pátek 18. září 2015

How to start a successful blog #1


Psát blog je výsada, kterou má dnes každý. Je jich nepřeberné množství. Zabývají se všemi možnými tématy. Většina z vás, kteří navštěvují ten můj, také nějaký blog vlastní nebo o něm uvažují. Alespoň podle zpráv, které dostávám. Je těžké dát nějakou univerzální radu, jak postavit úspěšný blog (a čím tu úspěšnost budete měřit - Followery? Počty komentářů? Návštěvností? - mám pro vás jednu smutnou zprávu - vše se dá koupit - a bohužel, děje se to i u nás). A tak jsem se rozhodl alespoň sepsat faktory, které mně osobně na ostatních blozích vadí, otravují mě, ztěžují mi jejich prohlížení a čtení, komentování, kazí chuť se na ně vracet. Pokud se těchto chyb vyvarujete, pak máte, podle mne, našlápnuto k dobrému začátku.

Nowadays everyone can enjoy the privilege of writing a blog. There are so many of them dealing with various stuff. Considering the messages I get, most of you who read mine also have your own blog or at least contemplate the possibility of starting one. I guess there’s no universal advice how to create a successful blog. Moreover, how would you measure the success of that blog? By the number of followers or comments? By attendance? Well, I need to tell you something. Everything could be bought and, unfortunately, it really happens. So I’ve decided to list some factors I find annoying and irritating about some blogs; things that make it difficult to read them or leave a comment, and that make me feel like I don’t want to see those blogs ever again. If you avoid all of the mistakes I provide below, you are on the right track to have a successful blog.


Celkový design blogu
Jednoduchost a přehlednost, základ každého webu. Není nic horšího, než blog, při jehož otevření mi začne hrát muzika, kurzor se mi změní v jednorožce a na pozadí padají barevné sněhové vločky. Do toho blog hraje dvaceti barvami a deseti různými fonty.
Overall design of a blog
Simplicity and clear arrangement – these are essentials of every website. There’s nothing worse than a blog which after being opened starts playing some music, cursor changes its usual arrow shape into a unicorn and colorful snowflakes starts falling in the background. Furthermore, the use of twenty different colors and ten various fonts does more harm than good.

Písmo
Pokud máte blog, na kterém je více fotografií, malůvek, umění..než samotného textu, bezpatkový font už sám o sobě je velmi sexy. Na druhou stranu, píšete-li delší příspěvky, patkové písmo usnadňuje čtení. 
Font
In case of having a blog which contains more photos, pictures, and art than the text, a sans-serif font is the best choice. On the other hand, if you write long texts it is probably better to use serif fonts in order to make the text easier to read.

Hlavní strana
Ta by měla obsahovat jen začátek článku. Ideálně s jednou fotografií (v bloggeru k tomu slouží funkce "Insert jump break" - ikonka roztžené stránky). Scrollovat přes tunu textu a fotek k dalšímu postu je otrava.
Main Page
Only the beginning of an article, ideally with one photo, should be displayed on the main page. To achieve this one can use the “Insert Jump Break” function (a torn page icon) because scrolling over the tons of text and pictures to get to another post is really annoying.

Text
Snažte se ho dělit do menších odstavců, které třeba navíc ještě oddělíte od sebe fotkami. Text si po sobě přečtěte. Jednou, dvakrát. Dvě tři gramatické chyby v několika odstavcích čtenář odpustí, větší množství už si koleduje o ostudu. 
Text
Try to divide the text into shorter paragraphs which can be separated from each other by photos. Reread the text once or even twice to avoid mistakes. Two or three grammatical mistakes in a few paragraphs are forgivable, yet the higher number might be perceived as shameful.

