čtvrtek 9. července 2015

Letní vychytávky

Na dovolenou jsem se balil opravdu poctivě, ale to už víte. Limit pro váhu zavazadel jsme měli 20kg na osobu a musím se pochválit, zvládli jsme to za 18, respektive 17kg (zpátky dokonce 16 a 14). Nějak se tak vyžívám v tom, když vezu opalovací a poopalovací krémy a už při cestě tam vím, že spoustu toho spotřebuju a v kufru tak zbude místo na lokální dobroty, v tomto případě panenský olivový olej, a nutný suvenýr ze všech našich cest - minihrníček na kaktus. 
Mezi všemi těmi nezbytnostmi (ano, chápu, někteří by se spokojili i s třetinou z těch věcí) byla i toaletní voda Calvin Klein CK One Summer 2015. Ten rok tam není jen tak pro informaci. Edice Summer je na trhu už od letopočtu 2004 a každý rok přichází s novou vůní. Ta by měla být unisexová, nicméně u míchání té letošní bych řekl, že jim v laboratořích ujela (ale pouze decentně) ruka a přiklonili se k té maskulinní části populace. Prvně do nosu udeří vůně pačuli obsažená v základu, která vás v první chvíli možná zarazí, ale jakmile nastoupí okurka či zázvor, ucítíte svěží léto. A proč je spíš pro kluky? CK One Summer 2015 má totiž mírně hořký dozvuk, který přisuzuji tonicu a jalovcovým bobulím obsaženým v hlavě parfému a já si jednoduše nedokážu takovou vůni na něžné polovičce představit. Čím ale tento parfém dokonale válcuje všechno ostatní, co si značky připravily pro toto léto, je flakon. Jednoduchá lahev s úžasným barevným stínováním, které od průhledného spodku přechází ve světle žlutou přes tyrkysovou, azurovou až po ultramarínovou modř. Napadne vás jediné - bílý písek a průzračně čisté moře..takové, v jakém jsme se koupali na pláži Elafonisi. Flakon jsem tam nezapomněl samozřejmě vykoupat, koukněte na fotky ;). 
Zdraví především, říká se. Rakovina kůže je zrádná a tak člověk nesmí zapomínat na opalovací přípravky. Ideální je samozřejmě jet k moři s pokožkou, která už nějaké to sluníčko v aktuální sezóně zažila, takže jsme se o víkendech snažili chytat trochu paprsků ve Stromovce (ne zrovna úspěšně, počasí nějak ignorovalo naše požadavky). Tam, kde mi v Česku stačí ochranný faktor SPF 15, na dovolené sahám po SPF 30 a pak snižuju až na tu "patnáctku". Druhou polovinu dovolené jsem strávil v péči Clarins Sun Care Oil-Free Lotion Spray s SPF 15. Oleje jsou celkem populární, protože tělo se po nich leskne a spousta lidí to považuje za sexy atribut. Tento opalovací přípravek olej neobsahuje, nicméně po nanesení se pokožka mírně leskne a tak to přičtěte k plusu, až se budete procházet po pláži a oslňovat svalnaté/prsaté/... okolí. Sprej má výhodu v tom, že nemusíte nic natírat, roztírat a "špinit" si tak ruce, na druhou stranu musíte opravdu dobře sledovat, zda jste nastříkali ochranu na všechna místa vystavena slunci. Rozprašovač je opravdu jemný a nanášení je jednoduché, pokožka nezůstává mastná, na dotyk je jemnější a příjemnější. Má to samozřejmě i jedno úskalí, pokud na pláži fouká vítr, jste nahraní a musíte hledat místo, kde vám nebude bránit v aplikaci spreje. Přípravek je neparfémovaný, ale měl jemnou svěží vůni, kterou přisuzuji jeho složení v podobě výtažků z Aloe Vera a Kiwi (a také olivovníku, platanu a baobabu). Nespálil jsem se, i když jsme se váleli na pláži, procházeli se kilometry sem a kilometry tam v písku a hledali ten správný beach bar. Mě přirostl k srdci a určitě ho beru s sebou i příští rok!
Slečna si je chtěla prostě nenápadně přivlastnit..
A protože opalovacím krémem starost nekončí, jsou tady i přípravky, které pomohou kůži po slunění znovu hydratovat a regenerovat. Na ty bychom neměli zapomínat! Dostal se mi do rukou poopalovací krém s kapkou samoopalovací složky a já si řekl, proč ne. Přece jen dovolená nemá ani dva týdny a já nejsem typ, kterému kůže hnědne během pár dní a malá pomoc se hodí. Prostě takový malý bonus, jako když si koupíte zájezd s pokojem s výhledem na hory, ale dostanete ten s výhledem na moře, protože v tom vašem se ucpal odpad ;). After Sun Moisturizer Self Tanning od Clarins má velmi příjemnou tekutou konzistenci a perfektně se roztírá a vstřebává. Jen je v tomto případě důležité myslet na pár věcí. Za prvé, po aplikaci si ihned umýt důkladně ruce. A když říkám důkladně, tak opravdu důkladně (kdo někdy použil samoopalovací přípravek ví, o čem hovořím). Za druhé, počkat pár minut, třeba i tak, jak ho příroda stvořila, aby se vše dobře vstřebalo a neušpinili jste si tak večerní róbu a při procházce po palmové promenádě nedělali ostudu. No a za třetí, při natírání být trochu ostražitý a v místech záhybů a hrubší kůže pracovat s krémem opatrně a v menším množství než na zbytku těla, aby nevznikaly zbytečné mapy (všechny tři výše uvedené body jsou z vlastní zkušenosti, aneb občas i já nečtu návody a pak jsem za blbce). A jaký je ten samoopalovací efekt? Mírný, velmi mírný..nečekejte, že z Vás udělá během dvou dní jihoevropana, nicméně jistý odstín vám dosáhnout pomůže. Já asi příště vydržím s poopalovacím krémem bez té samoopalovací složky. Zůstanu klasikem. 

