čtvrtek 16. října 2014

Certainty

Podzim už definitivně přebírá žezlo a léto posílá na čas na odpočinek. Stromy a zem pod nimi hraje teplými barvami. Ráno se balíme do svetrů, roláků, kabátů a teplých bund. Krky schováváme do šátků a šál, místo polobotek nastupují teplejší, kožené, třeba kotníkové boty s hrubší podrážkou. Veselé letní barvy měníme za ty zemitější a tmavší, hnědou, šedou, černou, tmavě zelenou nebo vínovou. Je to jistota, kterou nic nezkazíme, i když je prokombinujeme společně. Hnědou s vínovou, zelenou či modrou se šedou nebo černou. Zjistil jsem, že poslední dobou sázím právě na jistoty. Netuším, jestli je to tím, že mi chybí letos letní dovolená, nebo že můj život se ustálil a má nějaký řád a nějaké jistoty. A ano, rozumím tomu, že v přesném kontextu slova je jistá pro člověka akorát tak smrt a vše ostatní se může v sekundách změnit, ale na to já nehraji.
Jistoty v životě potřebujeme všichni, abychom byli šťastní, abychom se mohli zaměřit na ostatní věci, abychom měli v sobě částečný klid. Hledáme je v mnohém. Ve vlastním bydlení, v partnerovi, v rodině, někdo v penězích nebo zvířecím mazlíčkovi, v práci (to může být ale ošemetné), v přátelích, ve vlastním šatníku. Nedávno jsem psal o tom, jak je tento rok pro mě zvláštní, divný. I přes to všechno jsem v něm nalezl několik jistot, těch svých, na které se upínám, když je mi hůře.

- mám partnera, na kterého se mohu spolehnout, se kterým i mlčení je naplňující, se kterým často máme stejné myšlenky a doplňujeme se nápady
- bydlíme! ve starém domě, s vysokými stropy, dvojitými okny a dřevěnými podlahami, bydlí se nám dobře (a pokud budeme moct přivítat mezi sebe ještě i frenchieho, bude to skoro nirvána =D )
- mám práci, která mne baví a díky níž si můžu pomalu plnit některé sny
- mám šatník plný skvělých věcí a i tak mám jistotu, že většinou strávím před ním dlouhé minuty přemýšlením, co zrovna na sebe
- mám rodinu, které mohu zavolat nebo zaskypovat a popovídat si, o čemkoliv, kdykoliv
Pak je ale pár jistot, které mi chybí a vím, že mi je nic na světě nezaručí. Takové, abych při zvonícím telefonu v nečekaných hodinách a s mámou na displeji nemyslel na nejhorší, proto bych chtěl, aby babička s dědou byli zdraví, aby na tomhle světě byli ještě dlouho, rádi a šťastni. Takové, abych nemusel v letadle přemýšlet, jestli security na letišti udělala vše správně, jestli technici v hangárech odvedli dobrou práci a my bezpečně doletěli do cíle (i tak létání miluju! Možná právě i díky tomu strachu.) Takové, abych věděl, že nás nepotká zlá nemoc nebo neštěstí, že budeme spolu žít šťastně ještě desítky let happily ever after. Že by s takovými jistotami byla pak v životě nuda? Nemyslím si. Mohl bych své myšlenky sousředit na jiné věci. Věnovat se více tomu, co mě baví (a neodrazovalo by mne od toho právě přemýšlení nad těmi výše uvedenými nejistotami). Měl bych zřejmě klidnější spánek a uměl se celkově více uvolnit. Ale to je život, asi by to bylo pak příliš jednoduché =).
Trenchcoat - Oodji
Pulover - Oodji
Jeans - Bershka
Shoes - ALCOTT L.A.
Watch - Karl Lagerfeld (Designer Outlet Parndorf)
Bag - Zara
Photographed by - Made by Boy

36 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Me too ^_^, thank you. But I am not wearing them so often I would like. The sole is from some light foam, so it is quickly wears out.
      Thank you for stopping by here, have a nice weekend =)

      Vymazat
  2. Uuuf, strasne dobre sa citas a klepol si klinec po hlavicke. Ja to mam uplne rovnako :) Aj s tym telefonatom. Vzdy volam babicke ja a vzdy sa strasne bojim, ze zase skoncila v nemocnici alebo jej nema kto ist kupit lieky. Najhorsie je, ze tie neistoty clovek nedokaze ovplyvnit nech sa snazi akokolvek a niektore su zavaznejsie ako ine. Najma ak ide o cloveka/ludi/zvieratk, ktory/e pre teba znamenaju cely zivot. A super outfit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :*
      ..o to větší ale pak máme radost, když je na druhém konci "drátu" slyšíme a víme, že jsou v pořádku..
      Drž se!