Komentáře
Osobně doslova nesnáším, když jsou komentáře schvalovány. Miluju interakci, hlavně mezi čtenáři a jednoduše čekat na to, jestli se majitel blogu rozhodne můj komentář zveřejnit, jestli mi na něj třeba odpoví, nebo jestli mi na něj odpoví jiný čtenář, to je skličující a raději blog neokomentuji vůbec a ztrácím chuť se na něj vracet. Je to lepší i pro vás. Spousta fanoušků zajímá odpoveď na jejich otázku, komentář a rádi se vrátí, aby si to přečetli. Jenže když máte zapnutou funkci schvalování, čtenář neví kdy a jestli vůbec by se měl vracet. Já vím, že je tady nebezpečí spamu nebo toho, že vznikne flame war, ale žijeme přeci v online době s přístupem na internet a tak či tak ty komentáře máte vždy právo smazat. Mějte také na paměti, že komentáře si pročítají občas i případné značky, které by s vámi chtěly spolupracovat. Když tam žádné nenajdou, může je to odradit.
Comments
I really do hate when comments need to be approved. I love interaction – especially among readers. But when I need to wait whether the blog owner publishes my comment, responds to it or whether any other reader do so is discouraging. In such cases I rather do not leave any comment at all and I visit such a blog less and less frequently. It’s better for you as well. Many fans await the answers to their questions or comments and they like to come back to read them. But if one has the approval function active the reader does not know when and if at all to revisit the blog. I am aware of the possibility of spam or a flame war but we live in “the online age” with common access to the Internet and a blogger has the right to delete every single comment. Keep in mind that some brands who might possibly want to cooperate with you can read all those comments. But if there are none they can lose their interest.


Zbytek se týká hlavně fashion a lifestyle blogů, nicméně je to reprodukovatelné i do ostatních odvětví ;)
The following relates mainly to fashion and lifestyle blogs, nevertheless, it applies to other fields as well.

Obsah textu bez špetky myšlenky
Vidím pěkný blog, holka si dala záležet, šablonu si koupila, zapracovala na ikonách, barevné kombinaci, má takřka špičkové fotografie. Začnu pomalu číst text, rozklikávám celý post, abych pokračoval, jenže dál už jsou jen fotky, fotky, fotky, na konci poznámka o tom, která věc od které značky je. Konec. A ten text na začátku vypadal asi takto:
"Dneska bylo celkem teplo a tak jsem si na sebe vzala bílé oversize triko s nápisem Yoncé, černou minisukni, černé Roshe a na záda gymsack. Jak se vám můj ootd líbí?" 
V hlavě mi vyvstane jediné slovo: dumbass. Proč si nenajde nějaké téma, nezamyslí se nad něčím, nebo alespoň nepopíše trochu svůj den nebo jestli sklidila na outfit nějaké reakce. Prostě vměstnat třeba i jednoduchou myšlenku do dalších 3-4 vět, to snad zvládne každý.
Dull text content
I come across a nice blog. A girl gave it her best – bought a template, worked on icons and color combinations, and her photos are almost perfect. I slowly start reading the text, open the whole post to continue but … there are just photos and the final note about the brands whose items are shown in the pictures. Nothing more. And the text at the beginning looked like this: “It was pretty warm today so I put on white oversize T-shirt with Yoncé printed on it, black skirt, black Roshe shoes, and a gymsack. How do you like my ootd?”
There’s only one word cropping up in my head: dumbass. Why doesn’t she find a topic to think and write about, or at least describe her day, or tell whether some people reacted to that outfit. I think that everyone is able to provide any other simple thought in next three or four sentences.

Fotografie
Znám to sám..v době digitálu při focení jednoho outfitu vznikne třeba 100 fotek. Z toho by blogger měl vybrat ideálně 4-7, které použije. Při třídění vám jich zůstane stále 20. Pořád mezi nimi překlikáváte a nevíte, kterou nechat, kterou smazat..už vás to nebaví a tak je do postu nahážete všechny. STOP. Nás, čtenáře, opravdu nezajímá jedna a ta samá póza focená byť z jiného úhlu nebo jen s jiným přiblížením. Držte se následujícího - ideálně jednu na šířku jako úvodní, pak nějakou na výšku, ať se zdůrazní silueta postavy, detaily doplňků, momentka, foto za chůze atd. Zrychlíte načítání stránky blogu, ušetříte naše palce scrollování ;).
Photographs
I know it very well myself. More than 100 photos can be taken while shooting a single outfit using a digital camera. Blogger, then, should pick from 4 to 7 of them. There are still 20 of them after sorting and one doesn’t know which one to delete and which one to keep. It’s so boring that in the end all those twenty photos appear in a post. STOP! We, readers, are not interested in the same pose although from different angle or with different zooming. Stick to the following rule – use, ideally, one picture with landscape orientation as a cover photo, then one or two with portrait orientation to point out the silhouette of the figure, then a photo of accessories, a snapshot, a photo while walking, etc. The page will be loading faster and our fingers will be saved from scrolling.

