pátek 31. července 2015

Letní osvěžení? Frappé!


Já vím, že na mnoha místech to tak poslední dny nevypadá, ale léto je v plném proudu, vlastně ve své polovině. Volné večery trávíme venku procházkami, ty páteční pak často s přáteli u nás nebo u nich doma s drinkem, dobrou muzikou a hlavně vysmátou náladou. Co si ale naši kamarádi u nás zamilovali, je frappé. Já osobně si bez něj léto nedokážu představit a na dovolené to byla povinná každodenní položka na účtu z beach baru. Přece kdo jiný než Řekové umí udělat lepší frappé (já to nejsem, ale zlepšuju se!!).


Doma to ale zvládnete hravě taky. Základem je dobrý napěňovač. Osobně se mi neosvědčily ty laciné kousky na tužkové baterie, chce to výkon! Sám používám ruční monohoúčelový mixér, který jen potřebuje tu správnou násadu. Pak už vám stačí pouze instantní káva, voda, mléko a led. Osobně piju kávu bez cukru, ale protože kamarádi mají mlsné jazyky, perfektní volbou se pro ně stalo NESCAFÉ 3in1. A jak na to?


Do hlubší nádoby (keramická vysoká sklenice, případně plastový kelímek nebo sklenice z tlustého odolného skla) vsypeme směs NESCAFÉ 3in1 (případně pouze instantní kávu), přidáme 5-8 lžic studené vody (časem to budete mít v oku a nebude potřeba to takto odměřovat), ponoříme mixér frappovače téměř ke dnu a spustíme. Během pár sekund se vytvoří hustá a bohatá pěna, já většinou mixuju tak 10-15 sekund. Pak už stačí jen dolít studenou vodu (a případně mléko), vložit brčko, promíchat a přidat dvě tři kostky ledu.

Frappé se dá napěnit i způsobem, kdy do sklenice vsypete instantní kávu, přidáte pár lžic studené vody a trochu mléka. Pak je pěna krémovější, hustší, ale nebude jí zase tolik. Chce to zkoušet a určitě si každý najde to, co mu nejvíc vyhovuje =)


To nejlepší jsem si ale nechal na konec. Když už budete v kuchyni tvořit ten kávový mls, proč neudělat nějaký vtipný snímek a nezapojit se s Nescafé do soutěže #mixujtepodlenalady o skvělé ceny (profesionální focení, vouchery na zážitky, oběd v Ginger a Fred v hodnotě 5000CZK s vybranou blogerkou a balíčky NESCAFÉ 3in1 na celý měsíc). Stačí v aplikaci #mixujtepodlenalady nahrát fotku, na které vyjádříte svou náladu s NESCAFÉ 3in1, sdílet ji se svými kamarády, sbírat hlasy a držet si palce. Tak co, jdete do toho? ;)

A jaké letní (kofeinové) osvěžení máte nejraději vy? 


Fotografie pořízeny digitálním fotoaparátem Nikon 1 J5

37 komentářů:

  1. Dnes mi pripravíš jedno? Ale bez cukru! :)))

    <3

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, já taky v létě miluju ledovou kávu, my ji děláme klasicky ponorným mixérem, a ten taky dokáže vykouzlit skvělou pěnu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ledová káva je ale něco jiného, aspoň myslím =), protože tu když si žádám v restauraci, tak mi přinesou teplou kávu a v tom kopeček zmrzliny =D

      Vymazat
  3. Odkiaľ sú tie krásne poháre, prosím? :)

    OdpovědětVymazat
  4. komentár k tomuto článku je vyjadrený na snapchate:DD ale napíšem aj sem pár vetičiek.
    za prvé, v lete úplne zbožňujem ľadovú kávu, v zime zase pijem iba tú teplú:D čo je asi logické. Väčšinou si sama mixujem- káva, cukor, mlieko-...ale tieto chytré tri v jednom sú tiež fajn, hlavne do práce, alebo keď človek cestuje
    ale najväčšia pecka je ten šľahač peny-wuaaaa, to si musíme zaobstarať do domácnosti:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, miluju tvoje snapy ^_^..no a šlehač osobně předvedu při příští Sangria pawty u nás doma ;), těš se!!

      Vymazat
  5. Jee, to jsem vůbec netušila, že takhle jde udělat frappé :) díky za tip!! :)

    OdpovědětVymazat
  6. také děláme doma Frappé :) a děláme ho s normální mixérem, jen mě vždycky štve, že ta pěna je tááák strašně hořká :D normálně si kafe také nesladím, ale u tohoto kvůli tý pěně aspoň trochu musím :/
    Jinak ty keramické hrnky či mísy, či co jsou fajn :) hodilo by se :D

    http://somethingbykatep.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty hrnky jsou skvělé, mám rád tuto tlustou "keramiku", co se dobře drží v ruce =)

      No já právě tu hořkou pěnu na tom miluju =)))

      Vymazat
  7. No spravil si mi teraz chute!
    Zajtra vyskúšam, mňam! ^_^

    Ľuboš
    BlackBloodedBoy

    OdpovědětVymazat
  8. yummy! dala bych si hned. mas tam skvelou zed! povedena:)

    www.bridgeofmemories.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  9. I think could taste the sweetness just by seeing the photos!
    :9

    Aulhowler.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  10. Frapé naozaj milujem mňam

    Budem veľmi rada, ak si pozrieš môj Blog by Katy :-* alebo sa pridáš do mojej prvej GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
  11. Mhmm, frappe já moc ráda :o). A ještě ledové latte ze sojového mléka, to je taky moc velká dobrota :o)

    OdpovědětVymazat
  12. Mnam! Frape robim klasika rucne - v šejkri, chce to rrrriadne pretrepat ale je booozie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ještě nezkoušel..ale dík za tip, konečně najde náš shaker využití =D

      Vymazat
  13. Ja moc kávu nepijem, ani frappe,jedine to z mekáča (ak sa to dá nazvať frappe). Ja si robievam ľadovú čokoládu alebo freshe z ovocia:)

    http://baribircak.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  14. Interesting as always, visit my new blog post: www.theapmagazine.it

    OdpovědětVymazat
  15. frappe je najlepšia kava v lete !! super post

    http://egombikova.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  16. Great tool for the kitchen, love frappe :)

    OdpovědětVymazat
  17. ooooh, this is yummy! (:
    Frappé je moje nejoblíbenější forma kafe!

    ♥ Happy Tuesday! ♥

    THE KAWAII PLANET

    OdpovědětVymazat