A máte nějaké tipy na dobrou zdravou snídani, případně na nějaké variace jídel s avokádem? Napište do komentářů!

Bon appétit ^_^


40 komentářů:

  1. Oh, kiežby sme takéto kráľovské raňajky mali aspoň tak dvakrát do týždňa! A po nich sa mohli ešte hodinu vyvaľovať v posteli... to by bolo života!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak 2x můžem mít..soboty a neděle =D..alespoň občas, hm? :-*

      Vymazat
  2. Vypadá to moc dobře :) my si minulý víkend dělali vajíčko + sýr + slanina do kaiserky a vlastně úplně stejným způsobem, jako ty :) Taky to byla mnamka :)

    Přes týden snídaně celkem odfláknu, nějak to po ránu nestíhám, takže o víkendu si chci dávat na snídani záležet :)

    PS: Líbí se mi, jak máš vše vyfocené na tom podnose,tácku... já to taky několikrát takhle zkoušela, ale vždy jsem na něco zapomněla a pak se mi to už nechtělo fotit znovu :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně..taky přes týden to flákáme..respektive..nevyhrajeme si s tím tolik, prostě ovesná kaše nebo bílý jogurt s ovocem to jistí, ale o tom víkendu, kdy má člověk čas, tak se snažíme, ať to lahodí i oku =D

      Vymazat
    2. Tak jsme si to předevčírem zkusili taky udělat a teda musim říct, že za mě i za přítele to je velké zklamání :( moc jsme se na to těšili, ale chuť celkem nic moc a mě se z toho od žaludku udělalo celkem špatně, takže teď nemůžu vidět ani čerstvé avokádo, natož v troubě s vajíčkem :D

      Vymazat
    3. Ach, tak to mě mrzí =(.
      Je fakt, že už samotné avokádo nesedne každému..moje máma dodnes nechápe, co na tom všichni vidíme a mému bratrovi půlka avokáda dokonce převrátila žaludek vzhůru nohama (slušně řečeno..), přitom já si na druhé půlce pochutnal, takže samotným plodem to fakt nebylo..
      Co už, no..neznámé věci jsou od toho, aby se zkoušely =D..i tak mě to ale mrzí, to přiznávám..

      Vymazat
  3. Celkom zaujímavá kombinácia a super to vyzerý! Nechýba tomu avokádu citrón? Ja si to bez citrónu neviem predstaviť, ak teda nerobím práve quacamole :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechybí, alespoň mě ne..nikdy jsem upřímně avokádo s citrónem nezkoušel..mám rád jeho "čerstvou" chuť =)

      Vymazat
  4. Aha, to neznám, ale asi vyzkouším :)
    Já mám strašně rád omeletu. Ale udělat ji správně nadýchanou, vláčnou, je taky docela kumšt :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omeletu zase já moc nemusím..nebaví mě po ránu krájet =D

      Vymazat
  5. Vajička mam aj ja rada ku vsetkemu moznemu, ale s avocadom...este som ho vlastne nejedla ani same..asi by som to mala vyskusat, lebo to vyzera velmi chutne a je to aj zdrave nie :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prvně vyzkoušej avokádo samotné ;), až pak doporučuju dělat další pokusy..
      Anebo ještě mě napadá, já ho prvně vyzkoušel v guacamole..ale na to je nejlepší nějaká kvalitní mexická restaurace =)

      Vymazat
  6. Wow those avocado-eggs are such a great idea!

    Have a lovely week :)

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    OdpovědětVymazat
  7. hmmm to vyzerá naozaj lákavo a akurát máme doma jedno avokádo :) ZuZu

    OdpovědětVymazat
  8. Je celkem sranda, jak je najednou avokádo uplně všude.. no je dobrý :D a recept určitě vyzkoušim vypadá suprově!:)
    www.veshionlife.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás doma avokádo vládne už hodně dlouho =), je to fakt skvělá pochutina..

      Vymazat
  9. Oh my god looks so delicious.. Love this kind of posts.. gives me so much inspiration..

    Cheers:)

    OdpovědětVymazat
  10. love eggs, love avocado... must try it!!! yummm

    www.stylentonic.com

    OdpovědětVymazat
  11. Omg those avocados look delicious ✌

    www.FrankoDean.com

    OdpovědětVymazat
  12. To uecite vyzkousim. Diky za tip. :)
    Ja ho prave delam nejcasteji jako guacamole.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď jsi mi s tím guacamole udělala chutě..jídlo na víkend je asi jasné =D

      Vymazat
  13. omňom mňom! ale ja by som aj toho šefa doma potrebovala, lebo síce vyzerá to dobre, ale ja som v kuchyni tvor nepoužiteľný:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale netrep =D, však jsem viděl, jaké chutné toasty sis udělala na cestu do Kodaně =D

      Vymazat
  14. Wau, Michale, tak to je dokonalé!!! :) Obdivuji tě, že se už od mala takto angažuješ v kuchyni, to se mi na mužích moc líbí a vždy to obdivuji :). Musím říci, že avokádovému šílenství jsem ještě také nepropadla, protože z něj mám tak trochu respekt, neboť si nejsem jistá, jestli bych bravurně zvládla jeho přípravu. Ale jsem úplný milovník vajíček jako ty a tohle vypadá tak lákavě, tak snad překonám svůj strach a tvůj recept vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Avokádo doporučuji prvně vyzkoušet jen tak samotné..nejjednodušeji rozříznout na půl, vyndat pecku, jemně osolit a vyjídat lžičkou a k tomu přikusovat čerstvou bagetu ;)..a pak budeš vědět, zda chutná nebo ne..znám jen dva tábory lidí..ty, co avokádo milují a ty, co jim nechutná..

      Vymazat
  15. No teda Mišo, tohle musím zkusit hned zítra ke snídani! Super nápad! Palec nahoru a dám vědět, jak to dopadlo! (:

    Krásný den a díky moc za veškerou podporu! ♥
    xoxo Suzy ( ˘ ³˘)♥

    THE KAWAII PLANET

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jaké to bylo? Vyzkoušelas? Jsem zvědavý na dojmy =)

      Vymazat
  16. Mmmm vyzerá to fantasticky ... mimochodom moc sa mi páči ten výraz ,,vaječina,, pekné slovo :)

    Zapoj sa do vianočnej súťaže o ceny v celkovej hodnote 100 EUR
    http://byfoxygreen.blogspot.sk/2015/12/vianocna-sutaz.html

    OdpovědětVymazat