středa 23. září 2015

Leather biker jacket


Narozeninový wishlist jsem vám představil před měsícem a když na něj tak koukám, až na Levisky a gramofon (ale jsou v plánu!!) se proměnil během těch pár týdnů v realitu. Díky rodině, přátelům, sobě samému (no kdo nejlépe ví, co vám udělá největší radost, než vy sami!!). A já tak mohu ve svém šatníku konečně přivítat kožený křivák. Jo! Z pravé nefalšované hovězí kůže. Juch! A neváží ani 5 kilo, jako je u podobných zvykem (ty, co jsem doposud nacházel v sekáčích, co tam nejspíš odložili vysloužílí rockeři). 
Birthday wishlist I have introduced a month ago is almost transformed into reality (except Levi's jeans and gramophone, but I am working on it!). Thanks to family, friends and to myself (who know better what do you like most than yourself!!). So I can welcome finally leather biker jacket in my closet. Yeah! From real leather. And its weight is not 10 or more pounds (in real it is 3.5).


Ono se to má tak. V šatníku můžete mít spoustu věcí, ale pokud zrovna máte den D (debil), kdy zaspíte, z postele vylezete s náladou přežraného křečka (kdo kdy nějakého měl, ví, o čem mluvím!) a poslední, po čem toužíte, je strávit půlhodinu před otevřenou skříní a rozčilovat se nad tím, co si obléct. Proto nám oděvní průmysl a jeho návrháři vymysleli tzv. basic kousky. Základní pilíře, které by nikomu neměly chybět. Které je velmi jednoduché zkombinovat mezi sebou aniž byste museli věštit z křišťálové koule nebo si připadat, že skládáte reparát z jaderné fyziky. Prostě 3-4 tahy rukou do skříně a zpět a máte outfit, s kterým nebudete kandidovat na módní trapas roku. 
You can have a lot of things in closet, but if you just have an I-day (idiot), when you overslept, climbed from bad with mood of overeaten hamster (who ever had one, knows what I mean!), the last thing you want is to spent half an hour in front of an open wardrobe and falling into anxiety what to wear. Therefore our fashion industry and its designers brought us basic pieces. Basic pillars that should not be missing in anyone's closet. Pieces which are very easy to combine with each other without having any problems. Just 3-4 moves with hands into the closet and back and you have an outfit which you can't make fashion faux pas of the year.






Bílé, šedé, černé bavlněné triko s klasickým výstřihem, modré a černé džíny, černý a šedý rolák nebo svetr, stejně barevná mikina, bílá košile, k tomu všemu béžový, černý nebo šedý trenchcoat, černý nebo šedý delší kabát a..tušíte správně, černý kožený křivák. A zkuste s tímto udělat chybu nebo průser, to se vám prostě nepodaří (nebavíme se teď o speciálních příležitostech a la black tie, svatba, pohřeb..). A víte co? Všechny tyto věci přežívají desetiletí nehledě na to, co je zrovna trendy. 
White, grey, black cotton t-shirt with classic neckline, blue and black jeans, black and grey turtleneck or jumper, same coloured sweater, white shirt, beige, black or grey trench coat, black or grey longer coat and..you guessed correctly, black leather biker jacket. And try to make a mistake with this. It is impossible (of course, not talking about special events as black tie, wedding, funeral etc.). And do you know what? All of those things survive for decades, regardless of what is just now trendy.



