pondělí 31. srpna 2015

Personal space


Diskrétní zóna. Tu asi všichni známe z bank, státních úřadů a jiných míst, kde je potřeba zachovat určité soukromí pro vyřízení osobních záležitostí. Pak je tady ale ještě jedna. Někteří ji nazývají osobní zóna, jiní intimní zóna. Na pojmu nezáleží, jde o to, co to znamená. Pro mě je to prostorová vzdálenost kolem mé osoby, kterou když někdo cizí, neznámý překročí, je mi to krajně nepříjemné a propadám (nejdříve vnitřně) v paniku. Určitě jste se už každý setkali se situací, kdy k vám někdo hovoří a přiblíží se až nepříjemně blízko. A když myslím blízko, tak myslím vzdálenost, na kterou jste schopni spočítat všechny póry na tváři. O případném zápachu z úst ani nemluvě. 




A nebo sedíte v hromadné dopravě a vedle si přisedne člověk tak, že pomalu zabírá i půlku vaší sedačky, takže vy se posunete na těch posledních 5cm k oknu a on se rozvalí ještě více. Často v takovém případě pak nastupují moje ostré lokty. Pak třeba stojíte, sotva se zvládáte držet tyče (zdravím výhybky v metru mezi Muzeem a Náměstím Míru) a cítíte, jak vám někdo svým obřím batohem masíruje záda, což je samozřejmě služba, o kterou zrovna teď nestojíte (tím batohem je to ještě jakžtakž snesitelné..když jsou to prsa nebo břicho někoho cizího, to nemám daleko k tomu, abych vyletěl z kůže). Zjistil jsem také, jak otravné jsou (a teď mi dámy promiňte) dámské kabelky větších rozměrů. Nesčetněkrát jsem díky tomu, že ji měla slečna/dáma pověšenou na rameni a "vystrčenou" za sebe, dostal pěknou ránu do žeber. Au. 




Pak mám problém s restauracemi. Naprosto chápu, že mít plný lokál zákazníků a čím víc stolů a židlí, tím více se jich tam vejde, je sen každého provozního. Jenže. Mám rád při jídle jistou intimitu. Kdy ať už sami dva s Patrikem nebo i s přáteli máme kolem sebe dost prostoru na to, abych někoho cizího neobtěžoval svými lokty, naším rozhovorem, případně aby nás někdo jiný nerušil svým záchodovým humorem,  nepoužitím deodorantu nebo neumytýma nohama. Bohužel, podniků, kde jsou stoly doslova nasáčkované jeden na druhém, přibývá. Za všechny třeba Potrefená husa na Pankráci, Mozaika burger na Vinohradech nebo Da Emanuel v Dejvicích (i když zrovna tady je to dáno autenticitou prostředí ristorante italiano). Samozřejmě, toto je čistě můj osobní problém a je tady spousta restaurací, kde ten pocit "soukromí" máte.




A tak jsem objevil skvělý doplněk, který řeší minimálně první dvě situace. Klobouk. Opravdu se osvědčil! Když ho mám na sobě, lidé jakoby chovali ke mě respekt, respektive respekt k mé osobní zóně. Najednou každý ke mě hovoří z pohodlné vzdálenosti, v metru se lidé na mne "nelepí" a já mám klid. A ano, jako gentleman vím, že není slušné mít ho na hlavě v (hromadném) dopravním prostředku, stejně jako kdekoliv uvnitř budovy. U té MHD mám ale výmluvu! Za prvé většinou v jedné ruce držím tašku a tou druhou svírám madlo (znova zdravím výhybky v metru mezi Muzeem a Náměstím Míru) a třetí ruka mi (naštěstí) nenarostla. A co se týče budov, tam to dodržuji, většinou..výjimku tvoří obchody, snad mi prominete. 


