úterý 15. prosince 2015

Tamara Tainová: Milujem, koho chcem


Říká se, že na to dobré se vyplatí si počkat. U pokračování příběhu o Borisovi, Sofi a Leošovi to trvalo dlouhé čtyři roky, než spisovatelka Tamara Tainová udělala poslední tečku a vydavatel zadal knihu do tisku. A narovinu říkám, jestli na další díl budu muset čekat dalších čtyři roky, nebudu litovat. 

Už po přečtení první knihy této série s názvem Je to inak, mami jsem zapochyboval, jestli se za jménem Tamara Tainová náhodou neskrývá muž. Muž, který skládá slova do řádků tak, jak je jeho vlastní život napsal. Těžko totiž hledat uvěřitelnější příběh o lásce, bolesti, přátelství a smrti, aby přitom hlavní postava byla gayem. Tolik se totiž dotýká životních příběhů mnohých z nás a nehraje si na přehnané fantazie. Druhá kniha To prejde pak pokračuje ve vyprávění Borisových radostí a těžkostí, přičemž ale odkrývá také tajemství navenek silné, ale uvnitř křehké psycholožky Sofi, jeho nejlepší kamarádky a spřízněné duše, aby nakonec osud zamával také životem Borisova kamaráda a spolupracovníka Leoše. 


Obě knihy jsem přečetl hned po sobě, protože jsem je objevil až díky Patrikovi. Přečetl jsem je jednou, pak podruhé a potřetí. Dotýkaly se mě osobně, v každé postavě jsem totiž našel něco ze sebe..ať už to byl povahový rys, životní zkušenost nebo podobná rozhodnutí. S Milujem, koho chcem to není jinak. 270 stran je jeden večer. Takový, u kterého si přejete, aby neskončil. Abyste nedolistovali až nakonec a nepřečetli to poslední slovo, které autorka napsala. Ten příběh může totiž být váš nebo vašeho kamaráda, sousedky, spolužáka, sestry, syna.. Je tak obyčejně lidský, pravdivý, tak přirozeně ze života, že každou dočtenou větou ho budete žít společně s Borisem, Sofi a Leošem. Představte si, že čtete svůj život, který vám někdo promítá před očima. Tak moc se dokáže čtenáře dotknout, tak moc se mu dokáže dostat pod kůži, nahlodat duši, sevřit srdce v dlaních.

Boris stále pracuje jako novinář a po svých dvou vztazích, kdy první skončil tragicky a druhý nepochopitelně, už nevěří, že dokáže ještě do třetice takto milovat. I když si myslí, že trpí samaritánským komplexem (protože má potřebu se zamilovávat do těch, kteří potřebují pomoc), Sofi se ho snaží povzbuzovat, aby se nevzdával a stále věřil v lásku, která bude jednou úplně navždy. Žijí si svůj společný kamarádský život ve společném bytě se společným psem Mufem, dokud se jejich životy neotřesou v základech a oni jsou tak postaveni před nová životní rozhodnutí. Sofiině matce rakovina ukrajuje poslední týdny života, Borisův otec se bez vysvětlení ztratí v Mexiku a Leoš přijde o vše, co si nikdy nedokázal představit, že bude mít - o syna i jeho matku. Jak se vyrovná Borisův otec s tím, když zjistí, že jeho syn je gay? Dokáže Sofi odpustit matce jizvy, které napáchala na její duši? Stane se z Leoše opět lamač ženských srdcí, co nevěří na vztahy? A co se skrývá pod nečitelnými pohledy jejich nového souseda Willa? Na to vám odpoví Milujem, koho chcem. Budete se smát, budete se nervózně ošívat. Budete plakat, budete věřit v dobrý konec. Budete žít život vepsaný do řádků. 


Měl jsem neuvěřitelnou radost, když mi Tamara nabídla svou knihu k přečtení a připojila k ní i osobním věnování. Moc to pro mě znamená, už jen pro ten příběh, který vypráví.

A protože jsem Milujem, koho chcem koupil původně pod stromeček Patrikovi a týden na to obdržel jednu od Tamary, rozhodl jsem se tu "Patrikovu" věnovat jednomu z vás
Stačí, když mi do neděle 20.12.2015 23:59 CET do komentářů napíšete, proč byste si právě tuto knihu chtěli přečíst. A nezapomeňte na email, ať se pak můžeme domluvit na jejím předání ;). Výherce oznámím v pondělí 21.12.2015 večer na facebooku blogu.

A také nezapomínejte na mou soutěž o digitální zrcadlovku Nikon D5500!!!



