neděle 2. listopadu 2014

Nightmare


Noční můra. Zlý sen. Přichází nezván. Většinou v dobách plných stresu a vnitřního neklidu nebo naopak, když jsme vyrovnaní a vedeme spokojený život. Proč? Co za tím stojí? A máme se jich skutečně bát? Budit se zpocený, křičící nebo sténající, bledý, vyděšený, se suchem v hrdle a strachem znovu usnout. Vím, že člověk si nepamatuje všechny sny, co se mu zdají. Taky vím, že mě osobně dokáže noční můra připravit o klid i na několik následujících dní a nocí. O to hůř teď v dospělosti, kdy mne v nich prohání skutečné běsy. 
Ty tam jsou doby, kdy jsem se bál smečky přerostlých vlků, sedmihlavého draka, Critters skrývajících se pod mou postelí. Ne. Od dob, co jsem schopen jasně rozlišit fantasy a realitu jsou noční můry skutečnější než kdy dřív. Na střední to byl třeba výbuch kádinky při laborkách, kdy jsem skončil s poleptanou tváří. Později to byla letecká katastrofa, které jsem se neúčastnil jako cestující, ale jako svědek při dopadu, volající záchranku. Tyto dva sny se mi opakovaly tak často, že i dnes, po 10 letech jsem schopný je popsat do posledního detailu. Snažil jsem se najít příčiny, proč se mi zdají. Říká se, že ve snech ventiluje mozek naše myšlenky. Snaží se najít odpovědi na otázky, které nás trápí. Čistí naši hlavu od "zbytečností", třídí podstatné a nepodstatné, regeneruje. Napadl mě třeba můj panický strach z létání, jenže nehrozilo, že bych někam letěl a taky proč bych pak ve snu byl postaven do role svědka? Chemii jsem sice nesnášel, ale právě laborky mě jako jediné bavily. Z televize ani knížek jsem to taky neměl..takže otázka dodnes zůstala nezodpovězena. Naštěstí samy nakonec vymizely. 
Za poslední rok si vzpomínám na další tři noční můry, co se mi zdály několikrát. U dvou tuším příčinu (strach o své nejbližší), u třetí, ve které mi šlo o život (a já o něj nakonec brutálně přišel), ji neznám. Chtěl bych si umět vsugerovat, že ty šílenosti, co se ve snech odehrávají, jsou bezvýznamné, ale neumím to. Úplně nejhorší kombinací pak pro mě je situace, kdy si v noci prožiju noční můru a následující den mám deja vu. Ale ne takové, kdy máte pocit, že jste tu situaci už jednou prožili, ale takové, kdy si přesně pamatuju, že se mi ta scéna a sled událostí zdály ve snu. A já nevím, co dělat. Jak se zachovat. Jak dál pokračovat. Netuším, jestli ten sled můžu změnit a pokud ano, co se stane? Co když ke konečnému "důsledku" to stejně dojde, ale třeba horší, náročnější cestou..? 
Parka - Zara 
T-shirt - Primark
Jeans - Divided
Shoes - H&M
Backpack - Fossil (Designer Outlet Parndorf)
Photographed by - Made by Boy


PS: děkuju za každý lajk (to tlačítko o řádek výš ;)) facebookové stránky blogu =)

88 komentářů:

  1. Ty černobílé fotky jsou nádherné, sluší ti to a článek byl zase moc zajímavá, bavilo mě to číst a přemýšlet o vlastních snech ať už dobrých, neutrálních či strašidelných. Vzhledem k tomu že studuji psychologii tak mě to téma vážně zajímá a přemýšlím nad tou snovou symbolikou, ale zároveň, vzhledem k tomu že studuju psychologii nic dalšího radši psát nebudu :)

    Lucieswlife

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Ani jsem moc nepřemýšlel nad fotkami, věděl jsem, že chci, aby byly b&w pro tento článek a to, že takhle skvěle vyšly, sám jsem byl překvapený =).
      Hmm..tak klidně se rozepiš, třeba do mailu, celkem mě to zajímá :3

      Vymazat
  2. Článek mě hodně zaujal, zejména proto, že mám taky jeden sen, který se mi neustále vrací a neumím si ho nějak vysvětlit. Je sice fakt, že už se mi dlouho nezdál, ale mám takový pocit, že po přečtení tvého článku se mi tahle můra dneska asi zase vrátí, protože většinou se mi o ní zdá, když si na ní vzpomenu. V tomto mém snu vystupuje můj dům, který je z nějakého neznámého obsazený vlky, kteří jsou na zahradě a postupně se dostávají dovnitř do domu, nejdříve obsadí sklep, pak první patro a nakonec i druhé a já společně s celou rodinou jsme vyhnáni na půdu a potom najednou jsou vlci zase venku, avšak hoří celá zahrada.. celá rodina se snažíme utéct a těsně než vyběhneme ven z domu i z hořící zahrady vidím zděšené výrazy ve tvářích těch vlků, kteří však už teď mají lidský obličej.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ouch..to je nepříjemný sen..vlci se koukám objevují ve snech často, mě teda pronásledovali po lesích, temných a nekonečných, nikdy jsem neutekl, ale ani mě nikdy nedostali..vždycky jsem se stihl probudit.. Tak snad se ti tohle přestane co nejdříve zdát..