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Right! I love them..I wear them most from our collection of watches we have at home ^_^

      Vymazat
  4. Krasavec! *****
    Miluju to prostředí na fotkách!
    Fakt parádní...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach..červenám se :3
      Děkuju!
      A ano, ta ulice je krásná takto na podzim..včera jsme šli kolem a už bylo po veškeré parádě..takže znovu až za rok =)

      Vymazat
  5. Love this… beautiful coat and accessories!
    Have a rocking new week!
    Borka
    www.chicfashionworld.com

    OdpovědětVymazat
  6. Veľmi pekné slová a o outfite ani nehovorím! Držím palce nech sa darí aj naďalej :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju ^_^, slova jsou pro mne upřímně podstatnější než fotky..ty jsou vlastně jen takový dokplněk =)

      Vymazat
  7. fešáááák :) a ty barvy! podzim umí divy! krásný fotky!
    PS: krásný text!

    OdpovědětVymazat
  8. Since I am a big fan of blue
    your shoes seem to me super cool
    so does the sweater!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blue is perfect in every time of the year, isn't it? ;)
      Thank you!

      Vymazat
  9. chcem vidieť fotky vášho bytu!! chcem vidieť tie vysoké stropy a drevenú podlahu. a tie topánky veľmi chválim :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ho budeme postupně odhalovat, tady i u Patrika
      A dík za pochvalu bot! =)

      Vymazat
  10. Vypadá to, že jsi celkově spokojený. Byt s vysokými stropy a dvojitými okny jsem si vždy přála, místo toho však bydlím v moderním nizkostropovém bytě, hold těchto bytů je málo ;-).

    Outfit vypadá skvěle, velmi mě zaujaly boty, jsou stylové.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Celkovým součtem ano, snažím se a umím žít i z maličkostí a pro mnoho lidí třeba nevýznamných věcí/všedních zážitků.. =)

      Děkuji za pochvalu ^_^

      Vymazat
  11. Thanks for your visit! can't wait to see more of your beautiful looks!
    kisses from Miami,
    Borka
    www.chicfashionworld.com

    OdpovědětVymazat
  12. Mne najnovšie chýba istota, že v piatok stihnem prestúpiť na radiodžet do Prahy ... :D

    Ale inak mám pocit, že život sa dostal do zabehnutých kolají, zajtrajšky sú istejšie a všetko je tak, ako má byť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radiodžet (copyright by D.K.) stihneš!! Kdyžtak na tebe počká!! =D

      A doufám, že ty zaběhnuté koleje a jistější zítřky nejsou na škodu, že je to přesně naopak..#youknow

      Vymazat
  13. amazing Outfit! I love the Pullover! :)

    http://oliverwaldmeier.blogspot.ch/

    OdpovědětVymazat
  14. I really love pics and outfit!
    would you like to follow each other on GFC, Facebook, Bloglovin...where you want, dear? I'd like to keep in touch!
    Let me know with a comment on my blog, I promise that I'll follow you back!

    MY BLOG

    xoxo Marta

    OdpovědětVymazat
  15. To je skvělý outfit- boty, taška, kabát, hodinky- všechno je tip top, vkusné a dokonale sladěné. Už hrozně dlouho chci příteli koupit podobnou koženou tašku (ale raději s popruhem přes rameno) a taky takovou, aby mě to nezruinovalo a bylo to v Čechách (nákupy ze zahraničí mi moc nejdou). Kdyby Tě něco napadlo, budu ráda, když mi dáš vědět.
    Měj se fanfárově!
    Gabča
    www.earringsonabook.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat