pondělí 23. prosince 2013

Make someone’s day better

Čím dál tím víc se přesvědčuji o tom, že chovat se slušně, tvářit se mile, potěšit pár slovy, která nic nestojí, se vyplatí. A je úplně jedno, jestli tím, že druhá strana se k vám pak zachová podobně, nebo jednoduše jen pro lepší pocit ze sebe samého, pro pocit toho, že jste možná tomu druhému zvedli náladu, udělali malou radost, zlepšili mu den. Nedávno se mi stala příhoda, která náladu a den zlepšila mně. A přál bych to každému.
Procházel jsem nákupním centrem, štrádujíc si to do posilovny (která je na střeše), nevnímajíc okolí, kolem sebe neviditelné brnění proti tomu nákupnímu šílenství okolo, které teď všude panuje, a najednou, z ničehonic, na mne vybafla pěkná bruneta se slovy: 
- Excuse me, boy, may I say something?
V tu chvílí jsem se zmohl jen na nechápavý pohled, nepatrné přikývnutí..sundal jsem si sluchátka z uší a..
- You are bloody handsome, boy, you really are! (usmívá se)
Hlavou se mi honilo, co se bude po mě chtít, ale odpovídám trochu nesměle “Thank you” a stoprocentně mi rudnou tváře. Ona se usměje..
- Merry Christmas, handsome..
Odpovídám “Merry Christmas” a s lehce mimózním úsměvem pokračuju dál.. Ještě se ohlédnu, ona stále úsměv na tváři a kouká mým směrem, tak se usměju víc, otáčím se a mizím v davu. Co to se mnou udělalo? Dokázalo to takřka neuvěřitelné, nálada stoupla o několik řádů a cítil jsem se rozradostněle až do večera. A stačilo docela málo. Komu by tohle nezvedlo náladu a neudělalo den lepším? A tak jsem potom přemýšlel, proč..a začínám dávat za pravdu rčení “Co vyzařuješ, to přitahuješ..”. Snažím se být milý, děkovat, přát, pomoci, polichotit, prostě dělat radost. A jestli se mi má díky tomu čas od času stát toto? Říkám rovnou, že to za to stojí. 
Svůj postoj v myšlení, ve vnitřním klidu a chování se k okolí jsem začal měnit před dvěma lety, postupně a stále to zlepšuji a vyvíjím, vždy je kam se posunout. A sic ještě pár dní zbývá, ale už teď mohu říct, že rok 2013 byl úžasný, zlomový v mnoha věcech, ale je to asi první rok, ve kterém bych nechtěl zpětně takřka nic změnit a klidně ho prožít znovu. Všechno to cestování, všechny ty koncerty, zážitky všedních dní, všemožné párty, léto na koupališti, krásná slunná rána a snídaně v posteli, a noví lidé v mé blízkosti.. Možná se na věci dívám jinak a se svým starým smýšlením by ten rok takový nebyl, ale to už nezjistím a říkám narovinu, díky za to. 
Jen mám teď malou obavu, abych si vše to dobré nevybral letos a ten další rok nepřinesl zlé věci..ale na to by se myslet nemělo ;). Pár předsevzetí do roku 2014 mám, první důležitou věcí je, že jsou realistická a splnitelná s přiměřenou snahou. Tou druhou věcí je, že jich mám jen pár a radost budou dělat i jednotlivé krůčky k jejich splnění. A přesně tohle doporučuji všem, je to pro vlastní dobro ;). Pak se totiž nemusíte trápit tím, že jste to opět nezvládli. A nezapomeňte se taky za každý úspěšný krok k cíli odměnit. Maličkostí, která vás ale zaručeně potěší. Mozek a psychika je neuvěřitelný nástroj pro kvalitní život. Jde o to si to umět připustit a chtít.

Let the life light up your days!


PS: Crunchy, You lighted up mine..

Žádné komentáře:

Okomentovat