Zkuste si sami vzpomenout, jaký outfit vám vyvstane na mysli, když se řekne jméno James Dean (30.9.2015 uplyne neskutečných 60 let od chvíle, kdy tenhle cool chlap nepřežil autonehodu se svým Porsche #missyou ). Už? Máte to? Jo! Černý kožený křivák, bílé triko a džíny. A co takový mladý John Travolta..film Pomáda. Arnold Schwarzenegger jako Terminátor. Johny Depp v Cry Baby. Nicolas Cage jako Ghost Rider (ok, to není zrovna film, který byste museli vidět). A dámy, od roku 1960 je díky Yves Saint Laurentovi černý kožený křivák kompatibilní i s vaším šatníkem!
Try to remember yourself, what outfit will emerge to your mind when you hear the name of James Dean (oh dear, almost impossible it will be 60 years on 30.09.2015 when he died in his Porsche #missyou). Already? You got it? Yes! Black leather biker jacket, white t-shirt and jeans. And what about young John Travolta..Grease movie. Arnold Schwarzenegger as the Terminator. Johnny Depp in Cry Baby. Nicolas Cage as Ghost Rider (ok, this is not a movie you would need to see). And ladies, since 1960, thanks to amazing Yves Saint Laurent, the black leather biker jacket is perfectly compatible also with your wardrobe!




Vybrat ale ten, co vám dokonale padne, není jen tak. Samotná kůže bývá mnohdy tvrdá a poznat tak v obchodě padnoucí střih s tím, že časem to změkne a sedne si, chce prostě představivost. Některé jsou kratší, do pasu, jiné delší. Některé mají cvoky, kterými připnete odstávající "límce", jiné je mají volně. Některé mají v pase pásek, jiné se obejdou bez něj atd. Vzhledem k tomu, že kůže není levná (ale zase vydrží!), najít ten pravý a za dobrou cenu může trvat i rok, dva. Mezitím se můžete zahojit lacinější verzí z umělé kůže. 

Tak co, přesvědčil jsem vás a pokud tento skvělý kus garderóby ještě nemáte, zařadili jste ho někam na přední příčky wishlistu nebo přání Ježíškovi?

But to choose the one that fits you perfectly is not easy peasy. The leather itself is often hard and to recognize in the shop the fit with keeping in mind that during the time it softens and sits down, this needs a perfect imagination. Some jackets are shorter, other longer. Some have studs to pin the "collar", others are free. Some have a belt at the waist, others can exists without it, etc. If we keep in mind that the leather is not cheap (but it lasts!), to find the right one for a good price may take a year or two. In the meantime, you can find cheaper versions made of faux leather.

So, did I convince you? And if you still have not this great piece of wardrobe, will you put it somewhere on top of your wishlist to Santa? 


Leather biker jacket - ASOS
T-shirt - Primark 
Jeans - Bershka
Socks - SocksInBox
Monk strap shoes - Vagabond
Watch - Michael Kors
iPhone5 case - Karl Lagergeld

Photographed by - Made by Boy

For more follow me on instagram / facebook / ASK.fm


31 komentářů:

  1. Another great outfit my friend.. Love your leather jacket suits you perfectly. Also your monk strap shoes need them in my life.. I'm searching for the perfect pairs for ages.. Enjoy your evening
    Cheers,

    Kevin
    http://justkvn.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thanks a lot, Kevin! You should get some ;) and I have to be honest, I was searching for mines for almost one year =)

      Vymazat
  2. To pozadie je mi nejaké známe ;) Inak mám veľmi rada farebné počmárané kulisy.
    Teraz k outfitu. O koženej bunde mňa presviedčať netreba. Je to proste nutnosť. Ja jednu mám, ale pokojne by môj šatník zniesol ešte jednu. Ako píšeš treba si premyslieť aká bunda sa nám hodí. Ideálne zvoliť nadčasovú klasiku. Ta Tvoje je presne tou tip-top. Takú by som brala v ženskom prevedení ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ;) původně jsem měl v plánu fotky jiného outfitu, ale ty si nechám na později. No a druhou by můj šatník samozřejmě zvládl taky..v šedé, hnědé nebo modré =D

      Vymazat
  3. Biker jacket je láska!
    I keď ja som svoj křivák kupoval naslepo cez e-shop, sadol mi. Neprechádzal som si podobnou ťažkou cestou, ako ju opisuješ ty. Je síce pravda, že je to len faux leather, ale to na tom, že mi sedí, nič nemení. :)
    Gratulujem, že sa ti konečne podarilo uloviť ten vysnívaný, dobre padnúci! :)

