pondělí 30. června 2014

Needs

Potřeby. Doprovází nás celý život a my si to mnohdy ani neuvědomujeme. Jako když dítě potřebuje rodiče. Jako když se teenager potřebuje realizovat, patřit někam a zárověň být nezávislý. Jako když čerstvý absolvent potřebuje najít práci, protože se potřebuje uživit a potřebuje si začít pomalu plnit sny a touhy. Jako když člověk potřebuje milovat a potřebuje být milován. Ty hlavní potřeby.

Zamýšlí se někdo ale také nad těmi osobními? Mám potřebu bydlet v domě s historií, s vysokými stropy a dřevěnou podlahou. Mám potřebu obklopovat se bílou barvou, dřevem, věcmi s duší. Mám potřebu občas vycestovat na místa, která psala minulost. Mám potřebu ztrácet se v uličkách historických měst, hledat místní umělce a výrobce a prodejce, oslovit je, popovídat si. Mám potřebu ochutnávat všechno možné na trzích a v domáckých pekárnách a tavernách. Mám potřebu číst knihy. Víc než kdy dřív. Ty pravé knihy, z papíru a se svou specifickou vůní. Mám potřebu jíst čokoládu, kilogramy čokolády, hořké, exotické, se solí, růžovými lístky, chilli papričkami. Mám potřebu poslouchat hudbu. Nacházím v ní klid, útěk od všednosti, inspiraci. Mám potřebu posílat pohledy ze svých cest. Vidím v nich to staré kouzlo papíru, ručně psaných slov a úsměvu, když jej adresát najde ve schránce. Mám potřebu přát lidem hezký den a darovat jim úsměv. Mám potřebu naslouchat nejbližším a pomáhat jim. Dát jim pocit jistoty a pochopení.
Ale úplně nejvíc mám potřebu se vedle něj ráno probouzet, večer vedle něj usínat, prožívat společné chvíle, radosti a starosti, nachystat snídani, společně připravit oběd nebo večeři, a v nečekaných chvílích ho obejmout a a pošeptat do ucha nebo říct do očí miluju tě..

6 komentářů:

  1. Thank you very much, Jeffery. I have to say, YOUR photos are amazing..so deep with awesome colors..

    OdpovědětVymazat
  2. Píšeš krásně... četla jsem většinu Tvých článků a dle jejich obsahu cítím, že musíš být neuvěřitelně dobrý člověk, se zlatým srdcem. Takových lidí je dnes málo... proto si jich vážím, a proto se budu na Tvé stránky dále ráda vracet :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za tvůj komentář. Neuvěřitelně mě zasáhnul (v tom nejlepším smyslu slova) a budu ho mít vždy na paměti. Děkuju a přeji skvělý den =)

      Vymazat