      Vymazat
  3. Fabulous dear! great b&w photos and parka!
    kisses from Miami,
    Borka
    www.chicfashionworld.com

    OdpovědětVymazat
  4. Zajimavy clanek. Hlavne tema se me dotknulo- zrovna dnes jsem mela dve nocni mury! Myslim, ze se skrz nocni mury cisti nase podvedomi od veci, ktere nechceme vedome resit a nebo si je priznat. Kdyz mam nocni muru, snazim se to prelozit do logickeho mysleni- najit, co mi tim chce podvedomi sdelit. To mi vzdy pomuze a spatny pocit odejde rychleji.

    Pekny vecer a dekuji za pekne komentare na blogu!

    Mimochodem, tva FB stranka je moc pekna!
    XX
    Miri
    http://currentlywearing.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji =).
      Dvě za noc? Jej, tak to už je ale hodně nepříjemné..ale jdeme na to koukám stejně, taky hledáš logickou příčinu a snažíš se to vyřešit (y).

      A dík za pochvalu, je zatím v plenkách, ale věřím, že bude všem přínosem =)

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Oh, thanks! My hair..haha..it's a long story, I spent one hour in bathroom with my hair, because I didn't know what will be the best for this post and b&w and outfit. But thanks, I am glad it looks great for you =)

      Vymazat
  6. Love this look!!!
    xx

    http://www.trendsgalleryblog.blogspot.com
    http://www.facebook.com/pages/Trends-Gallery/270241739803490?ref=hl

    OdpovědětVymazat
  7. This look is great but you are a little sad on the pictures, I wish I could understand the language better, hope everything is fine!

    Lera's Affordable Fashion Blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hi Lera,
      thank you for your visit. Picture should be little bit sad because the text is about nightmares..and nightmares are not happy thing, but they are part of our lives..
      And yes, everything is fine, thank you =)
      Have a beautiful evening,
      Michael

      Vymazat
  8. Awesome post, the pictures show such feeling. And I really like the shoes :)
    www.allygong.com
    -Ally Gong

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you very much. I am glad that the photos are expressing what I wanted =)

      Vymazat
  9. Amazing outfit: LOVE your style!!! And you have a great blog. Let me know if you want we follow each other by GFC, bloglovin', google+, etc. I hope so: I'll be waiting for you!!! Have a nice day!!!

    *Keep in touch ;)
    ABSOkisses!!! Fanny J. ABSOmarilyn

    Google+ | Facebook | Instagram | Twitter | Bloglovin'

    OdpovědětVymazat
  10. You killed it with the shoes man! amazing style
    Cool post

    New Post on LE BLOG : ' BLVCK MOTION '
    Greets Jon

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jonathan, thanks a lot! From you comment like this means really lot for me.

      Vymazat
  11. Can't read this post, but I love your black and white photography. That parka is stunning!

    Justin
    Walking, Talking Style
    New post: New Mens’ Accessories for Fall 2014

    OdpovědětVymazat
  12. I love your photos although I cannot understand the post! Picture paints a thousand words. ;)

    Followed you on Bloglovin and Liked your FB page as well. Hope you'll do the same.
    Bloglovin: http://www.bloglovin.com/blog/13096773
    FB: https://www.facebook.com/FOXMYSTYLE

    OdpovědětVymazat
  13. Mně se naštěstí noční můry moc nezdají. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šťastný to člověk, věřím, že to tak i zůstane =)

      Vymazat
  14. Such a cool look. ;-)
    Lovely greets Nessa

    OdpovědětVymazat
  15. Perfektne fotky! A strnisko ti velmi pristane :))

    OdpovědětVymazat
  16. Great photos
    would you like to follow each other ?
    I'll follow back after it