    Ľuboš
    BlackBloodedBoy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já mám taky jeden z faux leather, který sloužil po dobu, než jsem našel ten z pravé kůže ;)
      A díky!! =)

      Vymazat
  4. Ahoj, ten krivák je naozaj super. Zaujali ma aj tvoje double monky. Podobne mám aj ja, ak nie rovnake. Su tie tvoje celokozene?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, celokožené, jen podrážka je gumová (nevypadá sice tak elegantně, ale zase víc vydrží..holt kompromisy).

      Vymazat
  5. Tiez mam take tricko :) Na druhej strane takyto klasicky biker jacket mi v satniku chyba, hoci sa mi na inych paci, neviem narazit na taky, ktory mi na mne dobre vyzeral rozopnuty i zapnuty a v ktorom by som sa citila prijemne a pohodlne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já takový hledal, no..však sis mohla přečíst, jak dlouho =). Takže to chce trpělivost ;) Držím palce.
      A rockerské triko je nutnost!! =D

      Vymazat
  6. Ta bunda je genialna, milujem kožene bundy na chlapoch, a vlastne aj na babach :D a skombinoval si to uplne ukažkovo. Žerem aj tvoje ponožky, mega :)

    OdpovědětVymazat
  7. Biker leather jackets sú u mňa na prvom mieste, mám už dva, sú síce takmer rovnaké, ale neviem si predstaviť, že by som nosila niečo iné. Páčia sa mi fakt tie ponožky, podľa mňa je to veľmi milunké :)

    Bari Bircak

    OdpovědětVymazat
  8. Křivák, džíny a bílý tričko se mi na chlapech neskutečně líbí :3 Právě si vždycky vybavím ty šedesátý léta, rockery, retro... to je moje. A je super, že si ho v dneší době můžeme dovolit i my, dámy :D
    Tričko Rolling stones je k tomu hrozně super, akorát se mi nelíbí v kombinaci s těmi ponožkami. Kdybys měl obyčejný bílý tričko, nevadilo by mi to, ale ti Stoni mi k tomu prostě nesedí. Jinak je to ale pěknej outfit, líbí se mi, když se chlap umí obléct :D

    OdpovědětVymazat
  9. You remind me that I need a new one this season (:

    OdpovědětVymazat
  10. Leather jacket - thing that makes every outfit perfect.



    New post on UniqueYeah !
    uniqueyeah.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  11. A já pořád hledám... tak doufám, že taky konečně najdu :) Tys vybral výborně, řekla bych! A ještě ty ponožky... :))

    OdpovědětVymazat
  12. A já pořád hledám... tak doufám, že taky konečně najdu :) Tys vybral výborně, řekla bych! A ještě ty ponožky... :))

    OdpovědětVymazat
  13. Black is the new black

    Great Look, love the biker jacket ✌

    NEW POST ON MY BLOG
    http://bidjoblog.blogspot.sn/2015/09/monochromatic.html#.VgbtiPl_tcA

    OdpovědětVymazat
  14. Rolling stones tee and jacket rocks ✌

    www.FrankoDean.com

    OdpovědětVymazat
  15. Thing that makes every outfit perfect

    OdpovědětVymazat
  16. Líbí se mi outfit jako celek. Jen bych volil jiné boty.. Celkově hezké :) waytomm.com

    OdpovědětVymazat
  17. tak kožak je zaklad satnika. davam palec dolu za real leather ale palec hore za tricko :)
    www.donnaiveh.com

    OdpovědětVymazat
  18. Jo, vždycky když někam pospíchám (pospíchám pořád, better arrive late than ugly), tak začínám chápat význam basic kousků. Bohužel jich mám minimálně. Jsem strašnej tragéd. :-D

    OdpovědětVymazat