úterý 12. dubna 2016

Fotografování zakázáno


Při všem tom cestování za poslední měsíce se mi podařilo uzmout trochu volného času a navštívit rodinu. Přece jen prarodiče už mají svůj věk a každá chvíle strávená s nimi je pro mě vyjímečná (a kdo čte můj blog ví, že k nim mám hodně blízký vztah). A tradičně došlo i na prohrabávání se starými fotografiemi a vzpomínání. 

Miluju tyto návraty "do minulosti", kdy si uvědomím, jak neuvěřitelně rychle čas utíká a co všechno jsem za to určité období stihl prožít a zažít (a naopak co jsem nestihl). Jak hodně se změnily všechny naše tváře, které teď zdobí hlubší vrásky, ale také moudřejší oči. Že děda ztratil hodně na váze, občas je dezorientovaný, ale po těžkých chvílích se do jeho očí zase vrátila jiskra. A že babička má stále neuvěřitelné množství energie a i proti naší vůli si nedá říct a pořád se zbytečně strachuje a "stará", což my nelibě neseme, protože víme, že kdyby nechala myšlenky občas volně plout, lépe by se jí spalo. 


Ale takoví už jsou prarodiče. A protože jsou to okamžiky vzácné, neodpustím si vždy udělat pár fotek. Jenže to začíná pravý boj! Dědovi je to vesměs jedno, vždy se usmívá a kouká do fotoaparátu, je chlap, tak přece nebude dělat cavyky, ale ty ženský (ahoj mami, ahoj babi =D )! Prvně nářky, že se nechtějí fotit, nejsou přece fotogenické. Pak zase výmysl, že nejsou dostatečně vhodně oblečené. Vyřešíme outfit, uděláme zkušební selfíčko, ale oheň hoří dál. Ty vlasy proboha! (máma si posteskne, že ke kadeřnici je objednaná až zítra, babi zase začíná s historkou o paruce; přitom každá má na hlavě asi tak 3x více vlasů než já..) Koupelna se ještě hodinu potom topí v mlze výparů z laku na vlasy. Další kontrolní selfie, teď zase vadí okolí (rozuměj sofa, stůl, ubrus, obraz, děda v křesle..), a tak se přestavuje pomalu půlka obýváku. Hurá! Fotíme.

 
A já proklínám dobu digitální, kdy hned vidíte, co jste vyfotili, protože se na mě sype z obou stran nespočet výtek a výhrůžek: Tohle vyfotošopuješ, toto smaž, toto taky, toto taky, tady uprav odstín pleti, vyretušuj druhou bradu a flíček na lícu, toto smaž, smaž, smaž, smaž, smaž.. A z 50 fotek vám zůstanou tři, u kterých byste podle přání měli strávit ještě další hodinu s Photoshopem a přiblížili je alespoň vzdáleným představám osobám na nich. Mami a babi, ne! Žádný Photoshop nebude, před 20 rokama také nebyl (alespoň u nás doma). 

Vy výsledek zatím neuvidíte, nedostal jsem svolení ukázat je světu =/ Příště už vemu s sebou jen analog, ať je to jako za starých časů! 

A tak dnes jen já a měsíc staré fotky, kdy jsme teprve objevovali úžasně ostrou kresbu objektivu Nikkor 50mm f/1,8 a já se radoval z nového kabátu, který jsem ulovil v Bergenu za pár norků. 

A jací jsou vaši pra/rodiče před objektivem? ;)


Coat - Weekday
T-shirt - Calliope
Jeans - Bershka
Suede leather shoes - Zara

Photographed by - Made by Boy

16 komentářů:

  1. What a pretty place.
    I need a coat just like this! We are next to winter down here.
    Greetings from DOWBOND/blog

    OdpovědětVymazat
  2. I like the coat, looks very classy and comfortable. The lily of the valley is blooming! Lucky you! ;-)

    PS the view of the city is breathtaking!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thanks a lot, Lera. Yeah, Prague has lot of places with beautiful views like this =)

      Vymazat
  3. Ahoj Majki, krasny clanek! A ja si uvedomila, ze presne tohle delam ja a pak prakticky nemam fotky s detmi... Doved jsi mne k zamysleni. Tak diky moc T.
    P.S. Strojek je super- uz jsme strihali:-) Dekujuu moc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem rád a budu ještě raději, pokud se to alespoň trochu změní ;)

      PS: to mám radost! Doufám, že bude dlouho sloužit =)

      Vymazat
  4. Great photos and outfit too :). You look great ans stylish (what is a rare in the men's world) :)

    Kisses for you and grettings from Poland:)
    http://theviktoria.blogspot.com/2016/04/denim-shirt

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thanks a lot, Viktoria =), happy to see someone here from Poland (since my granddad is from Poland ;) )

      Vymazat
  5. Mý prarodiče s tím problém nemají, spíš mamka :D to je přesně, co popisuješ... počkej počkej, smaž a převytvoř a podobně :D. Pak se taťka vždycky naštve, vezme foťák a dělá momenkty a nikomu to neukáže :D
    Kabát je hezký ;)
    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha =D, no počkej, ale pak ten výsledek, co táta nafotil, vidíte, ne? ;)

      Vymazat
  6. Skvelé fotky a článok takisto :) Musím povedať, že u nás je to úplne rovnako ! :D Ja síce prarodičov už nemám, ale babka sa vždy musí aj s mamou poriadne upraviť a až potom môžeme fotiť. Ja si ešte pamätám tie foťáky, kde sa fotilo na film a nedalo sa už nič zachrániť keď sa raz odfotilo :) A boli to predsa lepšie časy pre niečo ! :)
    My blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju a děkuju =). A přesně tak, v něčem to byly fakt lepší časy..méně stresu, více těšení se (na výsledek..) ;)

      Vymazat
  7. S babickou to mam podobne, tedy ten fakt, ze se trapi vsim, naprosto vsim...clovek ji to nevysvetli, bohuzel. Ale foti se docela rada:-), jeste si nasteluje pekne kyticku, aby to vypadalo na fotce joooo dobre:-), je ji 91, porad frajerka....
    Hezky vecer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fuha, 91, krásný věk a je super, že se ráda fotí, člověk si díky fotkám pak uchová živější a barevnější vzpomínky =).

      Vymazat
  8. Krásné fotky :)
    Já mám dva rozdílné typy prarodičů.. Jedna babička všude tahá foták a ráda se fotí, druhá to k smrti nesnáší a kdyby ji někdo vyfotil, tak ho asi rovnou zabije :D

    OdpovědětVymazat
  9. Beautiful location and perfect coat.. Next winter I really need one like this..
    Cheers :)

    OdpovědětVymazat