úterý 9. února 2016

Every morning story


Každý máme své ranní rituály. Někdo chodí běhat, jiný si dává studenou sprchu, další cvičí pět tibeťanů nebo snídají jen a pouze po anglicku. Jsou to prostě činnosti, bez kterých si nedokážeme pomalu představit naše ráno. Pomáhají nám začít náš den s úsměvem na rtech a dobrou náladou. Mým ranním rituálem je pití kávy. Ta chvíle, kdy otevřu balíček čerstvě upražené a namleté kávy a z něj se doslova vyvalí pronikavá, ale jemná vůně, je jedním z nejlepších budíčků. 

Pokaždé jsem rád, když mám na to čas a mohu se její přípravě pečlivě věnovat a vychutnávat si každou chvíli celého procesu. Nemáme doma žádné espresso, časem si ho ale určitě pořídíme a pak přijde čas i na nějaký barista kurz =). Zatím si vystačíme s moca konvičkou, pro kterou je ideální hruběji namletá káva. Její malá balení nakupuji v pražírnách, kvalita kávy po upražení a namletí totiž velmi rychle degraduje a doma jí nevypijeme litry. Když pak naplním sítko, zavřu konvičku a položím na sporák, často se přistihnu, že nic mezitím nedělám a jen trpělivě čekám a pozoruju, až začne koncert probublávání a syčení. Když je hotovo, často si s hrníčkem stoupnu k oknu nebo na balkón a jen tak pozoruju vítr ve větvích, zpěv ptáků nebo mraky toulající se po obloze. Je to taková malá myšlenková očista. 


Jsou ale rána, kdy na tohle není čas. Buď zaspíme nebo zapomeneme na nějaké povinnosti či schůzky, jenže vyjít z domu bez kávy je pro mě pomalu jako odcházet bez bot. A tak mi nezbývá, než se spolehnout na rychlovky v podobě instantních káv (opravdu nejsem fanoušek turka). Nikdy jsem jim neholdoval a když už, tak vždycky s mlékem (přitom do kávy z moca konvičky si mléko nedám nikdy). Nedávno se mi do rukou dostaly dvě novinky od Nescafé - Espresso Intenso a Espresso Original. Kdo má doma Dolce Gusto, jejich chutě nejspíš už dávno zná, nyní přichází také v instantní podobě, stačí jen zalít horkou vodou. 


Mě osobně více chutná Espresso Intenso. Její chuť je plnější, s jemným hořkým dozvukem. A je to taky první instantní káva, kterou vypiji aniž bych si do ní musel přidat mléko! Espresso Original má oproti ní slabší aroma i chuť, ale zase při jejím zalévání utvoříte celkem bohatou cremu. Chutná především naší něžnější části návštěv. 

Jaký je váš ranní rituál? A pokud pijete kávu, jaké dáváte přednost? =)


Photographed by - Made by Boy

30 komentářů:

  1. Majki, krasnej svetr :-) U mě ráno vítězí silný anglicky čaj s mlékem. Kávu si dávám až po obědě, abych dobila baterky na další část dne. Kávu mám zrnkovou od Doubleshotu a melu (ručně) vždy jen množství na tu svoji kávu. Používám french press a když je čas a chut, tak napenim mléko a udělám si cappuccino ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Dani =).
      Čaj s mlékem mi nikdy nezachutnal =( a to jsem ho během svého života zkoušel několikrát..no..možná ve stáří..kdo ví? =D
      Doubleshot má vynikající kávy! Vidíš..cappuccino se musím naučit doma dělat! Další challenge =))

      Vymazat
  2. Moje rano nie je ranom bez pohara vody hned ako vstanem,bez zababušenia sa do makkeho županu a čaju z oblubenej šalky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Posledních pár týdnů taky praktikuju sklenici vody s citrónem..no rituál s kávou je u mě zabydlený už dlouhé, dlouhé roky =)

      Vymazat
  3. Kava....vravim jej ziva voda. Ako v rozpravkach:)

    OdpovědětVymazat
  4. Takže (následuje román):

    a) boží svetr
    b) boží fotka z profilu s rámečky, perfektní kompozice, barvy, všechno
    c) my dostali k vánocům Nespresso Inissia, to je ten základní kávovar, a je to závislost. Jednoduché, čisté a mají tolik druhů kávy, že si vybere fakt každý. Intenzitou i chutí. Musím ale říct, že než jsme jej měli, kupovala jsem shodou okolností Nespresso Original, protože se fakt chutí nejvíce podobá normální kávě a je to obrovský rozdíl oproti klasické rozpustné.
    d) já vstávání nesnáším, takže jsem za x let zefektivnila svůj ranní proces natolik, že mi stačí 10 minut včetně sprchy a mytí vlasů, bez snídaně a bez make upu :D

    Ananas Barb blog

    OdpovědětVymazat
  5. Odpovědi
    1. Žejo? =) A děkuju..zbožňuju ho..měl jsem si koupit dva!

