úterý 28. července 2015

Analogue photography #2

Úsměv nic nestojí, camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/1.8, shutter speed 1/250

Měsíc. Dva. Tři. Tak dlouho je to od chvíle, co jsem vám ukázal můj první pokus s analogovou zrcadlovkou. Musím se přiznat, nezlepšil jsem se. Fotky dopadly více méně stejně. I tak jich tady najdete dneska méně. Mám problém. Nevím, co fotit. A když nevíte, co fotit a občas cvakáte "na sílu", tak výsledek je přesně takový - nijaký. A tak film ve fotoaparátu leží měsíc, dva.. Občas ho z procházky nebo výletu dovezu aniž by přibyl jediný snímek. A to pak častěji a častěji končí rozhodnutím ten kus poctivé japonské techniky, co rozhodně není z plastu, nechat doma.

Kontrast, camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/A, shutter speed 1/500

Skrytá zahrada, camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/2, shutter speed 1/250

Asi jsem Prahu vyčerpal. Nebo Praha vyčerpala mě. Občas jsou chvíle, kdy mě něco zaujme, ale..ale než fotoaparát nastavím, ten moment je pryč a já odcházím s nepořízenou. Další důvod, proč se s ní zbytečně netahat. Pohodlí, rychlost, rozměry a váha, vše aktuálně nahrává mobilním telefonům. Přiznám se, že všechny fotografie jsme na dovolené pořizovali našimi iPhone5S. 
Konec jara, camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/2.8, shutter speed 1/500

Praha usíná, camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/5.6, shutter speed 1/500

Digitální zrcadlovku jsme s sebou sice měli, ale použili ji 3x na focení outfitů a produktových fotek. A i u těch by stačilo zůstat s iPhonem. Pokud je dostatek světla, ten telefon zvládne naprosto skvělé fotky. Analogová zrcadlovka byla s námi na Krétě taky, ale měl jsem v ní černobílý film a dofotil ho teprve tento víkend. Jsem zvědavý, jak se snímky vydařily. O tom ale příště.
Červený, camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/2.8, shutter speed 1/500

Květy z trhu, camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/1.8, shutter speed 1/125

Nejsem typ člověka, co by si vybral jedno téma, jednu věc, jeden styl a podle toho vše fotil (a to neplatí jen u fotografování). Květiny na tisíc způsobů. Mraky na tisíc způsobů a podobně. Ale potřeboval bych si stanovit pár záchytných bodů, které mě zachrání nebo nakopnou ve chvíli, kdy nevím, kudy kam. Zatím je hledám, marně a bez úspěchu.
Máme rádi Střelečák, camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/2.8, shutter speed 1/1000

Mr. Ananas, camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/1.8, shutter speed 1/1000

Labutě, camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/4, shutter speed 1/500

Asi bych měl říct, které fotky z dnešní série jsou mé nejoblíbenější. Není jich mnoho. Nějak se s mým druhým vyvolaným svitkem nemůžu ztotožnit. Ale určitě k nim patří ta, kde jsme spolu. Barva oblečení, ostrost a k tomu kontrastující zelené větve kaštanů. Pak je to červený tulipán v záplavě žlutých narcisů. Opět kontrast. Usmívající se Fiat 500. Ta fotka je tak krásně pozitivní. Určitě i vám se hnuly koutky úst směrem nahoru. A nakonec Božena zmrzlina. Něco mě na té fotce fascinuje, jen jsem nepřišel na to, co.

Které se líbí vám? A nemáte nějakou radu, jak si najít ty záchytné body?

Božena zmrzlina, camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/A, shutter speed 1/250

Sunset, camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/6, shutter speed 1/1000
 
Milujeme zmrzlinu, camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/1.8, shutter speed 1/500

Italky v Praze, camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/4, shutter speed 1/250

Dark is coming, , camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/A, shutter speed 1/1000

Fotošúting Made by Boy, camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/A, shutter speed 1/1000

Letní osvěžení, camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/4, shutter speed 1/30

Baguette, camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/1.8, shutter speed 1/500

Summer rain, camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/8, shutter speed 1/500

Mr. & Mr. Krispol, camera Canon AE-1, lens 50mm, film Fujicolor C200, aperture f/2.8, shutter speed 1/500

38 komentářů:

  1. Mišo, super fotky, super hobby, určite sa ho nevzdávaj! :)
    Najviac sa mi ale páči 500-ka (áno, usmial som sa) a Summer rain je perfektná fotka, strašne sa mi páči!!!
    Poradiť ti neviem, keďže stále fotím digitálne...a ak náhodou nesedí dispozícia, tak ju nejak orežem, otočím a je. Máš to ťažké. :P

    Ľuboš
    BlackBloodedBoy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Posnažím se. Nicméně, tak či tak jsem po vyndání toho černobílého filmu do něj další nevložil..uvidíme..snad mě to zase nakopne =)

      500-a je favorit mnoha lidí..je fakt taková..pozitivní =)

      Vymazat
  2. Mně se nejvíc libí ta s červenym tulipánem. Je to krásné, spousta lidi by si toho kontrastu ani nevšimla, ale díky tomu, že jsi ho vyfotil, to upoutá každého :)
    A taky se mi líbí "Letní osvěžení" :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej, děkuju za pochvalu =)..no mě to trklo hned na první pohled =)

      Vymazat
  3. Za mna uplne TOP ta fiatka :) drzim palce pri dalsich kuskoch !