    Www.miharujulie.com

    OdpovědětVymazat
  17. You look nice c: perfect outfit for fall!
    Xx

    OdpovědětVymazat
  18. Marvelous outfit. Love the b/w pics, very atmospheric.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    OdpovědětVymazat
  19. Opravdu mě bavíš. Ať už stylizací fotek, outfity, tak i ty tvé úvahy se zajímavě čtou a nutí k zamyšlení.
    Noční můry a celkově sny jsou pro mě velkou neznámou. Poslední dobou je moc neřeším, nevnímám a přijde mi, že je ani nemám, ale taky často mívám období, kdy sny prožívám jako realitu a mnohdy jsou tak naprosto nepochopitelné, že si říkám, jak je možné, že můj mozek něco takového dokáže vymyslet. Neznám jejich příčinu, hrozně by mě zajímala. Mnohdy bývají spojovány se skutečnými strachy a obavami, ale jindy jsou naprosto nepochopitelné..nechápu proč, ale moc ráda bych to věděla...
    ...Instantní krása...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Takovéto komentáře mě vždy moc potěší. Že se čtenáři nad nimi i pozastaví a pozamyslí =)
      Touha po vědění je nám dána od narození a myslím, že to je něco, co nás odlišuje od zvířat =)

      Vymazat
  20. cool photos man! :)

    http://oliverwaldmeier.blogspot.ch/

    OdpovědětVymazat
  21. Nejdřív chválím luxusní botky a krásné fotky! Já mám taky hodně živé sny a věřím, že s podvědomím souvisejí. Někde jsem četla, že osvícení mistři dokáží vědomně snít a vizualizují si tak třeba budoucnost. To musí být paráda, jen se zatím musíme probrat těmi můrami a opakujícími se vhledy asi, abychom si pak taky mohli užívat :-D! Hezký den

    OdpovědětVymazat
  22. Veľmi sa mi páči, ako text ladí s fotkami! Inak ja verím tomu, že ak sa ti nejaký sen sníva viackrát, alebo je taký silný, že v tebe zanechá silný pocit, tak to niečo znamená. Ja som si párkrát takto pozrela snár a tie veci sa splnili. Odvtedy žiadam vyššie sily, aby ma snom upozornili, keď sa má niečo stať. Hádam to neznie divne keď to takto píšem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To byl záměr a jsem šťastný, že to vyšlo =). Snáře raději neotvírám. Bojím se, co bych tam našel =/ A ad. vyšší síly..máme to podobně :-X

      Vymazat
  23. krásné fotky! fešák! :) ty černobílé fotografie se perfektně hodí k textu...

    OdpovědětVymazat
  24. Lovely style and photographs :) I love your blog and I have followed you with Bloglovin and GFC. If you ever get a chance to check out my blog I would be delighted, thanks!

    Camille xo

    www.cococami.blogspot.co.uk

    OdpovědětVymazat
  25. The pics looks super cool in black and white!!

    www.mexalex.com

    OdpovědětVymazat
  26. Amaaazing outfit, totally love your style! :)

    http://dimi-cool.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  27. hey boy!
    I have a new look on my blog; come visit!
    Kisses from Miami,
    Borka
    www.chicfashionworld.com

    OdpovědětVymazat
  28. Amazing pics, full of feelings and style!!
    Have a great day :)

    Francesca
    XoXo
    MALICE'S FASHION WORLD
    FACEBOOK
    INSTAGRAM

    OdpovědětVymazat
  29. Great post and images! So fab. Have a fun-filled Friday!


    Ps: I followed you on GFC BLOGLOVIN and liked your FB page (what kenny hearts). I hope you can follow me too! (if you haven't yet)

    Kenny,
    WHATKENNYHEARTS.com
    FOLLOW ME ON BLOGLOVIN
    LIKE WKH ON FACEBOOK

    OdpovědětVymazat
  30. Great look and b&w photos! No idea why, but I just love the last one! (by the way, b&w photos are my favorites)

    XO, Melissa - Melissa's Diary

    OdpovědětVymazat
  31. Tak zaprvé úžasné fotky ;)
    Já mám pár snů, které se mi zdály, když jsem byla malá a byly tak hrozně živé, že bych teď s uplnou přesností dokázala říct, o čem byly.. z toho se mi zdá něco, co si už ani ten samý večer nepamatuju..
    A strašně často se mi zdá o problémech které mě trápí, takže na tvrzení, že si mozek potřebuje odpovědět na otázky, opravdu něco bude:)

    OdpovědětVymazat
  32. OH MY GOD your post is much better than mine in b&w<3<3<3

    OdpovědětVymazat
  33. wow! super enjoyed reading this article dear! learned a lot from this ♥

    New style post now posted sweetie!
    http://michaelmacalos.com

    OdpovědětVymazat
  34. The back back and the shoes are fantastic.

    Always nice to visit you guys

    have a nice day!
    Aleksandra
    http://lovestreetfashion.pl

    OdpovědětVymazat