Komentování jiných blogů
Miluju komentáře. Miluju komentování. Je to i způsob propagace blogu. Napíšete komentář a v něm zanecháte odkaz na svůj blog. To je v pohodě, reklama je potřeba. ALE: Nesnáším nesmyslné komenty stylem copy + paste blog za blogem, aniž by si daný čtenář text přečetl nebo se pořádně na fotky podíval. Typicky nejhorším příkladem je u mě na blogu komentář: 
  • You rock girl. 
  • Hey girl, your outfit is stunning.
Fajn, mám si to brát osobně? Další kategorií je komentář, co je naprosto mimo téma nebo outfit.
- Ty šortky jsou naprosto dokonalé. (a já přitom mám na sobě dlouhé džíny)
- Naprosto souhlasím s tvým názorem na tu nenávist mezi lidmi (k článku, ve kterém píši o tom, jak si zařídit koupelnu)
Neúměrná délka podpisu v komentáři, to je další aspekt, co mi pije krev. Troj, čtyřslovný komentář někdo zakončí podpisem, ve kterém odkáže jak na blog, tak instagram, facebook, bloglovin, tumblr, k tomu ještě připíše, že mě pozývá na svou dokonalou skvělou božáckou giveaway. Tak tohle NE! Prostě se podepište (jméno nebo přezdívka) a pod to hoďte jeden odkaz. Také by bylo dobré naučit se, jak pracovat s HTML tagy a přetvořit neklikatelné "iamfashionandbeautyprincessoftheworld.blogspot.com" na jednoduché a klikací "My fashion blog"


Uff. Jsem na konci. Určitě jsem nevyčerpal všechna témata, takže pokud najdete v tomto inspiraci a bude vás zajímat něco víc, napište to do komentářů nebo do zprávy na facebooku ;)

Krásný víkend!

Commenting other blogs
I love comments and commenting. It’s also the way to promote your blog. One leaves a comment which includes a link to their blog. That’s absolutely OK, promotion is necessary. BUT: I hate meaningless “copy + paste” comments without reading the text or looking at the pictures. Examples I consider the worst are:

  • You rock girl.
  • Hey girl, your outfit is stunning.

Fine. Am I supposed to take that personally? Then there are comments that are absolutely off-topic or irrelevant to the presented outfit.
- These shorts are absolutely fabulous! (except for I’m wearing long jeans)
- I agree with your opinion on the hatred among people. (well, but the article was about furnishing a bathroom)
Another thing that makes my blood boil is too long signature in the comment. Comment of three or four words is finished by signature referring to the blog, Instagram, Facebook, bloglovin, tumblr and the author’s giveaway. NO WAY! Just give your name or nick and add one link. It could be also useful to learn how to work with HTML tags and how to change unclickable "iamfashionandbeautyprincessoftheworld.blogspot.com" into simple and clickable "My fashion blog".

Phew! Here comes the end. I definitely didn’t go through all topics so if you are inspired by this and should you be interested in any particular matter, let me now via comments below or leave a message on Facebook.


Have a nice weekend.

Big thanks for translation to English to Filip Staněk!