      Vymazat
  6. My měli jako krásný rituál 4 roky, když mi přítel dělal vlasy po ránu, teď se nám časově rozhodilo vstávání a podle toho vypadám :) Přes týden jinak po ránu nezbytná muzika na probrání, v práci kafe a ranní monitoring tisku a nemluvte na mě :) O víkendu snídaně do postele spolu s kávou z našeho Tchibo kávovaru, který zrovna teď nahrazuje Nespresso U Milk a já si u toho staromilecky dávám papírové noviny, to je můj asi nejoblíbenější rituál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Papírové noviny..už ani nepamatuju, kdy jsem je naposledy držel v ruce..když ono já už ani nekoukám na zprávy ani je nečtu, jsou moc negativní =/

      Vymazat
    2. Věř, že normálně ani já moc ne, tohle je právě takový ten rituál, kafe a noviny a dvě hodiny pro sebe :)

      Vymazat
  7. Wow! I'm in love with this sweater. Comfort and beauty ad the same time
    I love your blog. Visit mine if you want
    www.welovefur.com

    OdpovědětVymazat
  8. Love this gorgeous print and pattern mix, Michael. Cute cup, btw.
    xox
    Lenya
    FashionDreams&Lifestyle

    OdpovědětVymazat
  9. Také začínám s kávou, vždy se na ní těším a navíc bez ni bych už asi nemohla fungovat :). Takový zvyk... k tomu ještě ovesnou kaši s ovocem ať mám energii, když stíhám nějaký film, otevřené okno a je skvěle. :)
    Máš moc pěkný svetr ;)

    http://somethingbykatep.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  10. Kávičkovanie to je niečo pre mňa :D
    Svoj deň začínam vždy so šálkov dobrej kávy v ruke.
    To mi pripomína, že by sme mohli dať konečne novoročné kafe ;)

    OdpovědětVymazat
  11. When I have to work then it's usually a simple breakfast with some milk and I drink coffee at my work. But in the weekend I like a good cup of coffee with milk and sugar.. I don't like black coffee it's to strong for me.

    Also what a lovely sweater you are wearing, it looks so comfy..

    Enjoy your day
    Kevin
    http://justkvn.com

    OdpovědětVymazat
  12. Úžasn= pyžamové gate. Naozaj milujem takéto gate, mám ich asi trilión a niekedy ich nosím aj namiesto teplákov, keďže tie neznášam. Ja asi ako jediná osoba moc kávu nemusím, ale čaje naopak milujem! :)

    Bari Bircak

    OdpovědětVymazat
  13. Káva = můj každodenní ranní společník. Žádné ráno si bez kávy nedovedu představit! Jo přiznávám, jsem na kávě závislý!

    OdpovědětVymazat
  14. Suprový svetr!:D :)

    Já mám období, kdy kafe potřebují každý den a pak mám zas období, kdy ho nemůžu ani vidět... :)

    OdpovědětVymazat
  15. Super článok !! Dolce Gusto mám doma a milujem ho ! Vytvorí mi skvelú kávu a tak aj tieto kávičky poznám :)
    GIVEAWAY ! THE COLORFUL THOUGHTS


    OdpovědětVymazat
  16. Thats such a fantastic sweater!!! LOVVVVE! u look so fabulous in blue!
    kisses
    xoThe Beckerman Girls

    www.BeckermanBlog.com

    OdpovědětVymazat
  17. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  18. Opravdu zbožňuji tvé články. Ranní rituál máme stejný.💕

    OdpovědětVymazat
  19. Nejsem kafař, já raději ten čaj :). Ten svetr je úžasnej!

    NEPLECHA NA PLECHU

    OdpovědětVymazat
  20. Máte to krásný! Ty tulipánky! ♥

    Přeji fajn úterý!
    xoxo Suzy ( ˘ ³˘)♥
    THE KAWAII PLANET

    OdpovědětVymazat
  21. Nice Inspirations

    FOLLOW my Blog!!! Maybe we can follow each other!!!
    www.rimanerenellamemoria.de

    OdpovědětVymazat
  22. Supr svetr,jinak ten byt máte fakt pěknej, sleduju ho i u Patrika:))
    Jinak kafe? Kapitola sama pro sebe, když jdu do školy a nestíhám tak si dám espresso někde cestou, většinou v NTK, o víkendu si namelu zrnka a proženu to přes dripper od Hario:)

    OdpovědětVymazat
  23. Krásně napsáno. Dokážu si takhle představit nějaké víkendové ráno, když je na vše čas. Za normálních podmínek ale po zazvonění budíku počítám každou minutu, kterou můžu strávit ještě v posteli, aniž bych pak nestihla opravdu to nejnutnější, jako obléct se, umýt si zuby a přijít včas na autobus.

    Piosek

    OdpovědětVymazat