pátek 26. února 2016

Courage


Je to už pár týdnů, co se na blogu objevil poslední článek. Jednoduše nezůstává na psaní čas. Pominu-li to, že v práci mi přibylo povinností, tak můj (náš) závazek více v roce 2016 cestovat si vybírá také svou daň. Po návratu z cest jsme vždycky tak unavení (fyzicky, z toho všeho chození; psychika naopak zaživá očistu!), že myšlenky na psaní jsou uklizeny někde v hodně zapadlé části mysli a jediné, po čem toužíme, je udržet se ještě nějakou chvíli na Římské (Bergenské .... ) vlně a snažíme se nepřipouštět si opětovnou každodenní realitu. 


Začali jsme navíc čas investovat také do sebe. Dvakrát týdně se věnujeme lekcím jógy, dvakrát týdně se potíme při piloxingu a chceme přidat ještě alespoň jedno plavání. Čas je neuvěřitelně vzácná (i když koneckonců vymyšlená) komodita, se kterou (čím jsem starší) se snažím nakládat více a více opatrněji. A tak sem tam přemýšlím, jestli by mi pomohlo, kdybych se hlavní práci věnoval jen 6 hodin denně a zbytek bych rozložil mezi koníčky, přátele a kreativní činnosti, které by mě bavily a zároveň by pomohly plnit si některé sny. Občas v duchu tiše závidím těm, co měli odvahu oprostit se od povinnosti navštěvovat svého zaměstnavatele těch pravidelných 8, 9, 10 hodin denně, 5x v týdnu a stát se pány svého času. Našli buď mezeru na trhu a stvořili tak něco, o co je zájem a uživí je to, nebo ještě lépe - ze své vášně a koníčka udělali zdroj svých příjmů. Nápadů může mít člověk nekonečně..stejně jako většina z nich bývají koneckonců ptákoviny, ale i s těmi lze udělat díru do světa. V důsledku to chce totiž mnohdy jen jedno: odvahu


Ta mě osobně chybí a zatím jsem nenašel návod, jak si ji dodat. Nápadů v hlavě pár nosím, ale dát v práci výpoveď a věnovat se jen jim (a věřit, že se uchytí a budou úspěšné), na to odvahu nemám. Některé by se daly realizovat i nyní, ale stály by hodně volného času..té komodity, se kterou bychom měli zacházet velmi ostražitě. A tak zase stojí člověk na křižovatce, kdy se musí rozhodnout, kterým směrem se vydat. A zase to vyžaduje určitou dávku odvahy. Oprostit se od strachu z neúspěchu, oprostit se od případného zpytování svědomí, že to nevyšlo a stálo to tolik toho času. Málokdo si totiž může dovolit "zkušební" dobu a v případě prohry se vrátit na tu křižovatku a rozhodnout se znova, aniž by ho to něco stálo (kromě času). 


Každý jsme jiný. Jsme realisti, jsme snílci. Jsme odvážní, jsme bojácní. Jsme rádi středem pozornosti, jsme rádi sami. Navenek vypadáme slabí, uvnitř v nás ale dřímá síla. Dá se ale něčemu z toho naučit nebo odnaučit? Má to člověk v sobě od narození a nejede přes to vlak? Karl Čapek kdysi řekl: "Člověka nepředěláš, jenom se ti vybarví." Je člověk, kterému chybí odvaha, zbabělec?

A tak přijměte mou omluvu, že článků není tolik. Ze zbývajícího času si ukrajuje i náš nový projekt MesHommes, v rámci kterého s námi od začátku roku hlavně cestujete, obdivujete pěkné věci a chodíte na zajímavé akce - poslední z nich byl seminář o kávě v Costa Coffee, po kterém jsme nafotili tyto fotografie. 

PS: Budu se snažit na On the Leaf zapracovat, opravdu..a můžete se těšit i na soutěže ;), třeba hned v pondělí o vstupenky na výstavu David Cronenberg - Evolution


Leather biker jacket - ASOS
Bow tie - Krispol Store
Shirt - ZARA
Jeans - Bershka
Sneakers - Converse
Watch - Corniche Heritage 40

Photographed by - Made by Boy

#fotimnikonem D5500

16 komentářů:

  1. Také bych jednou chtěla práci, která by byla koníčkem, kde bych měla dostatek času na vše, pro sebe, cestování a tak. Bylo by to príma. :) Btw. ty vaše cesty se mi líbí, jezdíte na opravdu hezká místa.
    Outfit hezký ;)

    http://somethingbykatep.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bychom asi chtěli všichni..ale je to dobře..takto si stvořit cíle a jít si za nimi ;)