70 komentářů:

  1. Úžasný článek, poučil, pobavil :D A jestli se chystá pokračování, tak se na něj moc těším :)

    OdpovědětVymazat
  2. Hezký článek, souhlasím s těmi komentáři, někdy se opravdu divím, co lidi vyplodí, i když o tom není v článku jediné slovo :)

    Ili Libertad

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky =), věřím tomu, že spousta z nás má podobné zkušenosti =))

      Vymazat
  3. Pěkně shrnuté. Mně osobně schvalování komentářů nevadí; ačkoliv interakce mezi čtenáři je fajn, když mi autor komentář schválí a neokomentuje, alespoň nemám pocit, že musím čekat na odpověď.
    Jinak s fotkami souhlasím úplně nejvíc. Nebudu jmenovat, ale jeden konkrétní blog jsem přestal sledovat jen proto, že pokud autorka neměla k postu žádný výrazný grafický obsah, prostě vyfotila tu stejnou věc třikrát ze stejného úhlu, že jsem kolikrát i přemýšlel, jestli to není jen třikrát stejná fotka. A vůbec, spousta blogů mě nudí hlavně kvůli grafickému přehlcení jednou a tou samou věcí na x desítkách fotek.

    OdpovědětVymazat
  4. pěkně si to shrnul. :)
    mě osobně nejvíce vytáčí bod "obsah textu bez špetky myšlenky". bohužel blogy, které jsou u nás považovány za nejúspěšnější jsou toho typickým příkladem..
    příspěvky typu: jelikož teploty dosáhly 35 stupňů byla jsem nucena si jít koupit nové šaty. zvolila jsem červené, protože tato barva mi v šatníku chyběla.
    příspěvek na podzim: jelikož dny začínají být deštivé, byla jsem nucena obohatit svůj šatník o nějaký ten trenčkot.
    a následuje popis outfitu..

    u takových příspěvků si vždycky řeknu jen: seriously? a zavírám..

    OdpovědětVymazat
  5. ;) ano...
    Máš ducha, teda tvoj blog, preto sa sem rada vraciam a čítam. Ja na ten svoj mam príliš málo času, ale veď raz ...
    Nech sa darí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju =)..
      A nevěs hlavu, raději jen sem tam a pořádně, než každou chvíli a odfláknutě ;)

      Vymazat
  6. Jasně, stručně a výstižně sepsaný článek, takové mám ráda :) Souhlasím s každým bodem, nejvíc s komentáři a obsahem článků. Co má člověk z toho, když někdo do článku nasází milion fotek a na konec přidá dvouřádkový text o ničem? To už si můžu prohlédnout obrázkové leporelo a budu na tom líp.. S komentáři by byla debata na delší dobu, ale souhlasím s nesmyslnými komentáři a schvalováním komentářů - horší je už jenom opisování číselného kódu jako kontrola proti spamu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oj ano, kontrola proti spamu, na tu jsem zapomněl =D, to asi z toho důvodu, že veškeré blogy, kde něco takového u komentářů vyžadují, jsem přestal sledovat..ale je fakt, že to je pain in the eye/ass (nehodící se škrtněte =D )

      Vymazat
  7. Super článok! So všetkým musím úplne súhlasiť a k tomu komentovaniu: pod jeden článok mi jedno dievča napísalo komentár aká som neskutočne krásna a aký skvelý článok som napísala + odkaz na jej blog. Vtedy som si pomyslela, že aká je zlatá a samozrejme som jej to oplatila komentovaním jej blogu. No neskôr som zistila, že presne ten istý komentár publikovala na ďalších 5tich blogoch :D Cítila som sa podvedená :D
    Ešte raz skvelý článok. :)
    - Čuks

    OdpovědětVymazat
  8. jedna z mála vecí s ktorou nesúhlasím sú komentáre na schvaľovanie. uznávam, aj mne to neskutočne lezie na nervy, ale ako som už často-krát písala, nie vždy má blogér/ka túto funkciu len preto, že neznesie kritiku. keď blogovala moja najlepšia kamarátka, mala neskutočný problém so spamovými komentármi. jedinou možnosťou vyhnúť sa im bola funkcia schvaľovania komentárov, takže tu by som to brala s nadhľadom. ale súhlasím, vášnivé rozhovory čitateľov jednoducho stoja za to! :).

    inak, ak by sa každý zamýšľal v príspevkoch nad nejakou témou, tie dobré blogy by zanikli a ilúzia fantázie bdenia pomocou slov by sa vytratila, pominula a už by to nebolo ono. prestalo by to byť, tak povediac "cool" a to vytŕčajúce z davu by zapadlo do stereotypu a už by to bola zase nuda... :).

    ale super článok - palec hore, klobúk dole. tiež som sa na podobný chystám, však mám toľko slov, ktoré trošku nemám odvahu povedať, ale tá sa možno časom nájde a článok/ky uverejním :D.