    OdpovědětVymazat
  4. Ty fotky jsou nádherný, každá má takový svoje kouzlo a to se mi na nich líbí. Doufám, že tě ten špatnej pocit z fotek a focení přejde, protože máš talent a fotíš moc hezky. Já mám podobnej pocit ze svýho blogování a taky doufám že mě to přejde, tak nám budu držet palce :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Achjoj..no vy mi dáváte..tak já teda začnu taky doufat v to, že mě to přejde a zase se do toho pustím.. A blogování..ono víš, někdy je prostě potřeba dát si v těchto věcech na chvíli oddych..a pak to zase přijde.. =) Držím palce i já tobě ;)

      Vymazat
  5. skvele! analogove fotky maji skvely nadech:)

    www.bridgeofmemories.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  6. mne sa páčia všetky, nie je na nich vidno, že by si mal "krízu", ale chápem, že človek je najviac kritický k sebe samemu :) spolu vam to veľmi pristane :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No ta krize přijde s těmi z černobílého filmu =D, které se mi dostanou do rukou koncem týdne =).
      A moc děkujeme!!

      Vymazat
  7. Podľa mňa fotky dopadli úplne skvele a s výsledkom môžeš byť spokojný. Veľmi sa mi páčia, nemôžem sa na ne prestať pozerať :)

    OdpovědětVymazat
  8. Nádherné fotky. Talent vnímat svět okolo sebe, pozorovat...sledovat...pronikat za "závoj" všednosti a každodennosti. Opravdu krásné!!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Rozhodně nehazej flintu do žita, fotky se mi zdají velmi dobré. Důležité aby fotka měla nápad a ten těm tvým rozhodně nechybí. Nechápu jak někdo může tvrdit že fotka nežije.
    Jan
    www.grandeleganza.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře, dobře vy všichni tady..já se teda posnažím a něco se sebou udělám a začnu zase fotit..fakt!
      A děkuju!

      Vymazat
  10. "Letní osvěžení" je mým favoritem ☺️ Fotky jsou krásné a velice příjemné 🙌🏼

    OdpovědětVymazat
  11. fresh photos! I love the pineapple! ;)

    www.stylentonic.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thanks a lot, Constantinos..pineapple is my favorite too =D..you know, I have this thing with pineapples =D

      Vymazat
  12. Great photos!!!! Good post ;)))

    http://bertthings.blogspot.com.es/

    OdpovědětVymazat
  13. Awesome shoots !!!!!


    xx

    http://www.thetrendysurfer.com/

    OdpovědětVymazat
  14. Awesome pics! I lov it! :D

    www.prusakfashion.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  15. Fotky jsou úžasné, nejvíc se mi líbí ten červený tulipán (nebo vlčí mák?) mezi narciskami a pak skrytá zahrada :-) Pochybovat je určitě správné, ale tvoje fotky mají všechny nápad a kouzlo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tulipán je to =) a děkuju =). Skrytá zahrada patří k mým oblíbeným taky ;)

      Vymazat
  16. Říkej si co chceš, ale ty fotky jsou úžasný! Možná ses nezlepšil, ale nejspíše proto, že už teď jsi neskutečně šikovný!

    Btw: k tomu Gatsbymu - ano, knížka se mi líbila. Vyplnila mi mezery, ve filmu, který jsem předtím viděla jen jednou a to s pauzama. Fitzgerald se mi čte velice dobře, i když nepopírám, že třeba Gatsby by mohl být trošku obsáhlejší. Víc se mohl zaměřit na popis života americké smetánky. Někdy až příliš vypráví "o ničem"...

    Přeju krásný den/večer/noc :)
    ...Instantní krása...

    OdpovědětVymazat
  17. Super fotky! Vidieť, že Ťa fotenie naozaj baví. Osobne si myslím, že všetko chce svoj čas. A je vidieť, že Ty sa slále zlepšuješ. Držím palce :)

    http://margifashion.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  18. ked nevies co fotit tak nefot. ja vytiahnem fotak iba vtedy ked vidim nieco "fotogenicke". nemam rada fotky typu 746284 fotiek z dovoleky a z toho 0 stoji vobec sa upravu v light roome :-D

    inšpiruj sa nejakymi inymi fotkami, to ta moze nakopnut
    www.donnaiveh.com

    OdpovědětVymazat
  19. There's something that still can not be replaced by digital cameras. And yes, though now I mostly taking pictures with digicam, but I still own some analog cameras, both SLR and rangefinder.

    Nice pictures and post, anyway.

    regards from Indonesia :-)

    OdpovědětVymazat