neděle 27. dubna 2014

Spring is in the air..everywhere

Vůně šeříku. Tou pro mě začíná oficiálně jaro. Ty dny, kdy se jí poprvé nadechnu, kdy ji moje čichové buňky zaznamenají, si pamatuju pak po celý rok. Je to vůně pro mě opojná, uklidňující.. Vracím se s ní pravidelně do dětství, do časů, které jsem trávil u starých rodičů na zahradě, kde jeden velký šeříkový keř rostl, co moje nohy pamatují tento svět. Děda se o něj pečlivě staral, zastřihával ho, hnojil. A vždy donesl nějaké větvičky a kuchyně či obývák rázem provoněly svěžím jarem. Zahrada už není, staří rodiče se dávno přestěhovali z domku do bytu, ale naštěstí česká města a vesnice jsou šeříků plná. A já jsem si po dlouhých letech dovolil pár větviček přinést domů a na chvíli se ponořit do bezstarostné minulosti..

6 komentářů:

  1. Keďže alergia si nevyberá a nepýta sa, ja si toto nemôžem dovoliť... Ale aspoň v podobe vonnej sviečky s vôňou orgovánu, to áno! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělé fotky:-)
    taky mám šeřík hrozně ráda a už od mala když jdu někam na procházku, pořád k něj čuchám jak nějaký feťák :-D...několik let zpátky jsem měla šeřík pod oknama, voněl mi po tom celý pokoj, jelikož sahal až k oknům a jednoho dne ho vysekali, vůbec nechápu proč, ale vím, že jsem byla ještě hodně dlouho naštvaná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen cuchej..zas tak dlouho bohuzel nekvete, takze pak rok utrum..budes muset hledat radosti jinde ;)
      A si pis, ze bych byl nastvanej taky!!

      Vymazat
  3. Ano, je to vlastne takovy "plevel", který roste všude, nenarocny, bujny..., cimz ho nechci nijak urazet:-). Taky ho mam rada a uz se tesim,az se rozvoni i u nas. A u vas uz byl pred tydnem!!!Pekny den. M.

    OdpovědětVymazat