neděle 13. října 2013

Grey Sunday to be more colourful

Rána, jako je to dnešní, nedělní, v oblibě moc nemám. Člověk se probudí po prohýřené noci o asi 5 hodin dříve, než by si on sám, ale i jeho tělo, přáli, desítky minut bloumá po bytě, bezmyšlenkovitě hledá, na co by se upnul, čím by začal, čím by toto pošmoulané, šedivé ráno otevřel a začal tak svůj další den a hlavně čím by si na tváři vykouzlil úsměv. Já jsem se dnes nakonec upnul na zázvorovo-citrónový čaj, který jsem si dovezl před pár dny z Londýna a s kterým jsem tam vlastně den co den vstával, ke všemu ještě v hrníčku, který jsem si tam pořídil.
Na Londýn vzpomínám teď často, a není to jen tím, že jsou ty vzpomínky tak čerstvé a živé. Je to zvláštní město, velké, pulzující dnem i nocí, plné energie a minimálně na místech, která jsme navštívili, té pozitivní. Na podzim tam bylo nebývalé teplo, to nahrávalo naší náladě být venku co nejvíce, chodit a objevovat místa a zákoutí. Sledovat lidi v metru, na ulicích, v obchodech. Obrovská směsice národů, etnik, profesí, vše tak nějak dobře fungující vedle sebe. Lidé nechodili zamračení a nabručení, viděli jsme soustředěné pohledy, úsměvy, pozdravy.
Greenwich Market
V obchodě či restauraci se personál choval vždy maximálně přátelsky a vstřícně, pozitivně naladěn a ochoten vám se vším pomoci. Cítili jste se tam prostě maximálně skvěle a v pohodě. A jestli to vše bylo z jejich strany upřímné? Netroufnu si hádat, ale i kdyby ne, z pohledu zákazníka je mi toto vlastně jedno, mě to dělalo den skvělým a ještě lepším. Jestli pak funguje byznys lépe, nevím, ale řekl bych, že ano. Já se vždy rád vracím na místa, kde je obsluha vstřícná a příjemná a cítím se v jejich obchodě nebo restauraci či kavárně "chtěný" (aneb že jim nepřekážím). Takový přístup by se měl šířit světem jako mor, lidé by byli šťastnější a možná i ten celý náš svět by byl o něco lepší.. Tak prima nedělní ráno a brzy se k Londýnu vrátím..k navštíveným místům, akcím, architektuře..
China Town, SOHO, London

2 komentáře:

  1. Prístup obsluhy je naozaj veľmi dôležitý ! Ja sama som ,,čašníčka,, a ľudí si vážim, som k ním milá a neustále sa s nimi rozprávam - zabávam ich. Myslím, že obsluha by mala byť práve takáto. Potom aj ľudia sú úplne iný ! Vytvára sa medzi nami určité puto a preto mi je tažko hľadať si novú prácu. ( Čo by som mala) :D A najhoršie na tom je, že očakávam od obsluhy čosi podobné aj ja. Mnohokrát sa mi stáva, že im je problém ma obslúžiť, dokonca im vadí i prítomnosť koho koľvek v podniku. Ale počula som, že takýto prístup v obchodoch a reštauráciach majú hlavne Slováci :) v Anglicku vraj čosi takéto absolútne nehrozí !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že u nás se s takovým přístupem člověk setkává mnohem méně než směrem na Západ, ale řekl bych, že se to mění k lepšímu, že i u nás lidem v podnicích začíná záležet na zákazníkovi a snaží se chovat tak, aby se chtěl člověk vracet. A velmi mě těší, že sama se o něco takového snažíš. Držím palce a nepropadej nechuti při nějaké negativní zkušenosti, i když to někdy je těžké..
      Věřme v lepší zítřky, případně se nebojme využít "Knihu přání a stížností" (ve slušné rovině ;) ). A nezapomínejme, že pochvala potěší každého.
      Prima den =)

      Vymazat