Tak jo, abych to shrnul. S parfémem CK One Summer 2015 jsem nikoho nikde neodháněl, lidi si v restauraci neodsedávali, takže za mě palec nahoru. Opalovací sprej Clarins s SPF 15 se skvěle nanáší a poskytuje velmi dobrou ochranu pro částečně opálenou pokožku při středomořském slunci, opálení mi bylo už mnohokrár pochváleno, takže si ho objednávám i pro příště. No a poopalovací krém Clarins s kapkou samoopalovací složky je příjemný na nanášení, hydratuje a pokud dodržíte návod, spokojenost zaručena ;). 

19 komentářů:

  1. Nádherné letné fotky! Paráda! A to more, wow!

    OdpovědětVymazat
  2. That CK Summer bottle is so beautiful! <3

    Best, Albert | Palming Pebbles

    OdpovědětVymazat
  3. připadám si jak na dovolené!
    A ty fotky vypadají hrozně profesionálně! Poklona!

    OdpovědětVymazat
  4. Super letne foto! fakt krasa, citim tu pohodku! Tento rok som CK Summer nekupoval, mam este ten z minuleho roka - ten bol neskutocnyyy!!!! :) tento rok mi viac ulahodil CK Summer 2015 Essential :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky =)..no je fakt, že ani mě se každý rok netrefí do vkusu..

      Vymazat
  5. Super článok Michael a dokonalé fotky. Šikovný :).
    S opaľovákmi Clarins skúsenosť nemá. Chrániť sa pred sĺnkom treba a už i ja som si nakúpila do zásoby a o pár dní smer Italie :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mod děkuju =) a pořádně si Itálii užijte..mě už začíná chybět..

      Vymazat
  6. joj veľmi šmačné fotky!
    CK vôňu mám rada na mužoch- ináč prvú fotku by som dala hneď niekde do ich reklamy!
    Clarins opaľováky som ešte nikdy neskúšala- ja teraz frčím na Vichy a La Roche-Posay. Oleje nemám rada, ale ten poopašovák by sa hodil:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dikyčko Sindy =).
      Na Vichy jsem frčel tři roky zpátky a nesedly mi =/.
      A tento olej není vlastně olej..je to spíš emulze, stojí za vyzkoušení ;)

      Vymazat
  7. nice shooting... full of summer vibes!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    OdpovědětVymazat
  8. Fotky jsou fakt dokonalý, jak z magáče! (: ♥
    Váš instagram jsem sledovala po celou dobu vašeho pobytu u moře a vypadá to, že jste si to a sebe pořádně užili, jsem ráda! Konečně zasloužená dovča! ♥♥♥

    ♥ Krásný nový týden všem! ♥

    THE KAWAII PLANET

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Zuzi, musím si i já pohladit ego, fotky se mi fakt líbí =D.
      Užili a naplno, kéž bychom mohli za měsíc zase =D

      Vymazat
  9. Znova som sa v mysli preniesol na Elafonisi a zasníval na pár krátkych chvíľ... Bolo nám tam skvele!

    Patrik
    http://www.madebyboy.com

    OdpovědětVymazat
  10. great photos

    http://modaodaradosti.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat