čtvrtek 18. prosince 2014

Le Petit Prince - The Little Prince

Když jsem byl malý chlapec, světlo vánočního stromku a něha úsměvů, to vše dodávalo vždycky zvláštní záři vánočnímu dárku, který jsem dostal.
"U vás lidé pěstují pět tisíc růží v jedné zahradě," řekl malý princ, "a přece tam nenalézají to, co hledají..."
"Nenalézají...," odpověděl jsem.
"A přesto by mohli najít, co hledají, v jediné růži nebo v trošce vody..."
"Jistě," odpověděl jsem.
A malý princ dodal:
"Ale oči jsou slepé. Musíme hledat srdcem."
Malý princ, Antoine de Saint-Exupéry

Nedávno jsem si zase otevřel Malého prince. Knihu, která mě doprovází od dětství. Knihu, ve které je více moudrosti než ve všech dnešních rádoby motivačních a rádcovských příručkách dohromady. Knihu, jejíž obsah člověk s věkem chápe hlouběji a hlouběji. Knihu, která se díky ilustracím dítěti zdá zábavná, ale díky textu na pohádku hodně divná. Knihu, kterou člověk chápe až s věkem, prožitky a zkušenostma. Každý by si ji měl aspoň jednou za 5 let přečíst. Nebo se k ní vrátit ve chvílích nejistoty.
Fotky vznikly měsíc zpátky. To ještě listí hrálo barvami, nefoukal divoký vítr a my trávili spoustu času venku. Ten den jsem vstal levou nohou. Nic se mi nechtělo, nic se mi nelíbilo, nic mě nebavilo. Chtěl jsem se uzavřít do sebe, pro sebe. Nikoho nevidět, nikoho neslyšet. Byl jsem grumpy. Ale měli jsme konečně celý den jen pro sebe, tak jsem se to snažil přemoct. Jsem špatný herec, neumím skrývat emoce a otázky typu "Co ti je?", "Co se děje?" to ještě zhoršovaly. A tak to jelo jako na houpačce..smích a pohodu střídal neutrální až zoufalý výraz, to když jsem se snažil přijít na to, co mě žere. Nevěděl jsem. Nejhorší na tom všem pak bylo to, že jsem to přenášel i na něj. A tak tyto fotografie nakonec ani nemusely vzniknout. V jednu chvíli (asi po třech snímcích) jsem se najednou otočil a chtěl utéct. Z dálky jsem ho slyšel něco volat. Zastavil jsem se. Vzpomněl si na Malého prince. Na jeho květinu. Na jejich loučení. Otočil jsem se, došel k němu. Objal mě jak nejsilněji to šlo a já cítil, že mi vyhrkly do očí slzy. Slzy za to, že se kvůli mě ten den trápil. Že jsem byl hloupý a nenechal ho mi pomoct. Stačilo mu dovolit mě obejmout, silně a dlouze..
Parka - Zara
Jeans - Divided Grey
Jumper - H&M
Shoes - Baťa
Knit Snood - Reserved
Bracelet - Il Centimetro
Photographed by - Made by Boy

For more follow me on instagram / facebook

60 komentářů:

  1. great pics!!!
    i like ur coat!!!
    good day bro
    xx
    simone
    www.manthroughclothes.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. WOW! Vybral jsi krasny text.
    Moc se mi na tvych clancich libi, ze umoznuji se zastavit, zamyslet se.
    Ne kazdy blogger pise tak krasne, jako ty. Pripomnel jsi mi Maleho Prince, uz dlouho jsem ho necetla! Ted mam chut ho opet otevrit. Krasny zbytek dne. Uz se tesim na tve postrehy z Parize!

    Miri
    http://currentlywearing.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za takový komentář, moje srdce se při něm rozzáří <3
      Určitě ho otevři. Pokaždé v něm najdu nějakou novou moudrost nebo postřeh, díky kterému jsou mi věci jasnější a srozumitelnější =)

      Vymazat
  3. Great pics!
    The place looks so dreamy haha:)
    Liked the knitwear

    http://closetofwords.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  4. Really cute casual outfit for the freezin time!!! Zara always has some gorgeous jackets!

    xoxo Colli // my blog - tobeyoutiful

    OdpovědětVymazat
  5. Malý princ je moja naj najobľúbenejšia knižka na svete...je v nej toľko múdrosti, že až, vždy sa k nej rada vraciam. Ten sveter je super :)
    Inspiration Point by Paula Fleur

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano ano =), když jsem ji jako malý četl poprvé, netušil jsem, proč mi ji máma dává, ten text mi nedával smysl..to přišlo až s věkem =).