      A děkuji =)

      Vymazat
  2. Mluvíš mi z duše... Pro mě je v tuhle chvíli (zatím) ještě těžké najít tu správnou rovnováhu mezi vším.. Ale snažím se, snažím se naučit najít si čas jen pro sebe a snažím se naučit jak ho co nejlépe využít... I když je to těžké, doufám, že se mi jednou podaří najít to správné místo pro realizaci všeho co mě napadá a hlavně tu odvahu, která je hodně potřeba. PS: miluju motýlky, škoda že je pánové nenosí víc ;o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta rovnováha je důležitá, no..a hledá se občas dost těžko, respektive to trvá hodně dlouho.
      Ale držím palce! Když je chuť, dá se cíle dosáhnout =)

      Vymazat
  3. Strašně úžasně napsáno.. Je pravda, že základem všeho je odvaha.. A tu nemá každý.. Musím se přiznat, že jsem na tom stejně jako ty - ne na všechno mám odvahu, ne do všeho dokážu jít po hlavě.. Jsem na to asi až moc přemýšlivý člověk a vždy zohledňuji různé varianty.. Každopadně, tobě držím palce, aby jsi měl vždy co nejvíce času na věci, které miluješ a které tě baví:)
    Plus k tomu všemu - skvělýýý outfit! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem zjistil, že krom cestování nedokážu jít po hlavě do ničeho.. Nevím, čím to je.. Přesně jako ty, nad vším ostatním přemýšlím, zvažuju, plusy-mínusy a téměř pokaždé končím ve stavu "risk není zisk"..
      Držím ti taky palce! Nic jiného nám asi moc navzájem nezbývá =)), ale nejsme v tom sami!! ;)
      A děkuju..nosím ho celkem často..snad se mi brzo neomrzí :3

      Vymazat
  4. Každý z nás má sny, přání, ale jen málokdo si za nimi opravdu jde... což je dle mého škoda. Občas je lepší nad vším tolik nepřemýšlet a prostě do toho jít... není to vždy snadné, ale ať už to dopadne jakkoliv, člověk si z toho něco vezme :) Nebuď srab a prostě do toho jdi, ať už je to cokoliv.. však ono to nějak dopadne, neboj :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, budu se snažit na tom pracovat..jsou sny a sny..no některé se mi letos daří plnit na 100%, ty ostatní zatím čekají

      Vymazat
  5. súhlas, súhlas, súhlas ! :)
    aj so športom( pre zdravie, výzor a pre dobrý pocit), aj s odvahou :) moje slova

    koženka sluší :)

    http://andreadujcakova.wix.com/andrea-de

    OdpovědětVymazat
  6. Hrozně ráda bych se jednou věnovala práci/škole, která by byla mým koníčkem, ale jsem realista, a vím, že psaní by mě neuživilo a uchytit se, je ještě těžší. A tak nezbývá než volit druhou možnou cestu, která sice pro mě není natolik poutavá, ale jednou se třeba uchytím o něco snáz:))
    Držím palce, ať se ti naskytne příležitost, odhodláš se a ze dne na den se rozhodneš se věnovat už jenom tomu, co miluješ:))

    Přeju krásný den:)
    ...Instantní krása...

    OdpovědětVymazat
  7. Hi there! I didn't understand too much the words but I really liked the pictures, your essence and your style! I came here thanks to UniqueYeahBlog. Congrats on your site, actually is amazing! Hope you can write in english sometimes for me to understand.

    Hugs from Barcelona!
    Pablo
    www.fungiexpress.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thanks a lot, Pablo! You can check my second blog MesHommes.com where is every post also in English ;)

      Vymazat
  8. Super článek a mluvíš mi z duše. Já si po měsícíh tápání našla práci, která mě moc baví, ale mám teď krizi, kdy si tam přijdu nedoceněná a pořád ve stresu, protože toho má za úkol stále víc a víc. Takže se vracím domů nakonecf otrávená, unavená a hodně pozdě. Potom mě štve, že nestíhám svoje koníčky, přítele, sport, blog a jiné projekty, do kterých bych se s chutí pustila, ale není energie a často už ani ta chuť..:(
    Třeba se taky stanu někdy svoji paní a budu makat na živnost, zatím jsem na to ale srab....
    Simply Adele

    OdpovědětVymazat