neděle 21. září 2014

Shyness

Mám na sobě džínové lacláče. Červené triko s límečkem. Na nohách tenisky. Na nose položené brýle. Čelo odřené od nedělní vyjížďky na kole. Cítím v sobě vzrušení a zároveň tíhu myšlenek. Bojím se. Nikdy jsem tam nebyl. Bude tam spousta nových lidí. Budu se jim líbit? Budou mě brát jako sobě rovného? Nechci se stát otloukánkem. Tím klukem, kterému strkají hlavu do záchodu jako v amerických filmech, které mám nakoukané z Polské televize.
Snažím se, a přesto mi líce začínají červenat. Jsem tu. Spousta děcek okolo. Trochu se mi točí hlava. Rudou vystřídala bledá. Mami! Ještě nechoď. Nenechávej mě tu. Nechme tady ten karafiát a pojďme domů. Společně.  Ne. Stydím se. Klopím oči. Paní (tehdy soudružka) učitelka mě bere za ruku a vede do třídy. Mé oči kradmo zkoumají okolí. Sedám si někam dozadu. Nikdy jsem nebyl ten, kdo by žil pro to stát se středobodem Vesmíru. Tichá voda břehy mele, říkali vždycky.
Mé trochu mlhavé vzpomínky na první den ve škole. Pocit studu, který asi nikdy nevymažu z paměti. Každý z nás ho zažil aspoň jednou.. Stydět se je lidské. A existuje celá řada stydlivosti. Vzpomeňte si na to, když jste něco provedli na veřejnosti a nebylo to zrovna něco, za co vás máma pochválila..cítili jste se provinile, ale určitě jste se taky styděli. Stud z prvního polibku..jasně, vzrušení z toho, že k němu konečně dochází, ale take stud, jestli to bude ono, jak jste viděli ve filmech, načetli z románů nebo Bravíčka. Stud ve společných sprchách po tělocviku. První vystoupení před třídou. První vystoupení na veřejnosti. První pohovor o práci. První den v nové firmě. První nahota před svou láskou (ok, tohle je dneska možná už mimo, když telefony umí posílat fotky ve vysokém rozlišení..). 

Někteří z nás ho v průběhu života překonají. Necítí ho. Přestanou ho znát. Někteří se s ním naučí bojovat, najdou si způsoby a cesty, jak ho přemoci a ovládnout. Budou se jím dokonce inspirovat. Někteří se s ním smíří a naučí se s ním žít, brát ho jako souputníka, který vždy bude po jejich boku. A pro ty ostatní bude hrůzou, co se jim vkrádá do snů, balvanem, co tahají svým životem, nepřítelem, nad kterým neumí zvítězit.
T-shirt - Divided
Trousers - Zara
Jacket - Zara
Trainers - New Balance
Clutch - Zara

16 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Děkuju (a to nepatčí zrovna k mým nejoblíbenějším =D )

      Vymazat
  2. První nahota před svou láskou (ok, tohle je dneska možná už mimo, když telefony umí posílat fotky ve vysokém rozlišení..). --vidím, že asi máte skúsenosť:D môj mobil má celkom na *ovno rozlíšenie, takže neexistuje:D

    ja si svoj prvý deň v škole nepamätám..ale prvé dni v novej práci boli vždy divné:/

    za kabelu všetky palce hore!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A dokážeš říct, proč byly vždy divné? =)

      Kabelu zbožňuju <3

      Vymazat
  3. Bunda je fakt super :))
    ps : neporadím si, ale foto 2 sa mi pozdáva ten výraz taký ,,beťársky" :D a môj prvý nástup do školy si moc nepamätám, iba viem že som dostala čosi hlavaté vyrobené z papieru a oči to malo urobené z obalu ta tabletky a v tom boli zreničky - čierne korenie ktoré skákali... Smejem sa na tom doteraz, ale ako dieťa ma to vskutku fascinovalo :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak "beťársky", hej? No musel jsem sklopit uši a požádat Patrika, ať mi to přeloží =D. Asi jo, asi takový je, že mám něco za lubem..ono je vždy dost legrační, co nakonec z těch fotek vyjde při těch našich šklebech a hláškách, když ten druhý stojí za foťákem ;)
      Dětství bylo úžasné a kouzelné!! =)

      Vymazat
  4. ...ja som bol naposledy "stydlivý" včera, keď som bol na poisťovni... a celkom budem stydlivý aj zajtra, keď tam pojdem znova... a o cudzineckej policii ani nehovoriac!

    Ale čo, budeme mať na čo spomínať pri pohári bieleho o pár rokov... :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ja mám vždy taký stud, keď po dlhom čase idem do fitka, mám pocit, že všetci vedia, že som 2 mesiace necvičila a že som si včera dala pečivo :D. Jasné, že to nie je pravda, ale mám ten pocit! A erotické fotečky neposielam, ale keby som mala, tak sa držím jedného hesla - bez hlavy :D. Síce, asi by ma usvedčili tetovania, no musím to do budúcna nejak domyslieť :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jáj, tak stud ve fitku..s tím bojuju do teď. Občas. A ty a pečivo..nenapíšeš někdy o tom knihu? Román? =D
      Btw., objevil jsem na iPhone teď skvělou aplikaci, možná bude i na tvůj telefon, že označíš místa, která to má vyretušovat (nápisy, nechtěné předměty atd.) a pak jedním tlačítkem se stane kouzlo..to by mohlo na tetování fungovat =D

      Vymazat
  6. Thank you ^_^
    You have very interesting blog! I put it into my follow list =). Thank you for stopping by ^_^
    M.

    OdpovědětVymazat
  7. Great sneakers... love the design of the MUMOK building behind you!

    OdpovědětVymazat