      Vymazat
  6. Krásný, jemný a smysluplný text. Jsem ráda, že sleduji Tvůj blog a mám možnost tohle číst. A navíc Ti to sluší! Měj se krásně a buď šťastný, že máš takového partnera, který tě podrží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, jsem rád, že se lidé pozastaví i nad textem :3
      A za partnera jsem vděčný, jak nejvíce to jen jde..

      Vymazat
  7. Hey bro, you are very handsome cute

    http://www.fashionculturediary.blogspot.it/

    OdpovědětVymazat
  8. ..krásné, dojímavé.. Malého prince ovšem ráda nemám..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju..
      Nevadí, sto lidí, sto chutí, jsem za tu různorodost vděčný ^_^

      Vymazat
  9. An interesting and thoughtful article, Michael. And those stunning pics are also telling a story. Thx for sharing.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    OdpovědětVymazat
  10. Looking good, Mike! I like your photos.
    Fox my Style/ Bloglovin / Facebook/
    Let us stay connected. xo

    OdpovědětVymazat
  11. Malý princ je miláčik.. Páči sa mi tvoj úprimný, otvorený text, tiež mám také dni a dobre to poznám, najradšej by som všetkých odháňala.. :) a vtedy taký partner, ktorý sa odohnať nedá, pomôže viac ako milión slov… čo najmenej takých dní prajem ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to přesně tak, slova jsou pak v některých chvílích úplně zbytečná =)

      Vymazat
  12. Lovely photos and the outfit is perfect! I really love your style! :)

    New post on GIRL ABOUT TOWN BLOG
    GOOGLE + || BLOGLOVIN || FACEBOOK || INSTAGRAM

    OdpovědětVymazat
  13. malého princa som čítala asi pred 4 rokmi, taklže tuším je čas na repete

    a ten text..Mišo, ty romaňtik jeden, vždy sa tu pousmievkam nad tvojimi článkami. Také milé, pravdivé, pekné

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Repete musíš dát, najdeš tam spoustu nového, fakt!

      A děkuju..červenám se :3

      Vymazat
  14. Nádherná príroda :)

    http://byfoxygreen.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  15. I have to say that your style is soo amazing, i love every single outfit that you have on this blog, you are soo cool :)))

    http://dimi-cool.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  16. Beautiful pics! xx

    http://www.trendsgalleryblog.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  17. Love your parka :)

    Xx

    http://www.featherdressy.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  18. Perfect autumn look!!!Your jumper and your parka are amazing!!!XoXo

    OdpovědětVymazat
  19. Malého Princa milujem a tvoj text ma dojal. Uvedomila som si, že aj ja taká občas bývam a jediný kto si to odnesie je partner, ktorý však aj v takýchto chvíľach stojí pri mne. Môžme byť veľmi vďační, že máme takých partnerov ;)

    Blonďavá Potvora

    OdpovědětVymazat
  20. Nice outfit and amazing pictures!

    xoxo!
    www.mvesblog.com | mvesblog Facebook

    OdpovědětVymazat
  21. You Inspire me! love the brown layers and fall setting!
    Kisses from Miami,
    Borka
    www.chicfashionworld.com

    OdpovědětVymazat
  22. Náhodou som narazila na tvoj blog a asi sa tu zdržím! ^_^ Krásny text, vďaka za pripomenutie Malého princa, je to moja obľúbená kniha a pri tomto článku som si uvedomila, že som ju už dlho nedržala v ruke.. asi si ju budem musieť opäť prečítať. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, budu rád, když se zdržíš nebo se případně občas zastavíš =)

      Vymazat
  23. Great outfit, thanks for sharing! <3

    I have a new outfit post on the blog, would love to know your thoughts:

    * Electric Sunrise - Fashion and Lifestyle Blog *

    x

    OdpovědětVymazat
  24. Love this… beautiful setting, look and photos! is always a pleasure to stop by boy! :)
    Have a rocking 2015!
    Borka
    www.chicfashionworld.com

    OdpovědětVymazat