    Kejmy ♥.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě komentují spamy taky, snažím se to co nejdříve mazat..je pravda, že toto nemá Blogger nejlépe vychytané (často spamují jedni a titíž).

      A s druhým odstavcem musím..no souhlasit =), protože máš pravdu..ale já jsem chtěl dát takovou pomocnou berličku hlavně těm, kteří se chystají s blogem začít nebo tápou a hledají pomoc, jak ten svůj zlepšit =)

      Děkuju za komentář, Kejmy a pěknou neděli!

      Vymazat
  9. - naprostej souhlas !
    jen v mym pripade je autocenzura natolik silna, ze po trideni fotek k publikovani jsem rada, kdyz zbydou 3, kez by 2o, aby bylo z ceho vybirat ..

    a vcera jsem vas potkala u nabrezi kapitana jarose .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele, to nejsi žádná výjimka..mě se to občas stane taky =D, že z těch 50 mi zůstanou po cenzuře stova dvě..pak přijde na řadu ořezávání těch ještě přijatelných..

      Jej, mělas mávnout, my nekoušem ;)

      Vymazat
  10. fajne si to zhodnotil:) Tak hádam sa dakto inšpiruje a vezme si to k srdcu:D
    Ja komentáre schvaľujmem iba z toho dôvodu, aby som videla, keď mi niekto okomentuje aj starý článok. LEbo inak som nemala prehľad a potom to bolo zase- tu si mi neodpísala na komentár...no keď som ho nevidela?!:D
    Ale inak uverejňujem všetky komentáre, za celú voju 6 ročnú kariéru som neuvrejnila iba dva, ktoré boli urážky na nie moju osobu ale niekoho z mojich blízkych:/

    No tie komenty, ctrl+c,ctrl+v:D tie mám rada fakt:DD Ale ja ich veľa nemám takže pohodka:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano ano, já za to nikoho neodsuzuju, jen mi to osobně vadí a vidím to jako mínus..ale sto lidí, sto chutí a sto názorů ;)

      Vymazat
  11. Se tady směju, sekce komentování je super.) Celý je to dost užitečný, takže děkuju, jen jsem se zamyslela nad částí, zda mít na hlavní straně jen začátek článku - to zase totiž nemám ráda já. Nebaví mě klikat na "pokračovat ve čtení", chci si to rovnou projet celý a na blogu to taky tak mám. Možná jsem ale v tomhle v menšině...

    OdpovědětVymazat
  12. Já jsem jako Iri :), taky mám ráda hned celý článek a ne funkci "chci víc". :D A rozumím taky schvalování komentářů a nevadí mi to. Vím, jak lidé umí být vulgární a neumí se chovat. Já nikomu nenadávám, nepíšu sprostě, tak se pak nebojím, že můj komentář nebude schválen a pro případnou odpověď se na blog vracím! .))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem asi nějakej chtivej..protože já chci vždycky víc =D

      Vymazat
  13. Perfektne spísané ♥ Ďakujem za inšpiráciu. Idem hneď napraviť svoje chyby :P

    OdpovědětVymazat
  14. Tak tohle ano, prosim...poucilo, pomohlo, pobavilo. Tisicere diky a pokracuj v tom co delas :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Kde doporučuješ takový blog si založit? Blogger.com?

    Nebo to bude součástí pokračovacího článku? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bude to součástí dalšího postu, nicméně pro úplný začátek Blogger.com, sic je zastaralý a potřeboval by mnohem víc než facelift, asi nejlepší..uvidíme, budu si muset udělat průzkum ;)

      Vymazat
  16. Moc pěkný článek! Děkuju za rady, sama jsem začínající blogerka, tak se mi to hodí :D Ale obecně si myslím, že to co v článku popisuješ víceméně dodržuju :)
    The Colorful Blog

    OdpovědětVymazat
  17. Velmi pěkný článek (ale takové ty máš snad všechny)...nenapadlo mě, že by někomu vadily moderované komentáře.
    Sama je na blogu mám, ale to je spíš z toho důvodu, že když jsem je neměla moderované, tak se mi stávalo, že jsem dost často nějaký přehlédla.
    Nyní už se mi to neděje. Prostě jakmile mám chvilku čas, tak si prostě otevřu komentáře, které ještě nebyly schválené a hezky si je pročtu.. :) Občas se mi stane, že nějaký smažu jako spam, ale jinak většinu zveřejnuji..
    Ráda bych na komentáře u sebe na blogu i hned odpovídala, ale zatím to nějak nestíhám (pokud nejde o nějakou konkrétní a podstatnou otázku)... Je hezké, když mi hodně lidí napíše, hezký článek atd.. ale je mi jasné, že prostě jen chválí všechny blogy a nečekají ani žádné "Děkuji"... čekají, že se jim prostě zvýší návštěvnost... :)

    Mě třeba hodně rozesmálo, když jsem na blog přidala nějaké fotky, na kterých jsem nebyla já (a v článku jsem o tom psala) a stejně se tam objevilo velké množství komentářů, jak mi to sluší atd... to mě vždy rozesměje, ale přitom je to spíše k pláči.. :)

    Jinak určitě mi tvůj článek něco dal a zkusím se komentovat všechny blogy lépe, než komentuji.. přeci jen u některých to odfláknu a většinu nekomentuji vůbec (i když je moc ráda čtu), ale na psaní komentářů jsem někdy opravdu líná a málo kdy si dám záležet... :/

    Ale třeba rozdělení článku (kousek textu + 1 fotka) - někdy třeba jen fotka... dodržuji :) Nesnáším, když chci prolétnout hlavní stránku blogu, jestli mě něco nezaujme a musím furt rolovat myší kvůli tomu, že mi celou stránku zabere celý článek...

    Fíha ted už ani nevím, co vše jsem chtěla ještě napsat :D :) (uvědomila jsem si, že děláme domácí hranolky a já měla za úkol je strčit do trouby, zatímco přítel běžel pro něco do Penny... samozřejmě jsem při čtení článku trošku zapomněla O:-)) :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak určitě toto není žádný univerzální návod, kterého se musí každý striktně držet :), jde čistě o můj názor na věc, jak to já cítím a jak já vnímám i jiné blogy, nejen české/slovenské, ale také zahraniční, úspěšné..

      A já jsem taky často líný komentovat =D, a někdy třeba zas je post takový, že nemám co bych k němu napsal, tak raději pomlčím, než abych po sobě zanechal dvě slova a čau =))

      Vymazat
  18. Pěkně napsaný článek:) Já sama jsem začínající blogerka, takže děkuju za inspiraci:) Pudu napravit svoje chyby :D :)
    Jinak doufám, že bude pokračování:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu jen rád, když někomu těchto pár rad pomůže..pokračování slibuji na říjen ;)

      Vymazat
  19. Toto je tak skvelý a pravdivý článok. Pamätám sa, že keď som ťa začala followovať cez GFC, bola som asi taká 7ma. Teraz sa ti to naozaj poriadne rozbieha, prajem ti veľa šťastia :)

    http://baribircak.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oj, moc děkuju..hlavně za to, že jsi to vydržela až doteď! =)

      Vymazat
  20. O založení blogu síce neuvažujem,ale myslím,že niekomu,kto sa chystá si ho založiť,sa zídu.A váš blog je úžasný,prajem veľa úspechov a veľa takýchto úžasných článkov! :)

