středa 9. března 2016

Zvlhčovač vzduchu Dyson AM10


Před více jak měsícem nám doma přistálo UFO. Ne, žádní zelení mužíčkové ani vetřelci, ale zvlhčovač vzduchu Dyson AM10. Upřímně, měl jsem obavy, jak tento na první pohled velmi futuristický design bude pasovat do našeho interiéru, no nakonec do něj v obýváku i v ložnici zapadl tak nějak přirozeně. A že je vám název Dyson povědomý? Ano, je to stejná firma, co vymyslela průkopnické superrychlé vysoušeče rukou AirBlade, s kterými se setkáte na většině veřejných toalet. 

Když mi přišla nabídka na otestování zvlhčovače vzduchu, první na mysli mi vyvstaly vzpomínky na víkendy u babičky a dědy, kdy v ložnicích na topení visely keramické nádoby a do nich se před spaním nalévala voda, co se během noci odpařovala. Případně jste hodili přes radiátory mokrou plachtu (ale to pak ztrácelo topení účinek a v pokoji byla zima). V bytě ale bojujeme se suchým vzduchem, hlavně v zimě, a tak jsem si řekl, proč ne =). 


Jak UFO vypadá, už víte. A jak funguje? Dokáže být jednak zvlhčovačem, ale také pouze (dosti výkonným) ventilátorem. Dvojitá výhra do parného léta! Na jedno naplnění vodou pracuje až 18 hodin (záleží na podmínkách a nastavení). Nastavit si můžete až 70% vlhkost v místnosti, které se snaží přístroj dosáhnout a poté ji automaticky udržovat. Rychlost ventilace je deseti-stupňová, my od začátku fungujeme na jedničce, která je tichá a neruší tak při čtení knihy nebo spánku. Desítka je už opravdu fikot, jak po stránce rychlosti vzduchu, tak také úrovně hluku. 

Rozprašované kapičky vody jsou za určitých podmínek dokonce vidět!

Obrovskou výhodou je, že zvlhčovač nepoužívá žádné filtry, takže eliminuje tvorbu bakterií, navíc ty případné ničí pomocí UV světla a výrobce slibuje, že do pokoje vám pak vypouští mikrokapičky vody zbavené 99.9% bakterií. Jak je na tom realita by musela posoudit nezávislá laboratoř. V jakém režimu u nás Dyson AM10 funguje? Zapínáme ho vždy po příchodu z práce a běží až do doby, než jdeme spát, na první rychlostní stupeň a 60% vlhkost. Přes víkend se namaká více, zvlhčuje celou dobu, co se zdržujeme doma. Každopádně po měsíci jsme schopni na sobě pozorovat určité změny. Za sebe mohu říct, že jsem se zbavil zahleněnosti a z nočního stolku mi zmizely kapesníky, lépe se mi také dýchá. Patrik se ráno nebudí vysušený, což se mu zatím prý stávalo každou zimu. Stav našeho bonsai fikusu se nijak výrazně nezměnil =/ (rozuměj, stále mu padá listí, sotva vyroste nové..takže přecházíme na zvláštní péči). 

Zda se investice do zvlhovače/ventilátoru Dyson AM10 oplatí, těžko říci. Je na každém, aby si stanovil priority. Nejedná se o levný produkt, na druhou stranu svou práci odvádí na výbornou, v létě pomůže vypořádat se s horkem v místnosti a navíc skvěle vypadá. 
Vy zvlhčujete vzduch? Jestli ano, napište mi jak a přihoďte názor na design Dysonu ;)


17 komentářů:

  1. tak my máme doma práve opačný problém, je tam až príliš vlhko.... niekedy ani pravidelné vetranie nepomáha... hlavne v období zimy a kúrenia, ktoré sa vcelku blbo u nás nastavuje... ešte, že už prichádza jar :D ZuZu

    OdpovědětVymazat
  2. Pomocník v boji dobrý, ale designově otřesný! Tohle mě nezaujalo vůbec a když už bych si nějaký kupoval, chtěl bych, aby mi do bytu sednul a nevyčníval z něj. Ale věřím, že účinný je..

    OdpovědětVymazat
  3. mně se celkem líbí u vás v interiéru :) vypadá zajímavě, ale to vůbec neva. My máme, ale spíš vysoušeč :) takový plastový z Lidlu xD

    http://somethingbykatep.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já jsem se s ním co se designu v našem interiéru moc nesžil, ale loučit se mi s ním bude těžko..

      Vymazat
  4. Nevyzera to zle, mimochodom som to kdesi na obrázku zahliadla na nejakej fotke človeka a nevedela som čo to vlastne je tak teraz už aspon viem, doma sme mali tiež zvlhčovač taký malý ale tušim že už nefunguje:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni dělají v podobném designu právě i čistě ventilátory..pro hodně moderní interiér je to podle mě jasná volba =)

      Vymazat
  5. Ja akurát riešim problém zvlhčenia kancelárie, mám tu strašne sucho! A ani som nevedela, že dačo také naozaj existuje, lebo viem, že väčšina ľudí rieši práve prílišné vlhko. Tento tip mi padol ale úplne vhod a dizajnovo sem zapadne skvele. Ďakujem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hehe, tak to se divím, kanceláře jsou právě kvůli klimatizaci hodně vysušené..bohužel, zaměstnavatelé v tomhle na zaměstnance moc nemyslí.. Jsem rád, že článek pomohl =)

      Vymazat
  6. To je článek jako na zavolanou! Mám strašně suchý vzduch v práci a už nějakou dobu přemýšlím o tom, že investice do zvlhčovače by mohla být to pravé... Jen nevím, jestli by mi tak úplně byl schopný pomoct - mám v práci hodně velký prostor a než by se ho podařilo takhle "zafunět"... Aspoň mě to ale nakoplo k bližšímu pátrání, děkuju!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až na základě komentářů tady pod článkem mě napadlo, že fakt je to super věc do kanceláře! =) Díky moc, mí drazí čtenáři ^_^

      Vymazat
  7. Very cool that you can test a dyson. Here in the Netherlands you pay a lot for it.. But I like the design..
    Cheers,
    Kevin
    http://justkvn.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. You pay for it everywhere a bunch, but, in my opinion, it is quality. =)

      Vymazat