Nicméně, ten klobouk. Cesta k takovému, který bych si zamiloval na první pohled a zároveň by sedl na mou velkou hlavu, byla dlouhá. Téměř dva roky. Jsou jednoduše věci, u kterých potřebujete, aby s vámi fungovaly na 100%, bez kompromisů. Bershka dokázala uvést na trh přesně takový. A já chci tímto poděkovat prodejní asistence v butiku Na příkopech, že i přes nevoli svého kolegy (zdravím, pane -nevím-jak-se-chovat-k-zákazníkovi-) tento poslední kus sundala figuríně ve výloze z hlavy a prodala mi ho! 

A teď mě zajímá, jak jste na tom s intimní zónou vy! A jaký máte vztah ke kloboukům ;)




T-shirt - Terranova 
Jeans - Bershka
Hat - Bershka
Watch - Karl Lagerfeld
Clutch - Zara
Monk strap shoes - Vagabond

Photographed by - Made by Boy

For more follow me on instagram / facebook / ASK.fm


24 komentářů:

  1. Já miluji jakékoli pokrývky hlavy, takže samozřejmě i klobouky! :) letos v léte jsem ulovila úžasný slamáček zdobený jemnýma květinkama v NY a jsem z něj celé tohle roční období nadšená (dnes se mnou poputuje i do Říma:)).. Tvůj outfit je boží - jednoduchý, ale skvělý :)

    Prvni dva odstavce se mi zdály takové nabručené, ale poslední dva odstavce mě naprosto rozesmály! :D
    Přeji krásný nový týden <3

    OdpovědětVymazat
  2. You look fabulous!! Love this classy chic look!

    ♘ www.sugarpopfashion.com ♘

    OdpovědětVymazat
  3. Ten problém s narúšaním intímnej zóny našťastie zažívam zriedka. V MHD je to ale naozaj vtipné, keď vám ľudia doslova dýchajú na krk, ale všetci sa tvária úplne vážne. :D Úsmev je naozaj vzácny...
    Ak mi však niekto pije krv, tak sa ozvem.
    Raz sa mi ale stalo, že jeden chlapec v prvom ročníku na internáte obľuboval konverzáciu z 20cm blízkosti. Keď sme od neho odstúpili, pristúpil späť. :D Chvalabohu sa to potom odnaučil.
    S tým klobúkom to myslíš vážne? Znie to zaujímavo. :)
    A môj vzťah ku klobúku poznáš. :)

    Ľuboš
    BlackBloodedBoy

    OdpovědětVymazat
  4. Ahojte,pred nie dlhým časom som začala čítať váš blog a je úplne úžasný..všetky články zbožňujem a ďakujem za inšpiráciu a zlepšenie dňa :) ste dokonalí a dúfam,že budete ešte dlho pokračovať v blogu,lebo Vám to veľmi ide :) ďakujem Vám ešte raz a prajem veľa úspechov !! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Nice style and look !!!!

    xx

    http://www.thetrendysurfer.com/

    OdpovědětVymazat
  6. Wow you look really great in this outfit, love the hat on you.. And your clutch to die for..
    Enjoy your day
    Kevin
    http://justkvn.com

    OdpovědětVymazat
  7. - absolutni souhlas !
    a klobouky mam 2. oba ze sekace. oba tonak a o tretim vazne uvazuju. nicmene ten bych si nechala (a snad brzy i necham) sit primo n a miru .)

    OdpovědětVymazat
  8. Já mám taky s intimní zónou (já jí říkám osobní bublina) problémy. A nejhorší ani není když ji naruší někdo cizí, jako když ji naruší třeba nějaký kamarád nebo příbuzný, zkuste je pak neurazit :D
    A klobouk je super, sluší ti, je stylový a elegantní :)

    OdpovědětVymazat
  9. haha. úplně náhodou jsem natrefila na tvůj blog a hned prvním článkem si mě pobavil :)

    studuju momentálně na kypru a zrovna nedávno jsme se s dalšími lidmi ze střední evropy bavili o úplné absenci osobní zóny tady..
    kypřané podle mě ani neví, že něco jako osobní zóna existuje :) a vzhledem k tomu, že většina z nich kouří, tak kontakt tváří tvář je opravdu příjemný :P

    OdpovědětVymazat
  10. Woah, the clutch, the hat, and the contrast t-shirt, everything looks so perfectly placed! Plus, you look really handsome, so bravo, that's so cool! xx

    Hey, here's my blog, in case you wanna check up: :D
    www.TheMetropoliteen.com

    OdpovědětVymazat
  11. love the look

    http://lookingforpaumoda.blogspot.com.es/

    OdpovědětVymazat
  12. Jednoduché a svieže! Milujem čierno-biele kombinácie. A klobúky na mužoch! ♥ ʕ•͡ᴥ•ʔ

    July and august favourites.

