úterý 26. července 2016

Neděle netradičně


Čím dál tím více cítím potřebu zmizet z města. Zmizet pryč od davů lidí a turistů. Zmizet do míst, kde mě obklopí zeleň a budu daleko od všeho toho ruchu. Zvláštní je, že se to netýká ale zahraničí. Když se rozhodnu vyrazit do Berlína, Londýna, Paříže..všude tam jsem rád součástí toho velkého lomosu lidí. Ale tady v Praze, tady mi to čím dál častěji vadí (možná to bude částečně i tím, že pražský magistrát udělal z Václavského náměstí jedno velké feťácké doupě korunované prostitutkama).


A tak jsme celí nadšení v neděli nabalili kufr naší Papagueny modrým minigrilem a dobrotami, vyzvedli Sindy a vydali se do Černošic k Bece a Chrisovi na grilovačku. Upřímně, kvůli dennímu dojíždění do práce do centra Prahy bych tady bydlet nemohl, ale utíkat sem na víkendy, ach, to by se mi líbilo!! 


Sestavit malý modrý gril zabralo sice trochu více času, než jsme čekali (aneb sestav si sám, návod a la IKEA přiložen nebyl..), ale nakonec se podařilo a my mohli na něj pomalu nakládat připravené pochutiny. My jsme dovezli cuketu, papriky a klasické hovězí hamburgery, Chris připravil skvělé veggie burgers (recept níže), Beka jako dezert zmixovala kokosové mléko a broskve a vznikly tak chutné a zdravé nanuky a Sindy upekla ten nejlepší makový koláč, který jsem kdy jedl <3. A taky donesla kuřecí prsa, která jsme hned naložili do jemné brazilské chilli omáčky od Hellmann's a nechali odpočívat.


My, jako masožravci, jsme se s Patrikem nejdříve vrhli na klasický hamburger v housce, který jsme si polili Hellmann's Whisky Coctail omáčkou a minimálně moje chuťové buňky se v tu chvíli ocitly v sedmém nebi. Na druhé straně piknikové deky se podávaly veggie burgery ochucené bbq omáčkou a všichni jsme si spokojeně pochutnávali, zatímco gril připravoval marinovaná kuřecí prsíčka. 


Veggie burger jsem ochutnal také a musím říct, že je to skvělá alternativa a pokud někomu vadí stopové množství sardelí v bbq omáčce a chce to mít pure vegan, jistě najde na trhu spoustu alternativ ;). Ke všemu jako zeleninová příloha posloužila na plátky nakrájená a mírně opečená cuketa, rajče a baby špenát. 


Pak ještě trochu toho kuřete a už jen oddychovat, aby o hodinku později přišla na řadu ona zmrzlina a makový koláč. Bylo to trochu přežírací odpoledne, ale všem chutnalo, spoustu jsme si toho povyprávěli, nasmáli se a bylo nám prostě fajn. A tak to má být =). A já jsem v důsledku zase o něco méně skeptický k hotovým omáčkám (i když ano, vyrobené doma, je vyrobené doma, ale pro situace, kdy se domluvíme v sobotu pozdě večer a v neděli na oběd už jsme spolu a grilujeme, je to dobrá alternativa =) ). 


A tady už slíbený recept na bezmasé burgery:
150g vařené rýže (nejlépe hnědé)
120g vlašských ořechů (můžete nahradit i suchým chlebem)
1/2 lžíce olivového oleje
50g cibule na jemno nakrájené
špetku chilli, špetku mletého kmínu a špetku sladké papriky
1/2 lžíce mořské soli
1/2 lžíce černého pepře
10g třtinového cukru
230g uvařených černých fazolí (mohou být z plechovky)
3-4 lžíce bbq omáčky (třeba Hellmann's, viz fotky)

1. uvaříme rýži a necháme ji vychladnout
2. rozehřejeme pánev, vložíme do ní ořechy nebo nadrobený suchý chléb a restujeme cca. 5 minut za stálého míchaní, až mírně zhnědnou, necháme vychladnout
3. na stejné pánvi na olivovém oleji mírně orestujeme cibuli
4. do mixéru vložíme vychladnuté ořechy, přidáme chilli, kmín, papriku, sůl, cukr a pepř a mixujeme, dokud nevznikne jemná směs
5. do velké mísy vložíme černé fazole zbavené vody/nálevu a vidličkou je rozmačkáme, přidáme rýži, cibulku, rozmixovanou směs a bbq omáčku a vše pořádně promícháme. Pokud je směs příliš vlhká, přidáme trochu rozmixovaných krutonů ze suchého chleba
6. tvarujeme burgery dle libosti, na výšku by pak měly mít cca. 1,5cm
7. a šup s nimi na gril =) 

Dobrou chuť!


14 komentářů:

  1. Tak já mám štěstí, že máme zahradu a bydlíme v klidné čtvrti na kraji města, do Jizerek to mám asi 10 minut chůze, ale zase to má nevýhodu v tom, že to pak nemá to správné výletní "aroma". Ty dobroty vypadají skvěle, já mám teda taky radši domácí omáčky a veggie burger mám nejradši z portobella :)
    Lucieswlife

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z portobella, super nápad, to budeme muset někdy taky zkusit =)

      Vymazat
  2. To jídlo vypadá úplně skvěle! Miluju takovéhle letní grilovacky!

    Check my blog! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Sice bydlím na docela klidném místě (i když obklopená turisty), stejně se těším, až za chvíli vyrazím na chatu. Bez internetu, v okolí jen les a lidi, které mám ráda.
    Asi bych byla jak vy, nejdřív bych se vrhla po mase a pak bych si ždibla alternativy bez masa :D, ale stejně bych se vrátila zpátky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chata je báječná..taky bychom jednu potřebovali pro naše úniky =). Aspoň na víkendy..

      Vymazat
  4. great BBQ moment you had there!

    http://www.adhiwahyudi.net

    OdpovědětVymazat
  5. páni to jídlo vypadá skvěle, takové grilovčky jsou super, ještě když jsem měla přítele, jsme u nich na vesnici také grilovaly, ta příroda, dobrá parta, supe jídlo, to je prostě paráda a k létu to patří:)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Michale! Moc se mi tvuj clanek libi. Z fotek je citit, ze jste se dobre pobavili a toho tradicniho hamburgera bych ochutnala take. Vypadaji moc dobre.
    Co se tyce dojizdeni do prace z Cernosic- jedna moje kamaradka tam bydli a na dojizdeni si nestezuje. Nasi take bydli mimo Prahu a vlastni zahradu a dum opravdu nic nenahradi. Ja osobne preferuji bydlet mimo mesto. Od te doby, co jsme se prestehovali mimo Zenevu, zmenil se nam zivot k lepsimu. Kdovi, treba se s Patrikem jednou prestehujete z Vinohrad do okoli Prahy.

    Pusu,
    Miri

    http://currentlywearing.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miri,
      ano, bylo to báječné odpoledne, hned bych si ho zopakoval =).
      Do okolí Prahy se stěhovat určitě nebudeme..když už, bylo by to do okolí Osla, Bergenu nebo třeba Gotheborgu..kdo ví =)

      Vymazat