    OdpovědětVymazat
  21. Zaujimavy clanok ,urcite vo vela veciach pravdivy aj ked sa v niecom nestotoznujem....napr. musim suhlasit s Janou D. a Iri, tiez mam rad ked je clanok cely, bez zbytocneho rozklikavania...to mam potom pootvaranych milion kariet v prehladavaci ked sa dlhsiem nevyskytnem na nete a chcem dohnat zameskane citanie. Ja viem napr ze kvanta fotiek su napr aj moj problem ale to su asi rozdiely v obsahu a zamerani blogov...... samozrejme blogy ako mas ty alebo Patrik by boli odveci keby ste boli na 10-12 fotkach len vzdy v inej poze (neber zle - aj ked ja fotky rad pozeram) ale v blogoch ktore su mozno zamerene na nieco ine, nie su foto zle...napr. ja k cestovatelskym prispevkom malokedy dokazem vybrat menej foto lebo sme pochodili dost vela a chcem to ludom ukazat takze asi je to dost individualne.....ale vo vacsine ostatneho suhlasim :) Ivo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neberu to zle, máš pravdu a taky o tom píšů, že to platí pro fashion blogy apod. a že samozřejmě, blogy, které se věnují právě fotce, umění atd., tam je situace naprosto odlišná ;) Asi to vyšumělo při čtení, nevadí =)

      Vymazat
  22. Super článek s lehkou ironií, která mi vůbec nevadí, ba naopak. Článek se dobře čte a myslím, že spousta lidí se v něm pozná, a snad ty odkazy na super úžasnou GA už nebudou všude :)

    OdpovědětVymazat
  23. ten odstavec s komentáři opravdu pobavil! :-D a jinak se snad ve všech bodech shodujeme (i u těch komentů, ale já jich zdaleka tolik nemám), tak ještě mi zbývá naučit se kliknutelný odkaz k sobě na blog a bude :-) jinak se těším na pokračování!

    OdpovědětVymazat
  24. tak jsem se sem musela vrátit s tím odkazem samozřejmě! :D a všimla jsem si diáře s malým princem na první fotce, áááách :-)

    Kráska dne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Malý princ je moje srdcovka ;)
      A gratuluji k tomu odkazu, na 1 s * !!!

      Vymazat
  25. Zdravím! Je sranda, že na tvé komentáře narážím na jiném mém oblíbeném blogu a nějak mě nikdy nenapadlo kliknout dál. Až dnes díky tvému komentáři na mém FB (už chápu, že blog nekomentuješ, neboť mám schvalované komentáře a máš pravdu, je to blbost, jdu to zrušit :).

    Článek je super a měl by si ho přečíst každý, takže já určitě sdílím! Neříkám, že jsem kdovíjaký expert blogosféry, to vůbec, ale je mi vždycky moc líto holek, co si stěžují na Blogerce, že nechápou, proč jim nepřibývají čtenáři. Píšou ale o ničem, blog mají zaplácaný reklamami na všechno a nic, a nakonec ani není poznat, co a kde máš vlastně číst! A k tomu ta hudba!

    Ještě jednou, super článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Komentoval bych, kdybych ho znal =), ale objevil jsem ho teprve před pár dny a zatím jsem byl do něj jen hluboce ponořen ;)
      A pěkně jsi to shrnula ;)

      Vymazat
  26. Bum. Čistě a jasně jsi to vystihl! :). Připsala bych i něco dalšího, aby to nebyl takový komentář "o ničem", ale někdy se prostě jen stačí "ozvat" - četla jsem, souhlasím a děkuju! :) Měj se krásně, Terez.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej, děkuju, Terez =)..ono nesmí se vše globalizovat, někdy i tří-čtyřslovný komentář potěší, když vím, že je od člověka, co se tu zastavil a početl, nejen to odscrolloval ;)