    OdpovědětVymazat
  13. Moc se mi líbí tvoje hodinky.

    Natálie

    OdpovědětVymazat
  14. ten klobúk sa mi na tebe až tak veľmi nepáči, ale tie boty, tie sú top!
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
  15. Ty si ale fikaný! Vyriešiť klobúkom diskrétnu zónu to sa mi páči. Takže ako sa hovorí, klobúk dobe Michael :D
    Mám totiž rovnaký problém. Strážim si svoju intímnu zónu a je mi vrcholne nepríjemné ak sa na mňa niekto cudzí lepí a pri rozhovore cítim jeho dych (fuj). Klobúky mám veľmi rada. Dnes som si dokonca podobný tomu Tvojmu kúpila. Takže tvoju taktiku vyskúšam ;)
    Inak klobúk Ti veľmi svedčí a jednoduchá čierno biela klasika je proste TOP!

    OdpovědětVymazat
  16. klobuky mozem, aj ked ich nenosim casto. diskretnu zonu si drzim aj ja, ale to asi kazdy,lebo okolo nas je nejaka vzdialenost, ktoru tolerujeme a ked ju niekto cudzi prekroci tak uz sa necitime komfortne.
    dalsie leto cakam fotky s donutom :D
    www.donnaiveh.com

    OdpovědětVymazat
  17. Great Look, Love the watch and Hat ✌

    www.FrankoDean.com

    OdpovědětVymazat
  18. Great Look, Love the watch and Hat ✌

    www.FrankoDean.com

    OdpovědětVymazat
  19. Já jsem strašný introvert a stávám se velmi nepřátelskou až agresivní k lidem, co vlezou do mé intimní zóny a upřímně je mi jedno, jak moc plné je MHD, ať si poradí jinak, než mačkáním se na mě. Naštěstí žiju v menším městě (Zlín), kde to není tak horké, ale lidé jsou tu tak oprsklí, že ačkoliv jedu v prázdném trolejbuse, nějaká spocená žena větších rozměrů si sedne vedle mě a valí se na mě. Bohužel pro lidi v mém okolí, jsem držka po rodičích a ženě řeknu s naprostým klidem: "A na klín si mi sednout třeba nechcete?" Když na mě nechápavě kouká, tak jí ještě pomůžu: "Vám dělá dobře mačkat se v horku na cizí lidi?" Když pořád nic, vstanu a sednu jinam. Ve Zlíně mě už lidé velmi dobře znají a většinou můj problém respektují. Za to v Brně kde studuju to stále někteří ještě nepochopili, bohužel... Ke kloboukům jsem nikdy neměla nějaký vztah, ale v poslední době se objevilo pár kusů, které se mi v obchodě moc líbí, tak přemýšlím, že na podzim nějaký pořídím.

    OdpovědětVymazat
  20. Klobouky taky úplně zbožňuju, bohužel u nás v ČR se člověku ne vždy dostane pochopení.. Jinak super článek, u některých příkladů jsem se vážně pobavila! :D A moc hezké boty :) The Colorful Blog

    OdpovědětVymazat
  21. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  22. Já myslím, že to máte moc pěkně shrnuté. Já jsem na tohle fakt pes a sama jsem hodně sobecká. Nikdo jiný mě totiž nepochválí a v oboru, který dělám, to prostě jinak nejde. Dělám totiž investice do zlata. Hodně chlapský obor, kde se prostě bez ostrých loktů neobejdete. A sama jsem prostě někdy trochu sobecká, protože proč ne? :)

    OdpovědětVymazat