15 komentářů:

  1. Nesúťažím o knihu, len prikladám svoje veľké ĎAKUJEM :) Čítať si takúto recenziu na vlastnú knihu a dozvedieť sa, aké pocity v čitateľovi vyvolala, je neopísateľný pocit. Pretože ja, rovnako ako moji čitatelia, so svojimi hrdinami žijem, plačem a smejem sa. A keď kniha uzrie svetlo sveta, netrpezlivo čakám, či sa bude páčiť. V tomto konkrétnom prípade bolo to čakanie ešte o poznanie nervóznejšie. Rodili sa totiž otázky, či tretí diel splnil očakávania, či postavy zostali naďalej milované, či bol príbeh dostatočne zaujímavý a v neposlednom rade aj otázka, či nezaostal za predchádzajúcimi.
    Ďakujem, že sa páčil :)

    OdpovědětVymazat
  2. Asi uplne off topic, do soutěže se tentokrát nezapojím, když jsem vyhrála tu minulou :) ale ta Vaše fotka s Patrikem je fakt krásná a dnes jsem byla na Pankráci přesně na tom samém místě cvičit s Domčou Lukášovou! Náhoda :D
    Jinak ta knížka se mi dost líbí, po zkouškovém se na ní asi vrhnu :) já byla vždycky takhle hodně začtená do všech knížek od D.Browna a hrozně jsem se zklamala, když jsem jednou přišla do knihkupectví a zjistila, že už mám všechny přečtený a žádnou další nemá :D
    Getmovin by Deni

    OdpovědětVymazat
  3. ja komentujem len tak nesutazne
    knizku som si kupil hned ako vysla a je uplne super, zasa raz cakam netrpezlivo na jej pokracovanie, Tamara pise skvele ... dakujem za to, ze ju napisala :) a urcite ju odporucam

    OdpovědětVymazat
  4. Tak ja rozhodne tú knihu vyhrať chcem,už predošlé diely som doslova zhltla :-) milujem čítať,vtedy som vtiahnuta do deja a presne ako napísala vyššie Tamara...s postavami plačem,smejem sa...každá kniha je obohacujúca a tým nemyslím len slovnú zásobu :-) bol by to pre mňa krásny vianočný darček

    OdpovědětVymazat
  5. Dufam že tá kniha bude putovať mne. Chcela by som sa pri nej zrelaxovat po skúškach :) pripojím aj email aby ste ma mohli kontaktovať a potešiť ma jancova.ivona@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  6. Poznám Borisov príbeh. A chcem vedieť ako to dopadne.
    Ešte aj dnes mám zimomriavky, keď si spomeniem na osudnú scénu zo schodov z prvej časti.
    Ak nevyhrám... a ja dúfam, že vyhrám... knihu si aj tak kúpim. Asi do čítačky... len potom neviem, ako mi ju Tamara podpíše ... lepšie by bolo vyhrať :)
    milka.katrinakova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  7. Milujem, koho chcem... Po mé drahé polovičce je to momentálně náš nenarozený syn, čekání na něj bych si mohla zkrátit čtením této knihy, jejíž recenze mě díky vám zaujala... Už jen proto, že my svého syna podpoříme, i kdyby se rozhodl být princezna. Hezký večer, Kateřina
    wicana@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Kateřino, nemôžem ovplyvniť výber výhercu, ale tento koment ma naozaj dojal.

    OdpovědětVymazat
  9. Protože už podle toho, co o knize píšeš, je to uplně o něčem jiném, než jsem do teď četla a strašně ráda bych ji měla v rukou. Příběhy, které jsou jako ze života, mě vždy velmi fascinovali.
    A druhý důvod - ty dokážeš vždy vše tak dokonale popsat, že kdo by tu knihu pak nechtěl číst? ♥
    rose.tascher@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  10. Veľmi zaujímavá knižka, zapájam sa do súťaže, pretože nie je lepšej výhry (alebo darčeka) ako knižka, ktorá počas zimných dní spríjemní spoločnosť. :)
    e-mail: bircakova.barbora@gmail.com

    Bari Bircak

    OdpovědětVymazat
  11. Osobně musím říct, že bych si knížku ráda přečetla. Možná to vyzní špatně, ale s komunitou gayů se zas tak často nesetkávám. Ráda čtu váš blog, dozvídám se tolik věcí a zároveň zjišťuji i stále potvrzený fakt, že někteří lidi holt nejsou tolerantní, i když je rok, jaký je a člověk by měl mít pro své i cizí vyznání, styl života či jen štěstí mnohem větší pochopení. Snad lidé jednou budou brát ostatní lidi takové, jací jsou a pochopí, že všichni můžeme být na naší malé - velké planetě šťastní :)
    andrea.lekesova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Knihu by som si chcela prečítať, lebo v poslednom čase čítam najmä severské krimi a táto kniha by mohla byť príjemnou zmenou.
    zuzana.lukacova@yahoo.co.uk

    OdpovědětVymazat
  13. Oooo, ako mi mohlo uniknut, ze vyslo pokracovanie?! Prvy a druhy diel som zhltla na pockanie, milujem styl autorky, ktory vtiahne do deja a nedovoli citatelovi ani dychat. Som veeelmi zvedava, ako pribeh pokracuje, preto by som rada knihu vyhrala. Fandim laske kazdeho druhu a hlavna postava - Boris si uz konecne zasluzi zazit taku, ktora neskonci tragicky. A vy chlapci, ste velmi krasni, hlavne na b&w fotke, nech ste stastni ! girlnamedz@centrum.sk

    OdpovědětVymazat
  14. Knihu neznám, spisovatelku také ne, ale po tvém článku mi přijde velice zajímavá a budu se po ní muset podívat, škoda jen, že jsem na článek nenarazila dříve, abych se mohla rozepsat a mít šanci knihu vyhrát.... no nic, jdu radši zase pracovat :( Doma na mě čeká rozečtený cizinec, tak se pustím do čtění aspoň toho, i když to není úplně kniha pro mě, ale nějak se mi stalo, že nemám co ke čtení, což je u mě zvláštní :-/ :D

    OdpovědětVymazat