      Vymazat
  27. Ahoj, musím říct, že jsem si tvůj článek s chutí přečetla a musím říct, že se opavdu všechny tyhle faktory snažím dodržet :). Nicméně jsme s kamarádkou v blogování začátečnice a např. i za ty "trojslovné" komentáře jsme rády. Docela by mě zajímal tvůj názor na náš blog, kdyby jsi měl zájem tak mrkni a určitě napiš co zlepšit – budeme rády ;-)
    Ještě nemám zmáknuté to HTML, tak prozatím aspoň takhle :) http://tp-bloggers.blogspot.cz/

    Týna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj =),
      dík za komentář.. Váš blog..celkově ok, jen zapracujte na fotkách (spousta z nich je asi z mobilu) a když už při focení koukáte do objektivu, tak úsměv nikdy neuškodí ;)
      Držím palce!

      Vymazat
    2. Děkuji za odpověď, já mám foťák a fotím na něj. Kamarádka je odkázaná ale bohužel jen na mobil, takže to je asi tím. Každopádně na tom úsměvu něco bude, budu se víc snažit ;-) díky :-)

      Vymazat
  28. Thanks for sharing this!
    I guess I'll do it for my blog!

    OdpovědětVymazat
  29. mne minule prisiel email, s otazkou, ze nech dam napady o com ma dotycny pisat blog a ako ho ma viest...tak nuz nerob si blog ked nevies o com ma byt nie? :-D mne to tiez trvalo kym som sa sformovala, takze najlepsie je aj tak pisat srdieckom, lebo ta to bavi a nie preto lebo to je in. Amen
    www.donnaiveh.com

    P.S.
    you look stunning,
    xoxo
    :-D

    OdpovědětVymazat
  30. Asi som sa prave zlakla davat aj nejaky komentar.....ale je pravda, ze niektore veci cloveku mozno biju do oci a nema ich rad, ale nastastie maju ludia na mnohe veci rozny nazor. Inak fajn clanok sice mierne zastrasujuci ale fajn :)

    OdpovědětVymazat
  31. you are so right! xxx

    www.stylentonic.com

    OdpovědětVymazat
  32. Se vším souhlasím a snažím se tím řídit. Snad jen design jsem ještě nevychytala, ale asi si k tomu jeden den vážně sednu a něco málo se s tím HTML naučím :)
    A hlavně ty komentáře mě vytáčí stejně jako tebe. Já takhle svůj blog taky propaguju, ale snažím se alespoň ten článek přečíst (vždyť je to slušnost, když ho chci okomentovat) a reagovat na text nebo fotky v něm publikované... Přijde mi, že to už ale dělá docela málo lidí.

    OdpovědětVymazat
  33. Inak fajn clanok sice mierne zastrasujuci ale fajn :)

    OdpovědětVymazat
  34. S komentáři máš naprostou pravdu. Nedávnou jsem dávala na blog fotky modelky, kterou jsem v rámci jedné spolupráce fotila a článek o tom, jak to probíhalo. No a několik slečen mi napsalo, že mi to na fotkách moc sluší. :-D

    OdpovědětVymazat
  35. Ahoj, super článek a blog celkově! :) Dost jsem se zasmála a musím říct, že se vším souhlasím. Možná až na fotky, protože mám fotky ráda a čím víc, tím líp. :-) Pokud se tedy nejedná o jedny hodinky na 20 skoro stejných fotkách. :-)

    Cestovní Deník H&M

    OdpovědětVymazat
  36. wow! so well written. xx
    byangchee.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  37. Super článok, HTML nie je až tak easy, ale snažím sa dodržiavať všetky kroky. Less is sometimes more.
    PS: na tvojom blogu som prvýkrát, ale určite sa vrátim.
    http://linaandme.blogspot.co.uk/

    OdpovědětVymazat
  38. Something about short comment, because sometimes there are a lot of bloggers with a bad writing, but great photos or vice versa or it's simply, some bloggers don't have so much time to really read from a to z, because so many list of blogs to visit.

    Herdiana Surachman
    DELUXSHONIST | INSTAGRAM | BLOGLOVIN | GOOGLE +

    OdpovědětVymazat
  39. Great post!

    www.byfrankalonso.blogspot.com NEW POST

    OdpovědětVymazat